Louis.de - Alarm og mc garage ?
Fra : Skyggen

Dato : 21-04-02 10:19

Hejsa

Nu tror jeg at jeg har fundet frem til at jeg vil bestille en alarm KRM114E
er den ok ?? ( mit tysk er så dårligt at jeg ikke helt forstår hvad den kan
!!! - men den ser da meget "god" ud efter havd jeg kan tyde af omtalen ???)

Men nu vil jeg også bestille sådan en "mc garage" (overtræk til den, når den
skal stå ude om natten) .- men jeg kan ikke finde sådan en på deres
hjemmeside. (nu ved jeg heller ikke hvad det hedder på tysk, så jeg har
prøvet at søde lidt i blinde.. ) - er der nogen der kan hjælpe med hvad det
hedder ??

Thomas - CBR600F3

Fra : Morten C.

Dato : 21-04-02 10:41

"Skyggen" <bjerre@mail.sonofon.dk> wrote in message
> [...]
kan
> !!! - men den ser da meget "god" ud efter havd jeg kan tyde af omtalen
???)

Se, det kan du jo læse på www.dmcn.dk under omtale af produkter

> [...]
> hjemmeside. (nu ved jeg heller ikke hvad det hedder på tysk, så jeg har
> prøvet at søde lidt i blinde.. ) - er der nogen der kan hjælpe med hvad

Jowda... I kataloget kalder de dem for "Pelerine" og der i kataloget 11
forskellige modeller at vælge mellem til prisere fra 6 euro.
På louis.de under shop skal du blot vælge "3 Wetter/diebstahls"-ting, så
kommer det frem helt af sig selv

--
/Morten C.
Turku, Finland

Fra : Bo S.

Dato : 21-04-02 21:43

"Skyggen" <bjerre@mail.sonofon.dk> wrote in message

> Men nu vil jeg også bestille sådan en "mc garage" (overtræk til den, når
den
> skal stå ude om natten)

Et lille tip: Sørg endelig for at få fat i en varmebestandig, så du ikke
skal vente 10 minutter med at give den nattøj på hver gang du har været ude
at køre...

mvh Bo

Fra : Richard Pade

Dato : 21-04-02 22:25

"Bo S." wrote:

> [...]
> skal vente 10 minutter med at give den nattøj på hver gang du har været ude

Hmm, med mindre garagen/overtyrækket er lavet af et materiale, der kan ånde,
vil
der - ifølge mine erfaringer - dannes kondens inde i garagen, hvis cyklen
dækkes
til, men motoren mm. er varm. Bedst at vente til motoren er kold, eller blot
lægge
garagen hen over forskærm-styr-sadel for at undgå duggen / småregn og så lukke
den helt ned, når motoren er kold.

Hilsen
Richard

Fra : Peter Willkan

Dato : 21-04-02 23:11

Uenig.
Jeg forstår teorien bag ved udtalelsen og ville selv have forventet det, men
jeg har et MC-overtræk fra Held til min BMW R1100RT som jeg kan lægge over
den umiddelbart efter at have stoppet cyklen. Jeg har aldrig haft kondens
under den.

M.v.h.

Peter Willkan

Fra : Richard Pade

Dato : 22-04-02 10:44

Peter Willkan wrote:

> [...]
> den umiddelbart efter at have stoppet cyklen. Jeg har aldrig haft kondens

Det er underligt, for selv når jeg tager dækket af cyklen efter en periode med
skiftende tørt/fugtigt/koldt/varmt vejre, er der kondens på cyklens øverste
dele. Og det er langt mindre temp-udsving end dem der forekommer, når man dækker
en varm cykel til.

Mine tre garager har alle været af typen, der ikke ånder og de går stort set til
jorden for at beskytte hjulene og motoren med. Ville nok forvente, at indvendig
fugt ikke så let dannes, hvis garagen er meget åben forneden og/eller blafrer i
vinden.
Hilsen
Richard

Fra : Armand

Dato : 23-04-02 17:40

Peter Willkan <Willkan@mail.tele.dk> skrev i en
> [...]
> jeg har et MC-overtræk fra Held til min BMW R1100RT som jeg kan
> lægge over den umiddelbart efter at have stoppet cyklen. Jeg har

Er det fordi at den kun er en godtvejrs-cykel, der aldrig er blevet
pakket af vejen i våd tilstand??

--
Armand.
PS:

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 23-04-02 21:40

> --
> Armand.
> PS:
> Tillægs-pip: Blafrende "mc-garager" slider grundigt på lakken under!!

Tillægs-tillægs-pip:

Jeg havde en CB750F engang som fik lakken slidt af til plastikken!! på
'anderøven' pga. en motionerende MC-garage. Men det kan selvfølgelig være at
kvaliteten på MC-garager er bedre i dag (det var 10 år siden).

/Kenneth

Fra : Armand

Dato : 24-04-02 00:05

Kenneth Sørensen <ksoREMOVE_THIS@krak.dk> skrev i en
> [...]
> 'anderøven' pga. en motionerende MC-garage. Men det kan selvfølgelig
> være at kvaliteten på MC-garager er bedre i dag (det var 10 år siden).

Pip pippelib:
En veteran-freak jeg kender har præsteret at hånd-polere igennem sin lak
fordi han ikke var tilfreds med "skinnet"!
Det foregik med twist, hvorfor jeg ikke tror at det argument at der er
bomuld indvendigt i "pelerine'n" holder i byretten :-/

--
Armand.

Fra : Peter Willkan

Dato : 23-04-02 22:34

Som sædvanligt rammer du plet Armand.
Jeg kører stort set hele året rundt og gerne i al slags vejr.
Det er jo en Bimmer jeg har - den kan jo tåle at være ude : - 0 )}
M.v.h.
Peter Willkan
BMW R1100RT

Fra : Armand

Dato : 23-04-02 23:45

> [...]
> Jeg kører stort set hele året rundt og gerne i al slags vejr.
> Det er jo en Bimmer jeg har - den kan jo tåle at være ude : - 0 )}

Øh?
Jeg ramte da netop ikke plet :-/
Eller overser jeg blot sarkasmen??

--
Armand.

Fra : Emil

Dato : 23-04-02 00:44

Hej Thomas, -jeg har selv lige købt en KMR 214 og desuden en
varmebestandig mc-garage. mht. alarmen så har jeg ikke haft tid til at
få den installeret endu, men umiddelbart ser den fin ud
kvalitetsmæssigt. Skal nok vende tilbage når den engang er indstalleret.
Angående mc-garage, så køb den det hedder "Louis black cover". Virkelig
god kvalitet med en slags inderstof der beskytter mod slid i lakken.
Desuden varmefast til 250 oC. Køb den store model (ab 500cc) til din
CBR600, og sikre dig det er den store du får. Har selv modtaget en lille
i en pose til den store-dybt underligt (læs mistænkeligt). Havde
heldigvis en stor model i forvejen, så jeg kunne se forskellen (En stor
"pelerine" kan med lethed dække din CBR600 modsat en lille, der nok vil
sidde lidt stramt)

vh. Emil

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas Hvalsø Sørens~

Dato : 26-04-02 10:42

Hej Emil.

Jeg har også lige købt og monteret en KMR214, som jeg umiddelbart er rimelig
tilfreds med. Jeg oplever dog, at indikatorlampen (Den røde diode)
fortsætter med at blinke uregelmæssigt et lille stykke tid, efter at have
slået alarmen fra og sat tænding på. Jeg regner ikke med at det gør noget,
men jeg synes det kunne være interessant at høre om du oplever det samme?

Svar venligst på mail, da jeg ikke følger denne gruppe dagligt

M.v.h.

Thomas Hvalsø
XJ600S Diversion '96
mr-whalesea@anarki.dk