Birdcall Artikel 1
Fra : Kim Søvæld

Dato : 21-04-02 03:17

Hej fuglevenner i Syd og Nord!

Jeg er tilmeldt ibsjael@yhaoogroups.com og får dagligt tilsendt
spændende mails med observationer fra Sjælland til min almindelige
mailadresse fuglenyt@get2net.dk . Det fungerer helt uden problemer.
Men jeg ville gerne have disse mails direkte til min mobiltelefon
61361128@sms.tdm.dk .

Hvordan får man tilmeldt sin mobiltelefon til ibsjael@yhaoogroups.com?
Når jeg fra min mobiltelefon f.eks. taster adressen:
ibsjael-subscribe@yahoogroups.com - ibsjael-subscribe@egroups.com
eller ibsjael-subscribe@grupper.dk, så får jeg tilsendt en mail som
skal bekræftes. Men problemet er, at den mail som jeg modtager på min
mobiltelefon er så lang, at den er umulig at læse i sin helhed. Derfor
kan jeg ikke se den kode, som jeg skal bekræfte. Desuden ved jeg, at
der vedhæftet et link, som man skal klikke på for at bekræfte mailen.
Og det kan jeg jo ikke gøre fra en almindelig mobiltelefon uden
direkte WAP-forbindelse.

Jeg har nøje fuldt alle instruktioner, som står på Irania`s
hjemmeside, samt alle instruktioner som står på yahoogroups.com`s
hjemmeside. Jeg har også kontaktet yahoo i Danmark og i USA via mail.
Jeg har personligt kontaktet min mobilleverandør Ericsson og Debitel.
Men ingen har kunne hjælpe mig. Jeg ved godt at Yahoo jævnligt skifter
procedure Vedr. tilmelding til en gruppe, men betyder det så, at man
ikke mere kan tilmelde sig via en almindelig mobiltelefon?

Jeg kan se at mange medlemmer af F.eks. ibsjael@yahoogroups.com
modtager og sender mails til gruppen via mobiltelefon. Hvordan er I
blevet medlem? Hvem skal man kontakte for at blive medlem af gruppen
uden at sende en bekræftende mail via sin mobiltelefon? Er der ikke en
kontaktperson fra gruppen, som man kan kontakte skriftligt eller
telefonisk og blive tilmeldt? Er der andre som har forsøgt at tilmelde
sig gruppen uden resultat? Jeg er næppe den eneste der har haft
problemer med tilmeldingen?

Jeg har fået get2net til at videresende mine mails til mobiltelefonen.
Det virker også, men jeg modtager først disse mails ca. 18 timer
efter. Altså i tidsrummet kl. ca. 21.00-05.00 , og så er fuglen
fløjet! Det er sjovere, hvis man får en mail i rimelig god tid, så er
chancen større for, at man kan nå at se en fed bird eller et HIT!

HJÆLP!

Med venlig hilsen

Kim Søvæld
Medlemskab