Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon 5000
Fra : Gjøl

Dato : 21-04-02 08:00

Er der nogen i gruppen der kan fortælle lidt ris/ros om Nikon 5000, da jeg samler
lidt materiale til evt. køb af dette kamera.
Eller er det, det helt forkerte at satse på, alternativer må gerne være i samme
klasse.
--
/\_/\
. .

Fra : U. Pedersen

Dato : 21-04-02 09:54

On Sun, 21 Apr 2002 09:00:02 +0200, "Gjøl" <canislupus@UDpc.dk> wroti:

> [...]
>lidt materiale til evt. køb af dette kamera.
>Eller er det, det helt forkerte at satse på, alternativer må gerne være i samme
du kunne fx. læse denne tråd

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)
http://www.pbase.com/luf123/root

Fra : Paul Larsen

Dato : 21-04-02 10:08

Jeg vil foreslå dig at tage et grundigt kig på følgende link, hvor du
kan få en meget grundig gennemgang af stort set alle digitalkameraer
på markedet.
www.dpreview.com
Du skal nok også tage et grundigt check af Fuji of Minoltakameraerne.
Hvis du efter at have læst rapporterne på denne side stadig er i tvivl
tror jeg du har et problem.
Mvh
Paul Larsen

Fra : Hans Kruse

Dato : 21-04-02 12:20

Læs også denne sammenligning mellem CP5000 og Canon G2
http://www.igrablife.com/digitalphoto/, samt denne
http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/nikon5000.html
Før jeg købte mit Canon G2 ventede jeg mig meget af CP5000, men efter at
have læst alle reviews og så på en prisforskel på 2500-3000 kr var jeg ikke
i tvivl.
Mvh,
Hans

Fra : Lotte M

Dato : 21-04-02 13:45

"Paul Larsen" <paular@wanadoo.dk> skrev :

> www.dpreview.com
> Du skal nok også tage et grundigt check af Fuji of Minoltakameraerne.

Og ikke mindst Sonys 707, som er highly recommended på det
teststed du nævner.

Minoltas D7 og Nikons Coolpix 5000 er i øvrigt recommended
og Canon G2 highly Recommended.

I sammenligningen mellem Canon G2 og Sony 707 er det
til at få øje på, at Sonyen har højere opløsning, men der er også
forskel på prisen. For nylig har det i øvrigt været nævnt, at
G2'en har en svaghed/fejl, at den revner i bagstykket.

> Hvis du efter at have læst rapporterne på denne side stadig er i tvivl
> tror jeg du har et problem.

Jeg synes man skal være varsom, med at tillægge afprøvninger
fra ét sted afgørende betydning - det er ikke testresultater alene,
der gør et "godt" kamera - hvad hjælper "perfekt" teknik, hvis
kameraet ikke opfylde de behov man har, eller ligger forkert
i hånden?
--
Lotte M
http://www.lotte-m.dk

Fra : Gert Andersen

Dato : 24-04-02 15:20

In article <3cc26373$0$2773$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
canislupus@UDpc.dk says...
> [...]
> lidt materiale til evt. køb af dette kamera.
> Eller er det, det helt forkerte at satse på, alternativer må gerne være i samme

Hej
Du kan ikke købe et kamera på baggrund af nogle reviews.
De kan medvirke til et valg af nogle mærker, typer, osv.
Dem skal du så afprøve ved at tage nogle billeder, få dem
"fremkaldt" eller prøv at printe dem.

Denne opskrift brugte jeg til at vælge mit digitale kamera.
Jeg prøvede G2 og CoolPix 5000. Begge kameraer er
fremragende, men jeg valgt Nikon fordi:
- jeg har en flash, som jeg kan bruge
- jeg kunne bedre li' farverne på Nikon i "point-and-shoot" stillingen
- jeg kan bruge min viden fra F90'eren med hensyn til
lysmåling, komposition, osv

Forresten, CoolPix 5000 er lige kåret som
"CP5000 is THE TOP PICK in terms of OVERALL IMAGE QUALITY in
point & shoot digicam edges out Canon G2" i Popular Photography
her i maj.

- Gert

Fra : Gjøl

Dato : 25-04-02 08:59

"Gert Andersen" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> De kan medvirke til et valg af nogle mærker, typer, osv.
> Dem skal du så afprøve ved at tage nogle billeder, få dem

Det var heller ikke reviews jeg søgte, men ros eller ris fra folk der havde haft
det i hånden. Jeg havde flere kamera jeg gerne ville have haft testet på din måde,
f. eks. Minolta Dimage 7 var også et bud, men med dårligere data end Nikon.
Som jeg nu har valgt at købe, kunne heller ikke forstå at Nikon pludselig skulle
have lavet et dårligt kamera, ville klinge lidt underligt i mine ører, da Canon og
Nikon altid har været de proffesionelles køb, ikke at jeg er proff. men man vil jo
gerne have noget godt kram, som holder

--
/\_/\
. .

Fra : raven

Dato : 25-04-02 10:21

On Sun, 21 Apr 2002 09:00:02 +0200, "Gjøl" <canislupus@UDpc.dk> wrote:

> [...]
>lidt materiale til evt. køb af dette kamera.
>Eller er det, det helt forkerte at satse på, alternativer må gerne være i samme

jeg vil da lige nævne, at tomshardware finder nikon 5000 helt umuligt
!!

http://www4.tomshardware.com/video/02q1/020213/index.html

En katastrofe af langsommelighed, f.eks. ved boot.

mvh

John

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 28-04-02 22:59

Coolpix 5000's største fordel er dens ekstreme macro, hvor intet kan komme i
nærheden.

Til alle "normale" fotoopgaver ville jeg til enhver tid vælge enten en
Canon S40 eller G2. På trods af, at disse to kameraer "kun" kan præstere 4
mpixels leverer de en helt formidabel kvalitet, hvor jeg ikke et sekund
ville bruge Nikons højere opløsning som argument. Især døjer Nikon'en med
udpræget støj i mørke billeddata. Begge de nævnte Canon står bare helt
rent......og ved 30X45 udprint (digital minilab) slår canon Nikon i
skarphed.......selvom de har færre pixels.

Har selv ejet en coolpix 995 som jeg var glad for...........igen - som
Macro-kamera får man intet bedre end en Coolpix!

Jacob

PIANIST
Jacob Nielsen
Markedspladsen 10, st. 2