Fra Gud eller Peter?
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 21-04-02 10:47

ApG 2v38 Peter svarede: »Omvend jer og lad jer alle døbe i Jesu Kristi navn
til jeres synders forladelse, så skal I få Helligånden som gave. v39 For
løftet gælder jer og jeres børn og alle dem i det fjerne, som Herren vor Gud
vil kalde på.«

Spørgsmål til alle; -- er denne skriftsted og befaling fra Gud eller
Peter???

--
Erik L

"En Økumenisk stridsmand opdigter
et nyt evangelium til hver menighed"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-04-02 12:48

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> writes:

> Spørgsmål til alle; -- er denne skriftsted og befaling fra Gud eller
> Peter???

Spørgsmål til Erik: er Paulus' brev til romerne kapitel 10 vers 9 fra
Paulus eller Gud???

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 21-04-02 13:50

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Spørgsmål til Erik: er Paulus' brev til romerne kapitel 10 vers 9 fra
> Paulus eller Gud???

Selvføligt er det det, der er da ingen mennesker der kan tale der lader sig
døbe I i en kristen forsamling, uden de tror og bekender sig til Jesus med
deres mund? hvorfor skulle de det???

Gælder Rom 10, 9 ikke for alle medlemmer af folkekirken siden du spørger??

Hvad med ApG 2v38?? svare du på det??

Erik L

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-04-02 16:11

> [...]

> døbe I i en kristen forsamling, uden de tror og bekender sig til Jesus med

Der står ikke noget i det vers om, at man skal lade sig døbe, Erik.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 21-04-02 17:11

> Der står ikke noget i det vers om, at man skal lade sig døbe, Erik.

Føler du dig ikke en lille smule dum i dit forvirede men indsnæverede lille
private evangelium. (Salme 119v160)

Men der står heller ikke noget om tro i Rom 10v9, dog tager du troen for
givet???

Men hvad med ApG 2v 38 er det fra Gud eller Peter???

Erik L

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 21-04-02 18:53

On Sun, 21 Apr 2002 18:11:29 +0200, "Erik Engelbrecht Larsen"
<ErikLarsen@oncable.dk> wrote:

>Føler du dig ikke en lille smule dum i dit forvirede men indsnæverede lille
>private evangelium. (Salme 119v160)

Godt å se hvordan kristen nestekjærlighet og toleranse får fri flyt og
lever ut hele seg. Fortsett slik, så blir verden sikkert et fantastisk
hyggelig sted å være for alle parter.

mvh Knut

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-04-02 16:11

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> writes:

> Hvad med ApG 2v38?? svare du på det??

Jeg har svaret på det flere gange, men du forstår ikke nok af det
danske sprog til at forstå svaret, så jeg gider ikke prøve igen.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 21-04-02 17:07

> Jeg har svaret på det flere gange, men du forstår ikke nok af det
> danske sprog til at forstå svaret, så jeg gider ikke prøve igen.

Nej du har ikke; er ApG 2 v 38 fra Gud eller Peter

Erik L

Fra : Willy Brochs

Dato : 21-04-02 21:16

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i melding

> [...]
> for myself. O/ \O and now it's always winter and never Christmas,
> Hannukkah, Ramadan, Diwali, Solstice or Tashfest."

2Tim 3:16
16 Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til
overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet,

Willy Brochs

Fra : Peter B. Juul

Dato : 21-04-02 23:44

"Willy Brochs" <wbrochs@online.no> writes:

> 2Tim 3:16
> 16 Hele Skriften er innåndet av Gud og nyttig til lærdom, til
> overbevisning, til rettledning, til opptuktelse i rettferdighet,

Det vers er ofte misbrugt til at handle om Bibelen, hvilket
selvfølgelig er noget vås, da evagelierne og mange af brevene slet
ikke var skrevet og da så langt fra kanoniseret, da Paulus skrev til
Timoteus.

I øvrigt misser du pointen i det jeg skrev.

--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Willy Brochs

Dato : 22-04-02 07:58

> [...]
> selvfølgelig er noget vås, da evagelierne og mange af brevene slet
> ikke var skrevet og da så langt fra kanoniseret, da Paulus skrev til

Hvilke Skrift er det da Paulus her kan sikte til om ikke Moseloven,
profetene og Salmene? Alle disse Skrifter hadde eksistert i flere hundre år
da Paulus skrev sitt andre brev til Timoteus.

I ettertid (på Paulus sin tid) kom de Skriftene som utgjør Det Nye
Testamentet, og hva handler Nye Testamentet om annet enn beskrivelse av hva
"de gamle Skrifter" profeterte om, altså evangeliet om Jesus Kristus?

Willy Brochs

Willy Brochs

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-04-02 10:46

> [...]

> profetene og Salmene? Alle disse Skrifter hadde eksistert i flere hundre år
> da Paulus skrev sitt andre brev til Timoteus.

Jamen, det er _netop_ dem Paulus henviser til.

At påstå, at Paulus henviser til sit eget brev til Romerne er noget
fjollet mysticisme.

At det han skriver også _gælder_ for Paulus' breve vil jeg såmænd
gerne medgive, men Paulus kan ikke autorisere sine egne breve.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : Willy Brochs

Dato : 22-04-02 23:03

> [...]
>
> --
> Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
> The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Jeg tror du misforsto meg litt. Jeg mente at Paulus viste til det gamle
testamentets skrifter som jo fantes på Paulus sin tid. Om Paulus også siktet
til sine egne brev vet jeg ikke.

Når det gjelder evangeliene og brevene i NT så er det ikke noe nytt som blir
presentert her, men bare det som GT profeterer frem til. Vi må se Det Nye
Testamentet som en nærmere beskrivelse av hva Det Gamle Testamentet handler
om, da det profeterer om det som skulle komme, og som nu er kommet med
Jesus slik NT bekrefter.

Hilsen

Willy Brochs

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-04-02 23:25

> [...]

> testamentets skrifter som jo fantes på Paulus sin tid. Om Paulus også siktet

.... AHa....

Hvorfor i alverdens riger og lande bragte du så verset op i
forbindelse med spørgsmålet "er rom 10,9 fra Gud eller Paulus?" ?

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 23-04-02 10:30

> ... AHa....
>
> Hvorfor i alverdens riger og lande bragte du så verset op i
> forbindelse med spørgsmålet "er rom 10,9 fra Gud eller Paulus?" ?

Gal 3v27 Alle I, der er døbt til Kristus, har jo iklædt jer Kristus.

Hvorfor skulle Paulus skrive dette vers, hvis alle der ikke er døbt også på
en eller anden måde har iført sig Kristus??

Og

Rom 6v3 Eller ved I ikke, at alle vi, som er blevet døbt til Kristus Jesus,
er døbt til hans død?

Hvorfor skulle Paulus skrive dette vers, vis vi ikke i dåben blive døbt til
Jesu død???

Jeg håber du kan bringe lys over Pauluses fejlagtige ubibelske selv opfundne
meninger???

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-04-02 11:27

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> writes:

> Hvorfor skulle Paulus skrive dette vers, hvis alle der ikke er døbt også på
> en eller anden måde har iført sig Kristus??

Hold nu op med dit evindelige ævl, Erik. Det er der jo ingen, der har
påstået, vel?

--
Peter B. Juul, o.-.o Dyt, hvis du er Mel B. (fra Spice Girls)
The RockBear. ((^))

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 23-04-02 16:34

> Hold nu op med dit evindelige ævl, Erik. Det er der jo ingen, der har
> påstået, vel?

Nu forstår jeg dig slet ikke Peter B Juul?? Hvis du, som Paulus skriver,
kun iføre sig Kristus i dåben, hvordan kan man være frelst af tro allene???

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-04-02 17:15

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> writes:

> Nu forstår jeg dig slet ikke Peter B Juul?? Hvis du, som Paulus skriver,
> kun iføre sig Kristus i dåben, hvordan kan man være frelst af tro allene???

Jeg vil lige minde dig om, at jeg er holdt op med at diskutere dåb med
dig, fordi du ignorerer hvad man skriver til dig.

--
Peter B. Juul, o.-.o Kermit: Bear left!
The RockBear. ((^))

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 23-04-02 17:52

> Jeg vil lige minde dig om, at jeg er holdt op med at diskutere dåb med
> dig, fordi du ignorerer hvad man skriver til dig.

Du kan ikke svare mig oprigtigt, det er problemet; ikke Peter??

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-04-02 18:58

> Du kan ikke svare mig oprigtigt, det er problemet; ikke Peter??

Det har jeg gjort flere gange, men da du blot nægter at tage det
seriøst og derefter lader som om jeg aldrig har svaret dig, gider jeg
ikke blive ved.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 23-04-02 19:36

> Det har jeg gjort flere gange, men da du blot nægter at tage det
> seriøst og derefter lader som om jeg aldrig har svaret dig, gider jeg
> ikke blive ved.

Helt bestemt NEJ, du har ikke engang besvaret spørgsmålet der blev stilet
her på tråden:

Fra : Willy Brochs

Dato : 23-04-02 12:48

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev i melding

> [...]

til
> Jesu død???
>

> Jeg håber du kan bringe lys over Pauluses fejlagtige ubibelske selv

Hvorfor behøver du mere lys over det som du allerede på bakgrunn av din gode
kunnskap og brede viten allerede har svar på? Det virker for meg noe
meningsløst.

Willy Brochs

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 23-04-02 17:15

"Willy Brochs" <wbrochs@online.no> skrev i en meddelelse

> [...]
gode
> kunnskap og brede viten allerede har svar på? Det virker for meg noe

Jeg kan ikke få forklaret hvor eller hvordan Peter kan blive frelst af tro
allene uden dåb. Eller hvordan dåben mekanisk træder i kraft den dag Peter
kom til troen. Og Peter har svært ved at fortælle mig om hans kirkesamfunds
dåbshandling er frelsende eller ikke og isåfald om alle der er barnedøbt i
Folkekirken uden at komme til Peters tro, vil gå til grunde.

Måske kalder du det meningsløs. Men kunne vi få en udtalelse om de
barnedøbte er Genfødte, frelste eller ikke, i såfald det er et "ikke" har
folkekirken direkte løjet til hvert enkelt barn og barnets forældre når
præsten siger; --
DÅBSHANDLING; -- http://www.folkekirken.dk/Tro/liturgi/

Præsten øser vand tre gange på hovedet af den, der skal døbes, og siger:
N.N. Jeg døber dig i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn. Amen.

Præsten lægger hånden på den døbtes hoved og siger:
Den almægtige Gud, vor Herre Jesu Kristi Fader, som nu har genfødt dig ved
vand og Helligånden og skænket dig syndernes forladelse, han styrke dig med
sin nåde til det evige liv! Han bevare din udgang og indgang fra nu og til
evig tid! Amen.

Her mener Peter B Juul at han ikke har modtaget Helligånden i sin barnedåb
på sine forældres tro, men fik først Helligånden da han kom til troen og
Genfødslen/frelsen tråte først ikraft da han kom til troen.

Peter B Juul kan ikke forklare mig det fra et bibelsk synspunkt men hiver i
Luther hver gang han mener Luther har sagt noget.

Kan du Willy Brochs, forklare mig om det er meningsløs at lade de barnedøbte
ikke troende, der efter Peter B Juuls forviring ikke kan være Genfødt, som
deres Præst erklærede da de blev barnedøbt og da de ikke er kommet til troen
derefter, i stikken uden at fortælle dem hvordan det hænger sammen med deres
kirkesamfunds dåbs lærer og Peter B Juuls troslærer.

Og kommer disse barnedøbte til troen efter 25 års druk, hor og så videre,
vil deres barnedåb være tilstrækligt for at opnå syndernes forladelse igen,
eller skal de begynde forfra med en ny dåb på egen bekendelse og gøre sig
til hvad Peter B Juul kalder for Gendøbere, hvad Peter B Juul sikkert vil
advare dem imod, at lade det gamle liv i druk, hur og så videre begrave med
Jesus i den nye men mere meningsfuld dåb.

Meningsløs skriver du???

Erik L

Fra : Willy Brochs

Dato : 23-04-02 21:54

> [...]
>
> Præsten øser vand tre gange på hovedet af den, der skal døbes, og siger:
> N.N. Jeg døber dig i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn. Amen.

Beklager ordet meningsløst.
La meg ta dette etter Bibelens lære om dåp og tro.
Da begynner vi med å tenke etter hva Bibelen lærer om dåp.
Hvordan foregår den bibelske dåp?
Hvem kan bli døpt ifølge Bibelen?

Den bibelske dåp foregår for det første ikke med å skvette litt vann på
hodet til en person.
Det andre er at Bibelen lærer at tro må være basis for dåp.
Et lite barn kan ikke oppfylle kravet til tro slik forutsetningen for dåp
er. "Den som tror og blir døpt skal bli frelst."

Små barn som ikke har lært å gå eller snakke kan umulig ha den tror som
kreves for dåp. Mange får problemer med en slik påstand fordi de da tror at
barnet vil gå fortapt fordi det ikke har tro. Dette er en stor misforståelse
som gir tydelig til kjenne at mennesker som tror det, kjenner hverken Gud
eller Bibelens lære om tro.

Jesus sa "la de sm+å barn komme til meg, for Guds rike hører sådane til."
Her snakkes det ikke om dåp, og heller ikke om tro. Her sier Jesus at de små
barn hører Gud og Guds rike til. Små barn er frelst allerede før de blir
født. De har ikke gjort hverken godt eller ondt og behøver ingen dåp. Jesu
forsoningsverk er fulklstendig, og evig nok til frelse for alle som ikke
fornekter en slik tro.

> [...]
> på sine forældres tro, men fik først Helligånden da han kom til troen og
> Genfødslen/frelsen tråte først ikraft da han kom til troen.

Bern blir født med Helligånden. Det står ikke direkte i Bibelen sliik, men
det kan utledes av den totale læren i Bibelen.

> [...]
deres
> kirkesamfunds dåbs lærer og Peter B Juuls troslærer.

Det var en lang setning som jeg ikke er sikker på om jeg har forstått rett,
men jeg skal gjøre et forsøk.
Alle mennesker er født syndere. Småbarn er også født med arvesynden som
gjør at de er underlagt dødens herrevelde som alle andre, men Jesu forsoning
dekker over deres medfødte syndige natur og de blir derfor i utgangspunktet
frelst, helt uavhengig av dåp og tro. Jesus er deres stedfortreder likesom
han er stedfortreder for andre mennesker som blir frelst.

Det er først når barnet vokser opp og når en aldre der det selv står
ansvarlig for sine valg og handlinger at frelsen blir et spørsmål om tro. Et
menneske går ikke fort5apt før det har gjort egne bevisste valg om å
forkaste gudstroen og troen på frelsen ved Jesu Kristi sonoffer for våre
synder. Det er min hellige overbevisning ut i fra en helhetsforståelse av
Bibelen, at det faktisk er vanskeligere å gå fortapt enn å bli frelst.
Frelsen omfatter alle mennesker, men untatt dem som gjør et bevisst valg om
ikke å ønske å bli frelst.

Dåp med vann som beskrevet i Bibelen, er ingen betingelse for å bli frelst.
Røveren på korset var ikke døpt. Det kan vi anta fordi han ikke var kristen.
Men Bibelen forteller oss at denne røveren ble frelst, og det uten dåp. Hva
hadde røveren gjort for å fortjene frelsen? Ingen ting! Ikke var han døpt,
og ikke var han en troende kristen. Han ble troende først da han habg på
korset, bare noen timer før han døde. Etter vanlig kristen forståelse av
hvordan frelsen oppnås, kunne denne røveren altså ikke bli frelst. Men han
ble frelst! Altså har mange kristne i dag mangelfull forståelse av hvem som
kan bli frelst.

Mitt råd er ederfor dette:
Ikke legg for stor vekt på hva andre kristne mennesker sier, men ha full
tillit til Bibelen som den eneste rettesnor for veien til det evige liv.

> [...]
med
> Jesus i den nye men mere meningsfuld dåb.

Om disse kommer til troen etter 25 år eller mer, så er det nok at de har
fått troen. De behøver ingen ny dåp, men ved troen får de Den Hellige Ånds
dåp som er mere verdifull enn dåp men vann. Men en ekte tro kan bare bygge
på at man først er kommet til erkjennelsen at man er en synder som behøver å
bli frelst av Guds nåde, og ikke egen fortjeneste. Denne erkjennelsen
behøver man ikke bekjenne for noe menneske, selv om det er godt for en selv
å kunne gjøre det. Til syvende og sist er det den enkeltes forhold til Gud
som betyr noe.

Hele evangeliet i et nøtteskall er dette;
Bekjennelse av syndeskyld for Gud og erkjennelsen av at man behøver å bli
frelst av bare nåde, fordi man erkjenner at det bare er ved Guds nåde man
kan bli frelst, og ikke på bakgrunn av egne prestasjoner. Til og med vår tro
er så utilstrekkelig atman er helt avhengig av Guds nåde for å bli frelst.

Føler du at jeg har klart å gi deg et svar? Hvis ikke så må du bare sende
flere spørsmål. så vil jeg gjøre mitt beste for å svare.

Willy Brochs

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 23-04-02 23:09

"Willy Brochs" <wbrochs@online.no> skrev i en meddelelse

klip

> [...]
> Et lite barn kan ikke oppfylle kravet til tro slik forutsetningen for dåp
> er. "Den som tror og blir døpt skal bli frelst."

Nederst skriver du, at man behøver ikke dåb fordi Røveren på korset ikke
blev døbt.

Så hvar tror du egentligt 1) "Den som tror og blir døpt skal bli frelst."
eller 2) den der tror behøver ikke at blive døbt fordi Røveren ikke blev
døbt?

> [...]
> ble frelst! Altså har mange kristne i dag mangelfull forståelse av hvem

NU igen!!! Røveren levede FØR Jesu død og opstandelse og derfor under GTs
moselov, NT dåben var endnu ikke indført på det omtalte tidspunkt, derfor
kunne Røveren ikke blive døbt til Jesu død og opstandelse som vi bliver idag
Rom 6v4-6.

Røveren er en meget dårlig undskyldning for at mennesker EFTER Jesu død og
opstandelse ikke skal døbes på Guds befaling.

> [...]
selv
> å kunne gjøre det. Til syvende og sist er det den enkeltes forhold til Gud

Ingen dåb, ingen syndsforladelse, så vil det gamle liv ikke være forbi og
intet nyt vil være blevet til. Du Må dø for at kunne leve.
Det gamle og det nye menneske
Ef 4v17 Det siger jeg da og vidner om i Herren: Lev ikke længere som
hedningerne, tomme i deres tanker, v18 formørkede i sindet og fremmede for
livet i Gud i deres uvidenhed og deres hjertes forhærdelse. v19 I deres
afstumpethed har de hengivet sig til udsvævelse, så de af griskhed begår
alle slags urene handlinger. v20 Sådan har I ikke lært om Kristus, v21 så
sandt som I har hørt om ham og er blevet oplært i ham, sådan som det er
sandhed i Jesus, v22 at I skal aflægge det gamle menneske, som hører til
jeres hidtidige levned, og som ødelægges af sine forføreriske lyster, v23
og at I skal fornyes i sind og ånd v24 og iføre jer det nye menneske, skabt
i Guds billede med sandhedens retfærdighed og fromhed.

> [...]
tro
> er så utilstrekkelig atman er helt avhengig av Guds nåde for å bli frelst.

Det er bestemt en nødeskal

> Føler du at jeg har klart å gi deg et svar? Hvis ikke så må du bare sende
> flere spørsmål. så vil jeg gjøre mitt beste for å svare.

Jo svaret er klart, men et svar der manøvre sig pænt uden om dåben og
frelser ingen. Et fældeskirkeligt aranceret evangelium for at kirkerne ikke
skal diskutere dåben men bare æde alt med nydeligt indpakningspapir om.

Skriver Peter, Paulus der er Guds udvalgte til at forkynde Hedningerne og
Jøderne at vi alle skal døbes til Jesu død og opstandelse, så er det
ulydighed mod Guds Ord ikke at gøre det.

Fra : Willy Brochs

Dato : 24-04-02 08:17

> "Willy Brochs" <wbrochs@online.no> skrev i en meddelelse
> >
> klip

> Nederst skriver du, at man behøver ikke dåb fordi Røveren på korset ikke
> blev døbt.

Røveren på korset er et av mange bevis på at dåp med vann ikke er en
betingelse for frelse. Dåpen er derimot en inngåelse av en god
sammvittighetspakt med Gud, og således ikke uvesentlig i det den gir uttrykk
for at man har bestemt seg for å leve med Gud.
Men så kan man også leve med Gud uten å være døpt.

Dåp er ikke en handling som som belønnes med frelse. Frelsen er ufortjent.
Den viktigste dåpen i Bibelen er dåp med Den Hellige Ånd. Vanndåpen er en
symbolsk handling som peker frem mot Åndsdåp. Det står ikke så rett ut
forklart i Bibelen, men den som studerer Bibelen vil se denne sammenhengen.
Følgelig er begge typer dåp av betydning, men vanndåp er ialtså ingen
betingelse for frelse. Skjønte du det?

Willy Brochs

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 25-04-02 15:15

--

> [...]

uttrykk
> for at man har bestemt seg for å leve med Gud.
> Men så kan man også leve med Gud uten å være døpt.

Røveren levede FØR den Pinsedagen hvor befalingen om dåb kom fra
Tempeltrappen. Er det svært at forstå at en død Røver ikke 50 dage efter
sin død kunne lade sig døbe til Jesu død og opstandelse ( Er du mormon??)

I GT-regi vaskede, tvættede, badede Ja enda yberstepræsten gik hen for at
tvætte sig hvert år efter blodet var sprøjtet på pargtens ark, en tvætning
som var forbilled på vores kristne dåb til Jesus Kristus. Prøv at læse om
renselserne i GT-regi det vil hjælpe at forstå den kristne dåb.

> [...]
sammenhengen.
> Følgelig er begge typer dåp av betydning, men vanndåp er ialtså ingen

Ja, for elles havde Peter ikke skrevet; --1 Pet 3v20 det var dem, som var
ulydige, dengang Gud ventede langmodigt i Noas dage, da arken blev bygget; i
den blev nogle få, nemlig otte sjæle, frelst gennem vand. v21 Det vand er
et billede på den dåb, som nu frelser jer; ikke en fjernelse af legemets
snavs, men en god samvittigheds pagt med Gud, ved Jesu Kristi opstandelse,
v22 han som er faret op til himlen og sidder ved Guds højre hånd, efter at
engle og myndigheder og magter er blevet underlagt ham.

Lige som i Noas dage bliver synden druknet i vandet, som der står ApG 2v38
"Omvend jer og lad jer alle døbe i Jesu Kristi navn til jeres synders
forladelse, så skal I få Helligånden som gave." (til jeres synders
forladelse)

Erik L

Fra : Ole Madsen

Dato : 21-04-02 12:57

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> til jeres synders forladelse, så skal I få Helligånden som gave. v39 For
> løftet gælder jer og jeres børn og alle dem i det fjerne, som Herren vor

Det er fra Gud

Ole

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 21-04-02 13:51

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
> navn
For
> Gud
>
> Det er fra Gud

Tak Ole, det tror jeg også.

Erik L

Fra : Ole Madsen

Dato : 21-04-02 14:17

> Tak Ole, det tror jeg også.

Men det med omvendelse er ikke så populært et budskab, Michael Harry har
mange af den slags budskaber, og jeg udgiver snart en cd med mp3 filer med
hans prædikener, gå ind på min side, og hent nogle af dem hjem

Ole

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 21-04-02 17:28

> [...]
> mange af den slags budskaber, og jeg udgiver snart en cd med mp3 filer med
> hans prædikener, gå ind på min side, og hent nogle af dem hjem

Har du en WWW adresse på Michael Harry ??

Erik L

Fra : Ole Madsen

Dato : 21-04-02 17:54

> Har du en WWW adresse på Michael Harry ??

http://www.danmarkforjesus.dk under prædikener

Ole

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 21-04-02 18:05

> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message

> med

> http://www.danmarkforjesus.dk under prædikener

Tak

Fra : Willy Brochs

Dato : 21-04-02 21:20

> [...]
Gud
> vil kalde på.«
>
> Spørgsmål til alle; -- er denne skriftsted og befaling fra Gud eller

Dette skriftsted er ikke fra Peter, men fra Gud. Peter refererer her til
tekster i ganle testamentet hvor det er nedskrevet hva Gud har talt til
profetene, og dette gudsordet har profetene fått beskjed fra Gud å tale
videre til menneskene. Bibelen beskriver hvordan Gud bruker av ham utvalgte
mennesker til å formidle Guds vilje til folket.

Willy Brochs