Installation af Illustrator 10 på OS X
Fra : Jesper Stevnhoved

Dato : 21-04-02 11:10

Når jeg vil installere Illustrator 10 i OSX (10.1.3 - med den seneste
opdatering), får jeg en "access denied" fejl og installationen, stopper.

Samme problem i InDesign. Photoshop installeret uden problemer.

Nogen der kender til en løsning på dette problem ?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-04-02 23:40

In article
<f8d6fbe8230aba312df3f367ffac5897.18421@mygate.mailgate.org>,
"Jesper Stevnhoved" <jesper@jspr.dk> wrote:

> [...]
>
> Samme problem i InDesign. Photoshop installeret uden problemer.
>
> Nogen der kender til en løsning på dette problem ?

Den bruger du installerer med skal have administrator-rettigheder, men
det er nok i orden, hvis du har installeret Photoshop. Det er 7'eren,
ik'?

Adobe har udgivet en opdatering til Indesign installeringsprogrammet,
men ikke til Illustrator 10. Du kan hente Indesign opdateringen her:

http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=1381

Jeg har selv installeret Indesign 2.0 og Illustrator 10 uden problemer
på 10.1.3.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jesper Stevnhoved

Dato : 23-04-02 19:03

"René Frej Nielsen" <rfn@mac.com> wrote in message

> Det er 7'eren,
> ik'?

Nej, har ikke fået 7eren endnu..

> Adobe har udgivet en opdatering til Indesign installeringsprogrammet,
> men ikke til Illustrator 10. Du kan hente Indesign opdateringen her:
>
> http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=1381

Tak for linket

> Jeg har selv installeret Indesign 2.0 og Illustrator 10 uden problemer
> på 10.1.3.

Det har jeg også nu, jeg skulle logge ind som root - eller administrator
om du vil

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 23-04-02 23:05

In article
<fdde697a1bd062a41ff79bb79b91754e.18421@mygate.mailgate.org>,

> Nej, har ikke fået 7eren endnu..

Hvis det er 6'eren, så bliver den installeret under Classic og derfor
får du ingen problemer.

> Det har jeg også nu, jeg skulle logge ind som root - eller administrator
> om du vil

Du behøver ikke logge ind som root. Det vil du aldrig få behov for i OS
X. En bruger med adminstrator-rettigheder er nok.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jesper Stevnhoved

Dato : 25-04-02 16:14

> Du behøver ikke logge ind som root. Det vil du aldrig få behov for i OS
> X. En bruger med adminstrator-rettigheder er nok.

... Og hvodden er det så lige, at jeg tildeler mig selv (min
brugerprofil) adm. rettigheder i netinfomanager ?

/Jspr

Fra : Morten Reippuert

Dato : 25-04-02 17:28

In article
<ad341362d08072c44d0a5b1c13151ccc.18421@mygate.mailgate.org>,
"Jesper Stevnhoved" <jesper@jspr.dk> wrote:

> .. Og hvodden er det så lige, at jeg tildeler mig selv (min
> brugerprofil) adm. rettigheder i netinfomanager ?

Du burde have adm rettigheder hvis du bruger den konto som blev oprettet
ved installationen af Mac OS X

Systempreferences: Viev -> Useres, åben din bruger, fanebladet
"password" og afkryds "allow this user to administer this computer"

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 25-04-02 17:29

In article
<ad341362d08072c44d0a5b1c13151ccc.18421@mygate.mailgate.org>,

> .. Og hvodden er det så lige, at jeg tildeler mig selv (min
> brugerprofil) adm. rettigheder i netinfomanager ?

Hvis du er eneste bruger på maskinen, så vi du automatisk have
administrator-rettigheder. Hvis din konto er oprettet efter
installeringen, så har administratoren måske valgt ikke at tildele dig
administrator-rettigheder. Det rettes i
Æble->Systemindstillinger->Brugere. Her kan man afkrydse om en bruger
skal have adminstrator-rettigheder.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jesper Stevnhoved

Dato : 26-04-02 16:40

> [...]

> administrator-rettigheder. ........... Det rettes i
> Æble->Systemindstillinger->Brugere. Her kan man afkrydse om en bruger

Det er netop det mærkelige !

der står èn bruger (mig) og under type står der Admin.

Hvis jeg loggede ind som Administrator kunne jeg heller ikke installere
de to Adobe programmer.
Men ingen problemer, hvis jeg loggede ind som root.

... tjahh