Hornbogasjøn
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 21-04-02 09:30

Hej er der nogen her i gruppen
som sådan lige kan beskrive vejen til Hornbogasjøn
jeg kan godt finde vej dertil på kortet
men hvor er det man går ind til området ??
fugletårne ??
er der overnatningsmuliheder i nærheden ??
og /eller et sted på nettet hvor den slaks står beskrevet ??
Jeg skal derop i staten af uge 17
hilsen
Ingrid Sørensen

Fra : Paul Nilsson

Dato : 21-04-02 21:50

Hej Ingrid " gl. kikkert-tyv"...hahaha....
Istedet for lang beskrivelse derop + det med søen, så mail mig din post
adresse så sender jeg en fotokopi af det "landkort" + oplysninger der står
i. fik det deroppe sidste år. Hornborga har også et link hvor der står obser
+ hvormange Traner der er lige nu osv. har det ikke lige her, men det ligger
på både SKOF og på www.sorgenfrifoto.dk under fugletips /links under
Sverige............
Bedste Hilsner.......Paul (ham hvis kikkert du tog i Skagen - men Din var
da heller ikke dårlig.....)

Hans Mikkelsen <softgen@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc27878$0$78807$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Niels Bache

Dato : 21-04-02 21:55

Den 21/04-2002 kl. 10:30:15 skrev Hans Mikkelsen
(softgen@post6.tele.dk), inkarneret som Ingrid Sørensen:

> Hej er der nogen her i gruppen
> som sådan lige kan beskrive vejen til Hornbogasjøn
> jeg kan godt finde vej dertil på kortet
> men hvor er det man går ind til området ??

Jeg går ud fra det (primært) er traner du er ude efter? Så foregår det i
sydvestenden af søen, ved "Naturum Trandansen". Det ligger lige nord for
Bjurum på vej 184.

> fugletårne ??

Foruden selve "Trandansen", som er et helt hus med udsigt over
traneområdet, og de højtliggende omgivelser, er der adskillige andre
gode steder med tårne og/eller huse rundt om søen. De andre steder er
bare ikke så meget til hvis man vil se traner, men der er jo også andre
spændende ting. Besøg evt. "Naturum Hornborga" i den nordøstlige ende af
søen. De har masser af info.

> er der overnatningsmuliheder i nærheden ??

Der er fx hoteller i flere prisklasser i Skara. Sikkert også andre
muligheder (vandrerhjem?) i de forskellige byer, det ved jeg ikke så
meget om.

http://www.hornborga.com/ er din ven...

> Jeg skal derop i staten af uge 17

Altså i morgen? God tur! Det er stensikkert en stor oplevelse. Men du er
nok lige ved at være for sent ude til de helt store traneflokke, de
fleste af tranerne er tilsyneladende fløjet videre nordpå allerede. De
var tidligt på den i år.

Hilsen,

Niels

--
______ Almost quite, but not entirely, unlike forty-two.
___/L_][_\\__ _ // Yet another | Niels Bache, Groenlandsvej 12 B

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 22-04-02 00:56

tak til gruppen for nyttige tips og links
Jeg er næsten taget afsted nu ...
Håber der stadig er et par Traner tilbage til mig !!!
mange hilsner
Ingrid