PDA m. GPS på motorcykel?
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 20-04-02 22:45

Hej,

Er der nogen herinde, der har prøvet at montere en PDA (f.eks. en Compaq
iPaq eller lign.) på modellen? Jeg ved at man kan få fat i udstyr til den så
man kan sætte den i forruden på en bil - og der skulle vist også findes
cigaret-stik til strømforbruget. Idéen var jo at jeg ville købe en GPS
jacket til min ipaq for så at kunne bruge den på MC'en, men hvis jeg
alligevel (pga. rystelser) ikke kan læse hvad der står på displayet når jeg
kører, så er det lidt spild af penge og så kan jeg lige så godt købe en
garmin.

Hvordan monterer I andre jeres GPS'ere på cyklen? Og dæmper de vibrationer
så man rent faktisk kan se hvad displayet viser? Og - fremfor alt - findes
der noget man kan sætte over udstyret så det kan klare en byge eller to?

Tak for svar

Mvh,

Tony
XJ600S

Fra : Lasse Madsen

Dato : 20-04-02 22:58

> [...]
> der noget man kan sætte over udstyret så det kan klare en byge eller to?

Hvad med at lave din egen holder ... dæmp vibrationer med feks skumgummi ...
og så en gennemsigtig plast pose over gps'en så skulle den da være hjemme...
men den beskytter jo så desværre ikke mod tyveri hvis man glemmer sin gps

m.v.h.
Lasse Madsen
- Som kan anbefale Garmin Emap

Fra : Morten Juel

Dato : 20-04-02 23:10

> - Som kan anbefale Garmin Emap
Den kan for lidt hvis man rigtigt vil ha GPS, den kan jo ikke selv finde vej
;o((
med det mener jeg finde en vej route..

Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 20-04-02 23:16

"Morten Juel" <mpOSTEPOP@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Den kan for lidt hvis man rigtigt vil ha GPS, den kan jo ikke selv finde
vej
> ;o((
> med det mener jeg finde en vej route..

Jo den kan da. Tjek selv http://www.navman-mobile.com/ - deres software kan
sagtens lave route forslag.

Tony

Fra : Morten Juel

Dato : 20-04-02 23:36

> vej

> Jo den kan da. Tjek selv http://www.navman-mobile.com/ - deres software
kan
> sagtens lave route forslag.

hehe held og lykke med at få den SW ned i en Emap )

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-04-02 00:15

> hehe held og lykke med at få den SW ned i en Emap )

Hvad mener du?

Har du i øvrigt fået min e-mail?

Mvh,

Tony
XJ600S

Fra : Morten Juel

Dato : 21-04-02 08:27

> Hvad mener du?
en Emap er et garmin produkt, hvor der kon kan ligge garmin sw.. ikke alt
muligt andet !!
Det du linkede til var til palm og pocket pc's !! stor forskel !

> Har du i øvrigt fået min e-mail?
avs ja sorry.. men vi står lidt på stand by.. vi venter på morten dahl !

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 21-04-02 01:12

> Den kan for lidt hvis man rigtigt vil ha GPS, den kan jo ikke selv finde
vej
> ;o((
> med det mener jeg finde en vej route..

Krak har pt. en Europa-ruteplan under udarbejdelse.

(For de teknisk interesserede
Applikationen bliver lavet så generisk i data-interfacet som det er muligt,
og vil derfor bennytte sig af XML i dataoverførslen. Denne protokol gør det
forholdsvis let at lave en PDA-integration. Kraks Digitale Danmark
understøtter allerede nu GPS, så disse moduler vil derfor også blive forsøgt
integreret. Der er imidlertid lidt problemer med renheden af de nødvendige
geodata fra eh.. et stort tysk selskab, så implementeringen er noget
forsinket.
(teknik slut)

Målplatformen PDA-mæssigt vil være Ipaq. Jeg vil oplyse når en prototype kan
afprøves, det kan jo være vi har nogen frivillige forsøgsrotter i NG'en

/Kenneth

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 21-04-02 00:38

"Kenneth Sørensen" <ksoNOSPAM@krakdk> wrote in message

[snip]

> Målplatformen PDA-mæssigt vil være Ipaq. Jeg vil oplyse når en prototype
kan
> afprøves, det kan jo være vi har nogen frivillige forsøgsrotter i NG'en

Mig! Mig! Mig!

Jeg er da helt sikkert klar på at være med til at teste sådan en
applikation. Jeg arbejder selv med webudvikling og kender udmærket til XML
teknologien og har også selv udviklet lidt applikationer til ipaq'en.

Mvh,

Tony
XJ600S

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 21-04-02 01:54

> kan
>

> Mig! Mig! Mig!

heh, jeg vil informere NG'en når der er noget proto parat. Men du skal nok
regne med mindst 3-4 mdr.

/Kenneth

Fra : Søren Christensen

Dato : 21-04-02 19:40

Jeg har en Emap - og med softwaren, der følger med, kan man hjemmefra lave
ruteplanlægning på sin pc og overføre resultatruten til Emap'en. Og det kan
den både med hurtigst, kortest osv., men man skal altså ikke beslutte sig
for at ændre mål undervejs - så får man bare afstanden og retningen i
fugleflugtslinje.
Og Emap'en er ikke vandtæt!!!

Kh,
Sxren

Fra : Casper Hundebøl

Dato : 22-04-02 15:59

"Søren Christensen" <soch@post9.tele.dk> wrote in message
> [...]
> ruteplanlægning på sin pc og overføre resultatruten til Emap'en. Og det

Skal du ikke selv tegne hele ruten ind? Det er i hvert fald ikke lykkedes
mig at få softwaren til at regne en rute ud fra punkt A til B, men hvis det
kan lade sig gøre vil jeg da meget gerne vide hvordan! Er det Mapsource
Metroguide softwaren du bruger?

Mvh.
Casper

Fra : Richard Pade

Dato : 20-04-02 23:38

Tony Lorentzen wrote:

> Er der nogen herinde, der har prøvet at montere en PDA (f.eks. en Compaq
> iPaq eller lign.) på modellen?

Det findes færdigt - bla. Aprilia sælger sæt med GPS og iPaq (eller en
anden PDA).

Det har været testet med pæn succes i Das Motorrad - artiklen kan
sikkert findes
i deres arkiv på www.motorradonline.de

Richard

Fra : Mich@el

Dato : 21-04-02 05:44

Hej Tony

Tony Lorentzen wrote:

> [...]
> der noget man kan sætte over udstyret så det kan klare en byge eller to?

Jeg har købt en holdet til Styret, se her:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=55040790&n=283054855&pn=283055180
Koster kun 59 kr.

Så har jeg købt et mobilTlf. Etui, med bæltrclips som passer til min Garmin
Emap, og det kostede kun 69 kr.

Så for kun 118 kr. kan jeg se min GPS på styret.
--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

"Nemo me impune lacessit"