Jeg er træt af Telia!
Fra : Arcana

Dato : 21-04-02 01:31

Jeg kom for to år siden i restance med flere ting, heriblandt et
Telia-abonnement. Derfor gik jeg ned i banken og tog et lån, så jeg kunne
betale al min klatgæld. Herunder en Telia-restance på ca. 2000 kr, som min
bank betalte via giro.

For et år siden fik jeg så brev fra sagfører A, som ville se penge NU. Jeg
gik så i banken, og spurgte, om de ikke havde betalt girokortet for mig -
det havde de, og jeg fik fotokopier af kontoudskrift og chek, som jeg faxede
til advokat 1. Jeg talte med dem, og tilsyneladende (for en lægmand som mig)
var alt i orden. Så hørte jeg ingenting længe.

I dag - to år efter betalingen var sket - fik jeg så brev fra sagfører B,
og nu er "gælden" vokset til femtusinde kroner.

Hvad f***** skal jeg stille op? Jeg HAR bevist, at udeståendet ER betalt,
men alligevel fortsætter de med at forfølge mig. Hvad gør "Hr. Menigmand" i
denne utålelige situation?

Jeg har endnu ikke haft mulighed for at kontakte sagfører B, da jeg modtog
beskeden lørdag morgen (god weekend!!!)

Nu VED jeg jo, at Telia er notorisk for at have rod i regnskaberne, men det
kan jeg lissom ikke rigtig bruge til noget.

Al hjælp vil blive modtaget med taknemmelighed!

arc@na

Fra : Arcana

Dato : 21-04-02 01:46

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse

> Jeg har endnu ikke haft mulighed for at kontakte sagfører B, da jeg modtog
> beskeden lørdag morgen (god weekend!!!)

P.S.: Jeg har IKKE tænkt mig at indgå det "frivillige forlig" de sendte med
den sidste "rykker" - kan det betale sig at hive Telia i retten?

arc@na

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-04-02 05:58

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev :

>P.S.: Jeg har IKKE tænkt mig at indgå det "frivillige forlig" de sendte med
>den sidste "rykker" - kan det betale sig at hive Telia i retten?

Nej - når du har dokumentation for at du har betalt, så meddeler du
blot advokaten det, og vedlægger evt fotookpi. Hvis han så vil prøve
fordringen i retten, så lader du ham bruge sine penge/tid dårligt ...

(Fordringen = Om hans krav holder)
--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
(nu med nyt design........)

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 21-04-02 11:24

In <3cc20b94$0$85918$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> writes:

>"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse

>P.S.: Jeg har IKKE tænkt mig at indgå det "frivillige forlig" de sendte med
>den sidste "rykker" - kan det betale sig at hive Telia i retten?

Telia har et kaempe-rod i deres regnskab. Det er velkendt.

Hvis du har bevis for betalingen og sendt disse til Telia, saa glaed
til at opleve en retssag, for du vil helt sikkert vinde.
Ring evt. til advokaten, og sig at han lige saa godt kan sende en staevning
med det samme, saa sagen bliver afgjort hurtigst muligt.

/Martin

Fra : bare mig

Dato : 23-04-02 09:48

bare et lille spg.
jeg fik en regning fra telia på 180 kr MEN jeg har ladrig været kunde hos
telia da jeg ringede og gjorde påmærksom på fejlen sagde en meget venlig
stemme "vi kreditere den bare til en anden"

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 21-04-02 01:45

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev:

> Hvad f***** skal jeg stille op? Jeg HAR bevist, at udeståendet ER
> betalt, men alligevel fortsætter de med at forfølge mig. Hvad gør
> "Hr. Menigmand" i denne utålelige situation?

Du skriver til advokaten, evt. vedlagt samme dokumentation som sidst,
og gør opmærksom på, at du ikke anerkender Telias krav, da du mener, at
du har betalt.

Hvis du vitterligt har dokumentationen for betaling i orden bør du
efter min bedste overbevisning med sindsro kunne se frem til en evt.
tur i fogedretten.

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm

Fra : Arcana

Dato : 21-04-02 01:58

> Du skriver til advokaten, evt. vedlagt samme dokumentation som sidst,
> og gør opmærksom på, at du ikke anerkender Telias krav, da du mener, at
> du har betalt.

Ja, det havde jeg tænkt mig.

> Hvis du vitterligt har dokumentationen for betaling i orden bør du
> efter min bedste overbevisning med sindsro kunne se frem til en evt.
> tur i fogedretten.

Jamen så tror jeg jeg vil opfordre dem til en tur i retten, så kan det sgu
da være at man får fred.

Tak for svar, Morten.

arc@na

Fra : Peter G C

Dato : 21-04-02 08:57

Arcana <marsupilan@kangoroo.gov> skrev:

[klip]

> Jamen så tror jeg jeg vil opfordre dem til en tur i retten, så kan det sgu
> da være at man får fred.

Du bør undgå en tur i retten - da kan komme til at koste både tid og penge.
Uden nogen grund.

/Peter

--
http://www.grauslund.com
- med Mont Blanc-billeder

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 21-04-02 11:26

In <a9tr82$s79$1@tux.netsite.dk> "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> writes:

>Arcana <marsupilan@kangoroo.gov> skrev:

>[klip]

>Du bør undgå en tur i retten - da kan komme til at koste både tid og penge.
>Uden nogen grund.

?
Hvordan kan det koste penge, hvis man er sikker paa at vinde og ikke har
tilbageholdt noget for modparten ? En sadanne simpel sag kan man klare uden
sagfoerer.

/Martin

Fra : Peter G C

Dato : 21-04-02 11:35

> [...]

> Hvordan kan det koste penge, hvis man er sikker paa at vinde og ikke har
> tilbageholdt noget for modparten ? En sadanne simpel sag kan man klare

Alt kan ske når en sag kommer for domstolene.

Du har til dels selv været skyld i, at sagen kommer for retten og derfor
*kan* du blive pålagt sagsomkostninger.

/Peter

--
http://www.grauslund.com
- med Mont Blanc-billeder

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 21-04-02 11:59

In <a9u4g5$4ir$1@tux.netsite.dk> "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> writes:

> [...]

>Alt kan ske når en sag kommer for domstolene.

>Du har til dels selv været skyld i, at sagen kommer for retten og derfor

ok, du har ret generelt, men hvad i denne konkrete sag ?
Der er jo en risiko ved altid.

/Martin

Fra : Peter G C

Dato : 21-04-02 12:54

Martin Moller Pedersen <tusk@daimi.au.dk> skrev:

[klip]

> ok, du har ret generelt, men hvad i denne konkrete sag ?

Kontakt advokaten som beskrevet, og se om han spiser argumenterne.

/Peter

--
http://www.grauslund.com
- med Mont Blanc-billeder

Fra : Ove Kristensen

Dato : 21-04-02 20:46

> Martin Moller Pedersen <tusk@daimi.au.dk> skrev:
[klip]

> Alt kan ske når en sag kommer for domstolene.

Enig.

> Du har til dels selv været skyld i, at sagen kommer for retten og derfor
> *kan* du blive pålagt sagsomkostninger.

Også hvis han har betalt alt hvad han skylder?

Ove.

Fra : Peter G C

Dato : 21-04-02 22:12

Ove Kristensen <ovek@adslhome.dk> skrev:

[klip]

> Også hvis han har betalt alt hvad han skylder?

Som hovedregel: nej. Men se dog Paikins svar i denne tråd.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 21-04-02 02:09

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev:

> Jamen så tror jeg jeg vil opfordre dem til en tur i retten, så kan
> det sgu da være at man får fred.
>
> Tak for svar, Morten.

Det var skam så lidt men husk lige på, at jeg på ingen måde er jurist
og mit svar derfor kun er et udtryk for min egen personlige opfattelse
af sagens sammenhæng.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 21-04-02 12:50

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

> Du bør undgå en tur i retten - da kan komme til at koste både tid
> og penge. Uden nogen grund.

Peter flere af dine svar begynder at virke på mig som om du mener, at
man altid skal efterkomme en advokats krav uanset om der er hold i
disse eller ej. Dette skal man selvsagt ikke.

I Arcanas tilfælde vil han næsten hævet over enhver tvivl have en så
god sag, at han uden tvivl vil vinde sagen og i såfald skal Telia
betale Arcanas eventuelle udgifter. Man kan endda betvivle, at
Fogedretten overhovedet vil tage en sådan når:

1) Det er alment kendt, at Telia aldrig har haft styr på deres
regningsafdeling

2) Arcana har dokumentation for betalingen

Fra : Peter G C

Dato : 21-04-02 13:00

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> skrev:

[klip]

> Peter flere af dine svar begynder at virke på mig som om du mener, at
> man altid skal efterkomme en advokats krav uanset om der er hold i
> disse eller ej. Dette skal man selvsagt ikke.

Det har jeg da vist ikke givet udtryk for i denne tråd. Blander du ikke
trådene lidt sammen?

Jeg mener, at får man et brev fra en advokat - så skal man altså vågne op.
Mere er der ikke i det.

[klip]

> [...]
> betale Arcanas eventuelle udgifter. Man kan endda betvivle, at
> Fogedretten overhovedet vil tage en sådan når:

Sagen vil næppe starte i fogedretten.

> 1) Det er alment kendt, at Telia aldrig har haft styr på deres
> regningsafdeling

Jeg har ikke kendskab til noget sådant.

> 2) Arcana har dokumentation for betalingen

Jep. Og han *skal* bare sende dokumentation for betaling.

/Peter

--
http://www.grauslund.com
- med Mont Blanc-billeder

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-04-02 13:09

In article <a9u9f9$8lb$1@tux.netsite.dk>, Peter G C wrote:
> [...]

> trådene lidt sammen?
>
> Jeg mener, at får man et brev fra en advokat - så skal man altså vågne op.

Hvor mange gange skal man gøre det fordi telia har rod i regnskabet ??
Han har jo allerede gjort det med en anden advokat.

[klip]

> Jep. Og han *skal* bare sende dokumentation for betaling.

En gang til ??
Og næste gang ?? og ... ?

JonB

Fra : Peter G C

Dato : 21-04-02 13:17

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev:

[klip]

> Hvor mange gange skal man gøre det fordi telia har rod i regnskabet ??
> Han har jo allerede gjort det med en anden advokat.

Godt spørgsmål. Det kan vel kun Telia svare på.

[klip]

> En gang til ??

Ja.

> Og næste gang ?? og ... ?

Ja og ja. .... desværre.

/Peter

--
http://www.grauslund.com
- med Mont Blanc-billeder

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-04-02 13:26

In article <a9uaeq$9ir$1@tux.netsite.dk>, Peter G C wrote:
> Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev:
>
> [klip]

> Godt spørgsmål. Det kan vel kun Telia svare på.

> [...]

Udgifterne til dette afholdes af ??

JonB

Fra : Peter G C

Dato : 21-04-02 13:32

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev:

[klip]

> Udgifterne til dette afholdes af ??

Dig

/Peter

--
http://www.grauslund.com
- med Mont Blanc-billeder

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-04-02 13:43

In article <a9ubaq$a86$1@tux.netsite.dk>, Peter G C wrote:
> Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> skrev:
>
> [klip]

> Dig

urimeligt at jeg gentagende gange skal påføres de udgifter fordi
telia ikke har orden i deres regnskaber.

JonB

Fra : Peter G C

Dato : 21-04-02 13:46

Fra : jacob nielsen

Dato : 21-04-02 13:53

"Jon Bendtsen" <bendtsen@diku.dk> wrote in message

> urimeligt at jeg gentagende gange skal påføres de udgifter fordi
> telia ikke har orden i deres regnskaber.

Send dem pr. efterkrav

Mvh.
Jacob

Fra : Henning Makholm

Dato : 22-04-02 01:03

Scripsit "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>

> Det har jeg da vist ikke givet udtryk for i denne tråd. Blander du ikke
> trådene lidt sammen?

For mig så det ud som om at du var uenig med det råd der gik ud på at
Arcana skulle sende dokumentationen og så i øvrigt nævne i sit
følgebrev at hvis det ikke overbeviste dem, kunne de lige så godt
udtage stævning med det samme.

--
Henning Makholm "Hi! I'm an Ellen Jamesian. Do
you know what an Ellen Jamesian is?"

Fra : Arcana

Dato : 22-04-02 04:02

> Jep. Og han *skal* bare sende dokumentation for betaling.

Det gjorde jeg for ET ÅR SIDEN! Nu har de hyret et nyt inkassobureau,
Sergels Inkasso.

Så nu er det hele åbenbart tilbage til square one, bortset fra, at de nu
forlanger 5000.- i stedet for de 2.800, som jeg betalte for to år siden.

arc@na

Fra : Jakob Paikin

Dato : 21-04-02 14:55

On Sun, 21 Apr 2002 11:50:08 +0000 (UTC), "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>betale Arcanas eventuelle udgifter. Man kan endda betvivle, at
>Fogedretten overhovedet vil tage en sådan når:
>
>1) Det er alment kendt, at Telia aldrig har haft styr på deres
>regningsafdeling

Fogedretten har ikke hjemmel til at afvise en sag på baggrund af mere
eller mindre velfunderede rygter om en kreditors forhold.

Kommer der en fogedrekvisition med fornødent grundlag (dom eller
forlig), startes sagen.

>2) Arcana har dokumentation for betalingen

Den dokumentation vil ikke medføre, at fogedretten afviser sagen. Men
den vil føre til at der ikke kan foretages udlæg (hvis der overhovedet
kommer et fundament, hvilket er tvivlsomt når denne dokumentation
netop foreligger).

--
Jakob Paikin

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 21-04-02 12:51

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev:

> Du har til dels selv været skyld i, at sagen kommer for retten og
> derfor *kan* du blive pålagt sagsomkostninger.

Vi har haft den diskussion før og du kan aldrig i livet blive pålagt
udgifter på grund af, at en advokat ulovligt forsøger at inddrive et
ikke skyldigt beløb.

Fra : Jakob Paikin

Dato : 21-04-02 14:53

On Sun, 21 Apr 2002 11:51:21 +0000 (UTC), "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>Vi har haft den diskussion før og du kan aldrig i livet blive pålagt
>udgifter på grund af, at en advokat ulovligt forsøger at inddrive et
>ikke skyldigt beløb.

Din konklusion forudsætter netop, at beløbet søges inddrevet
ulovligt/uberettiget. Rent faktisk ved vi ikke, om det er tilfældet -
vi har kun spørgerens oplysninger herom.

Derudover mener jeg ikke man kan afvise, at der (i en ekstrem
situation) kan blive pålagt en sagsøgt at betale omkostninger, selvom
sagsøgte frikendes. Det kan f.eks. være hvor sagsøgte let kunne have
undgået sagen på et tidligt tidspunkt men - måske i chikanøs hensigt -
har ladet sagsøger gennemføre en totalt unødvendig retssag.

--
Jakob Paikin

Fra : Arcana

Dato : 22-04-02 03:59

"Jakob Paikin" <jp@dklaw.dk> skrev i en meddelelse

> Din konklusion forudsætter netop, at beløbet søges inddrevet
> ulovligt/uberettiget. Rent faktisk ved vi ikke, om det er tilfældet -
> vi har kun spørgerens oplysninger herom.

Jeg har indsendt (fax) kopier fra banken af:

Kontoudskrift
Bankchek.

Hvad hulen kan jeg ellers gøre?????

Jeg HAR betalt - i september 2000.

--
Hulk,
arc@na

Fra : Peter G C

Dato : 22-04-02 06:33

Arcana <marsupilan@kangoroo.gov> skrev:

[klip]

> Hvad hulen kan jeg ellers gøre?????

Har du sendt et forklarende brev med?

Ellers kan du ikke gøre andet end at vente.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-04-02 15:21

Morten Bjergstrøm skrev:

>Vi har haft den diskussion før og du kan aldrig i livet blive pålagt
>udgifter på grund af, at en advokat ulovligt forsøger at inddrive et
>ikke skyldigt beløb.

Måske ikke (?), men et lovligt, uberettiget forsøg kan godt koste
én penge.

Jeg boede i en lejlighed hvor der var skrevet kontrakt hvori
husleje *inklusive vand, varme og el* var fastsat til 650 kr.

Ejeren forsdøgte på et tidspunkt at inddrive ekstra penge ved at
kræve varmebidrag Den forbandede idiot til sagfører som jeg fik
fat i, troede først at vi skyldte penge. Det forklarede jeg ham
at vi ikke gjorde. Derefter fik han en anden advokat til at gå i
retten og indgå et forlig der kostede mig 800 kr. fordi jeg måtte
betale min sagfører selv.

Jeg var naturligvis uvidende/dum og naiv, men det ændrer ikke på
at en banal retssag som man burde vinde, kan gå hen og koste
penge.

--
Bertel

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 21-04-02 13:11

> Det har jeg da vist ikke givet udtryk for i denne tråd. Blander du
> ikke trådene lidt sammen?

Njah jeg synes, der har været et par eksempler på det sidste incl.
denne tråd men jeg har jo åbenbart og heldigvis taget fejl og det skal
der jo også være plads til.

> Jeg mener, at får man et brev fra en advokat - så skal man altså
> vågne op. Mere er der ikke i det.

Det er godt for det er vi helt enige i

> Jep. Og han *skal* bare sende dokumentation for betaling.

Netop.

Fra : Arcana

Dato : 22-04-02 04:04

> Netop.

Har jeg gjort, og jeg gør det igen.

Men hvis sagen kommer for fogedretten, og der falder en afgørelse, kan der
vel ikke koges meget mere suppe på den sag fra Telias side?

arc@na

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 21-04-02 16:03

Jakob Paikin <jp@dklaw.dk> skrev:

> Din konklusion forudsætter netop, at beløbet søges inddrevet
> ulovligt/uberettiget. Rent faktisk ved vi ikke, om det er
> tilfældet - vi har kun spørgerens oplysninger herom.

Det er rigtigt og det er naturligvis det jeg baserer mit svar på.

> [...]
> kunne have undgået sagen på et tidligt tidspunkt men - måske i
> chikanøs hensigt - har ladet sagsøger gennemføre en totalt

Jeg er ikke uenig i, at man bør, og nok skal, sende et brev til
advokaten, hvori man gør opmærksom på, at man bestrider kravet. Dette
er, som du også er inde på, en meget enkel måde, hvorpå en sag ved
domstolene måske kan undgås på og sålænge det ikke er forbundet med
større omkostninger end et frimærke, kuvert og papir, så er det fint
nok og det er ikke det jeg opponerer imod men derimod, at man i en
uendelighed skal fortsætte med at dokumentere overfor firmaet, at man
har betalt samt, at man skal komme med store mængder dokumentation for
at få firmaet og/eller advokaten til at indse, at der rent faktisk ikke
skyldes penge.

Fra : Lars

Dato : 30-04-02 02:52

Hej

Du er ikke den eneste. Jeg har haft nogenlunde de samme problemer som dig, dvs. at de bliver ved med at sende mig regninger som er
betalt for år tilbage. Og i den korte periode jeg var kunde hos dem, kom der de meste mystiske opkrævninger og gebyrer, så jeg
måtte bruge jeg ved ikke hvor lang tid i telefonen på at beklage mig jeg ved ikke hvor mange gange. Jeg har simpelt hen aldrig
oplevet et firma med så meget rod og dårlig kundeservice. Egentlig burde der være en nyhedsgruppe der hed dk.firma.brok eller
noget i den dur, hvor man kunne få luft for den slags...

Venlig hilsen
Lars Kramer

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-04-02 06:21

Lars skrev:

>Egentlig burde der være en nyhedsgruppe der hed dk.firma.brok

Den hedder dk.forbruger og handler om alle mulige
forbrugerforhold, herunder også dårlige firmaer. Den er faktisk
ret god.

--
Bertel

Fra : Lars

Dato : 30-04-02 14:43

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse news:fbascu0ipvasre13mbmt0qfspb0ho48reu@sunsite.auc.dk...

> Den hedder dk.forbruger og handler om alle mulige
> forbrugerforhold, herunder også dårlige firmaer. Den er faktisk
> ret god.

OK, tak skal du have.
Lars

Fra : Arcana

Dato : 05-05-02 13:39

"Lars" <lars_kramer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
ved ikke hvor mange gange. Jeg har simpelt hen aldrig
> oplevet et firma med så meget rod og dårlig kundeservice.

Tja, jeg vidste jo nok, at jeg ikke var den eneste.

(Resume: Har en gang om året de sidste par år fået inkasso-varsler fra Telia
for en regning, som bevisligt er betalt for år tilbage...!!!)

Hvem vil være med til at lave en Telia-hadeside? Jeg lægger gerne
serverplads til!

XFUT news:dk.forbruger
arc@na