Birdcall Artikel 2
Fra : Kim Søvæld

Dato : 21-04-02 03:19

Refererede til tidligere indlæg skal jeg oplyse følgende. Jeg har på
Phyl`s hjemmeside har fundet følgende artikel skrevet af Lars
Borremark i "Udstødningsrøret" den 19april2002.

Citat begynd:

"Jeg har været i kontakt med både TDC & Oranges support. Lad os starte
med TDC først:
Det er korrekt, at man ikke umiddelbart kan modtage mails til
mobiltelefonen på xxxxxxxx@sms.tdm.dk (per 1. maj 2002, red.), men man
skal som TDC kunde benytte Mail & kalender service, hvorved det er
muligt at få tilsendt en header på mailen (overskrift). Derudover er
der også en robotservice og MSN SMS service som kan benyttes med et
TDC abonnement. Dermed kan vi konkludere, at man som TDC bruger skal
koble sig på yderligere services for at få Birdcalls og ved brug af
MSN kan det ret hurtig blive en dyr fornøjelse (1 kr pr. besked). Det
bliver ret hurtig uoverskueligt for en alm. mobilbruger at skulle
jodle rundt i alle de services bare for at få en hitmelding fra
Birdcall.

Og nu til Orange:
Jeg kontaktede Orange to gange i dag (15. april 2002). Oranges
tilbagemelding går på, at de bestemt ikke har planer om at lukke for
denne service (modtagelse af e-mail på Orange mobiltelefoner, red.) -
tværtimod!

Summa sumarum: Jeg kan derfor kun anbefale at man foretager en
'islamisk arkivering' læs skrotning af sit TDC abonnement og skifter
til Orange eller Telia hurtigst muligt. Et andet alternativ kunne i
den forbindelse være at få DOF med på banen og udvikle vores eget
listserver-baseret birdcall system. Derudover også at få en aftale
istand med teleoperatørerne om fra denne server at kunne foretage mail
in. Dette kræver dog en analyse omhandlende mulighederne samt de
økonomiske betragtninger (abonnement, services og vedligehold etc.)"

Citat slut.

Efter at have læst denne artikel kan jeg kun støtte op omkring Lars
Borremark og på det kraftigste anbefale, at DOF kommer med ind i
billedet. Så vi kan få et vedvarende, effektivt og nemt Birdcall
system. Club300 Denmark! Jeg er sikker på at folk gerne vil betale et
rimeligt beløb for at være medlem af en Dansk udgave af Club300 med
tilknytning til DOF, eller er min vurdering forkert? Prøv at klikke
ind på den Svenske www.Club300.se eller den Norske www.club300.no og
se hvordan det kan gøres!

Jeg opfordrer hermed til en grundig debat om emnet!

Med venlig hilsen

Kim Søvæld

Fra : Stig Linander

Dato : 21-04-02 10:40

20 Apr 2002 19:19:16 -0700, skrev Kim Søvæld - efter at have
gentaget news:763171241633@020419.dk - bl.a. ...

> Jeg er sikker på at folk gerne vil betale et rimeligt beløb for at
> være medlem af en Dansk udgave af Club300 med tilknytning til DOF,
> eller er min vurdering forkert?

1. Jeg synes ikke at en Club300 er noget DOF skal støtte. DOF skal
tage sig af bredden af danskernes fugleinteresse, søge at påvirke
den politiske beslutningsproces, osv. Noget DOF har gjort ganske
godt de sidste 30 år. Hitjægerne, som kun udgør få procent af
DOF's medlemmer, må og kan sagtens klare sig selv.
Der er allerede i dag alt for meget focus på hits - også i
DOF-regi, se bare hvor meget plads det får i DOF's "Fugle i
felten". Det skal ikke udvides yderligere.

2. Jeg tror at en væsentlig grund til birdcall's success er at det
er gratis. Jeg er også med på birdcall, men det er ikke fordi jeg
jager land og rige rundt - kun fordi jeg ikke vil risikere at gå
glip af noget spændende i mit nabolag.

Mange hilsner,

Stig.
--
Stig Linander | Farum - Denmark | http://www.linander.dk/stig/
The Ophiuchan | 55d49'N 12d21'E | mail: "Who am I?" on Home Page

Fra : Kim Søvæld

Dato : 21-04-02 22:57

Stig Linander <_@020421.dk> wrote in message news:<686426840815@020421.dk>...
> [...]
> er gratis. Jeg er også med på birdcall, men det er ikke fordi jeg
> jager land og rige rundt - kun fordi jeg ikke vil risikere at gå

Hej Stig

Tak for din besvarelse. Måske har jeg givet et indtryk af, at jeg er
"Hitjæger" . Jeg har faktisk kun set 242 arter siden 1974, så
"Hitjæger" er jeg næppe. Jeg bor 20 minutter fra Klydesøen på
Vestamager, men der gik da en uge før jeg tog mig sammen til at tage
derud. Men jeg må indrømme, at det er da spændende, når man ser en
sjælden fugl, og jeg vil da også gerne se flere arter her i Danmark.
Club300 i Sverige fungere godt i tæt samarbejde med SOF. Hvis der
opstår for mange problemer med det nuværende Birdcall system, mener
jeg, at en Dansk afdeling af Club300 vil være et godt alternativ. Et
samarbejde med DOF skal være med til at gøre det på en seriøs og
professionel måde. Så kan der også komme fokus på andet end kun at
jagte nye og sjældne arter.

Mvh

Kim Søvæld

Fra : Niels J Larsen

Dato : 23-04-02 14:58

nordlyset2000@ofir.dk (Kim Søvæld) wrote in

> [...]
> se hvordan det kan gøres!
>
> Jeg opfordrer hermed til en grundig debat om emnet!

Jeg er bange for at det kun vil løse en del af problemet hvis DOF går ind.
Selve tilmeldingen vil blive nemmere, men listen vil kun virke i det omfang
at din teleoperatør (for tiden TDC) vil viderebringe en mail/SMS til din
telefon. Det vil TDC ifølge det oplyste ikke efter 1 maj, hvis ellers denne
mail eller SMS har været ind over en computer. Det har en Birdcall jo
været, uanset om computeren med mailinglisten hedder groups.yahoo.com,
eller den hedder DOF.DK . Derfor bør du overveje at starte med at skifte
TDC ud.

Selve tilmeldingen skal du for øjeblikket snakke med Yahoo.com om. Jeg har
haft samme telefon så længe, at den blev registreret i systemet medens det
var nemmere end nu. Derefter kan jeg vedligeholde mit abonnement pr
browser. Prøv at se om ikke du kan overtale yahoo til at tilknytte dit
telefon-nr (faktisk din adresse ########@SMS.tdc.dk) til din eksisterende
konto med din ordinære E-mail. Derefter kan man, efter at være logget ind
på Yahoo, frit lægge yderligere grupper ind på telefonen.

mvh
Niels Jørgen