Kan man have hemmelig adresse?
Fra : Henning Lund

Dato : 20-04-02 16:46

Jeg spørger fordi jeg skulle hitte adressen på nogle personer jeg kendte
engang, men de findes ikke i Krak

--
Mvh.
Henning Lund

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-04-02 17:14

Min søster kan man heller ikke finde hos Krak, da telefonen står i
hendes mands navn. Så på den måde kab man godt have en hemmelig adresse
!!

Hilsen
Uffe

Fra : Henning Lund

Dato : 20-04-02 17:39

Uffe Kousgaard skrev:

> Min søster kan man heller ikke finde hos Krak, da telefonen står i
> hendes mands navn. Så på den måde kab man godt have en hemmelig
> adresse !!

De personer jeg søger er nogle af dem ene og har telefon ikke hemmeligt
nummer ved jeg, jeg kan bare ikke forstå at nogle ikke figurerer, et
eksempel er: En bekendt af mig bor sammen med hendes mand, manden kan jeg
finde men søger jeg under adressen figurerer manden kun, hvor en quinden?
Jeg ved de ikke er separeret, men kan hun have hemmelig adresse pga
uoverensstemmelse med etc. familie, i ly af kreditorer eller ?

Af andre kan nævnes en mand som jeg søger, han bor alene har telefon men jeg
kan bare ikke spore ham. Han boede sidste sommer i Struer, nu er han bare
væk.

Eh er der bedre steder at søge end Krak?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-04-02 18:10

> [...]
jeg
> finde men søger jeg under adressen figurerer manden kun, hvor en

Det var netop den situation jeg beskrev. Med mindre man betaler ekstra
til telefonselskabet, oplyses kun den ene persons navn - den som
rgeningen sendes til og i hvis navn telefonen er registreret. Hvis der
slet ikke havde været en telefon på adressen tvivler jeg på, at du kunne
finde den hos Krak.

Fra : Henning Lund

Dato : 20-04-02 18:20

Uffe Kousgaard skrev:

> Det var netop den situation jeg beskrev. Med mindre man betaler ekstra
> til telefonselskabet, oplyses kun den ene persons navn - den som
> rgeningen sendes til og i hvis navn telefonen er registreret.

Jow men jeg regnede med at Krak fik oplysninger lige som lokale vejvisere mm
hvor alle personer som regel figurerer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-04-02 15:34

> Jow men jeg regnede med at Krak fik oplysninger lige som lokale
> vejvisere mm hvor alle personer som regel figurerer

det gør de ikke, de får oplysningerne fra teleselskaberne som vel
ikke har andre oplsysninger end dem fra deres kunder

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Jakob Paikin

Dato : 20-04-02 17:48

On Sat, 20 Apr 2002 17:45:57 +0200, "Henning Lund"
<Fjerndettehla@tdcspace.dk> wrote:

>Jeg spørger fordi jeg skulle hitte adressen på nogle personer jeg kendte
>engang, men de findes ikke i Krak

Krak er hverken helt eller halvt officiel.

Men derudover: Jo, man kan godt have såkaldt adressebeskyttelse i
folkeregisteret.

--
Jakob Paikin

Fra : Henning Lund

Dato : 20-04-02 18:23

Jakob Paikin skrev:

> Krak er hverken helt eller halvt officiel.

Nej det har jeg erfaret.

> Men derudover: Jo, man kan godt have såkaldt adressebeskyttelse i
> folkeregisteret.

Aha så er jeg næsten sikker på at de har det, flere af de personer jeg
skulle have i ørerne er nemlig i samme familie, så jeg formoder med mit
kendskab til familien at de så ikke har offentliggjort adressen.

Tak for svaret

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 20-04-02 17:59

Henning Lund wrote:

> Jeg spørger fordi jeg skulle hitte adressen på nogle personer jeg kendte
> engang, men de findes ikke i Krak

Det behøver man bestemt heller ikke, for at være usynlig
på Krak.
Ca 80% af mine søgninger på Krak lykkedes, men resten er
en blanding af forskellig navnestavning, navneangivelse,
adressefejl, og bevidst udeladelse, i nævnte rækkefølge.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Henning Lund

Dato : 20-04-02 18:24

Erik G. Christensen skrev:

> [...]
> en blanding af forskellig navnestavning, navneangivelse,
> adressefejl, og bevidst udeladelse, i nævnte rækkefølge.

Bruger du en anden søgefunktion så?

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 20-04-02 18:44

Henning Lund wrote:

> Bruger du en anden søgefunktion så?

909.dk, hedder vist noget andet nu, kan ofte give et par %
mere.
(den sidder på bookmarks, så jeg husker ikke navnet præcis)

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Henning Lund

Dato : 20-04-02 19:07

Erik G. Christensen skrev:

> 909.dk, hedder vist noget andet nu, kan ofte give et par %
> mere.
> (den sidder på bookmarks, så jeg husker ikke navnet præcis)

Takker, den prøver jeg.

Fra : Thomas W.

Dato : 20-04-02 20:14

Henning Lund wrote:

> Takker, den prøver jeg.

www.mostrup.dk har jeg et par gange fundet mennesker jeg ikke kunne finde
i krak eller gule sider.

/Thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 20-04-02 22:07

Thomas W. skrev:

> På www.mostrup.dk har jeg et par gange fundet mennesker jeg ikke
> kunne finde i krak eller gule sider.

Tak for svaret med den kan heller ikke finde de gået under jorden folk

--

Fra : Henning Makholm

Dato : 20-04-02 23:23

Scripsit "Henning Lund" <Fjerndettehla@tdcspace.dk>

> Tak for svaret med den kan heller ikke finde de gået under jorden folk

Med mindre de helt officielt er gået under jorden med
adressebeskyttelse i CPR, kan du spørge på dit lokale
folkeregister:

§42. Enhver har ret til ved henvendelse til en kommunalbestyrelse
at få oplysninger i CPR om en bestemt person, som den pågældende
forud har identificeret, jf. stk. 6.
Stk. 2. Oplysningerne, der kan videregives efter stk. 1, er
1) nuværende navn, medmindre dette er beskyttet, jf. § 28,
2) nuværende adresse, medmindre denne er beskyttet, jf. § 28, og
datoen for flytningen hertil,
3) eventuel stilling,
4) eventuel markering af, at den pågældende frabeder sig
henvendelser, der sker i markedsføringsøjemed, jf. § 29, stk. 3,
5) eventuel død, datoen for dødsfaldet og afdødes daværende
adresse, medmindre denne er beskyttet, jf. § 28,
6) eventuel forsvinden og datoen herfor,
7) eventuel udrejse og datoen herfor, eventuel ny adresse i
udlandet, medmindre denne er beskyttet, jf. § 28, og datoen
herfor,
8) eventuel kontaktadresse og datoen herfor og
9) eventuelt værgemål efter værgemålslovens § 6, datoen herfor og
værgens navn og adresse.
Stk. 5. En persons navne- og adressebeskyttelse, jf. § 28, kan normalt ikke
opretholdes over for kreditorer, der agter at foretage skridt til
opkrævning eller inddrivelse af en forfalden fordring. Ved tvivl om
fordringens eksistens skal kommunalbestyrelsen indhente en udtalelse
fra den angivne debitor, før oplysningerne kan videregives.
Stk. 6. Identifikationen af den pågældende person efter stk. 1-4 skal ske ved
1) navn (nuværende eller tidligere) og fødselsdato,
2) navn (nuværende eller tidligere) og adresse (nuværende eller
tidligere) eller
3) navn (nuværende eller tidligere) og personnummer.

--
Henning Makholm "These are a nasty breed. They sting
you without waiting to be insulted first."

Fra : Henning Lund

Dato : 20-04-02 23:45

Henning Makholm skrev:

> Med mindre de helt officielt er gået under jorden med
> adressebeskyttelse i CPR, kan du spørge på dit lokale
> folkeregister:

Ja det kan jo være en udvej der er værd at overveje, jeg takker for
svaret, er der noget med at det koster penge at få oplysninger fra dem?

Fra : Henning Makholm

Dato : 21-04-02 00:01

Scripsit "Henning Lund" <Fjerndettehla@tdcspace.dk>

> Ja det kan jo være en udvej der er værd at overveje, jeg takker for
> svaret, er der noget med at det koster penge at få oplysninger fra dem?

Nej, det er der ikke hjemmel til at kræve for enkeltstående oplysninger.

--
Henning Makholm "Det är alldeles för ansvarsfullt att skaffa en
flickvän. Det är ju som att skaffa en hundvalp."

Fra : Henning Makholm

Dato : 21-04-02 00:04

Scripsit Henning Makholm <henning@makholm.net>
> Scripsit "Henning Lund" <Fjerndettehla@tdcspace.dk>

> Nej, det er der ikke hjemmel til at kræve for enkeltstående oplysninger.

Hovsa, der var jeg lidt for hurtig. Ifølge §51 stk 2 *kan* der kræves
et gebyr på op til 52 kroner per forespørgsel.

--
Henning Makholm "De er da bare dumme. Det skal du bare sige til dem."

Fra : Henning Lund

Dato : 21-04-02 11:11

Henning Makholm skrev:

> Hovsa, der var jeg lidt for hurtig. Ifølge §51 stk 2 *kan* der kræves
> et gebyr på op til 52 kroner per forespørgsel.

Jeg synes nok jeg havde set noget om at man skulle betale et eller andet
sted.

Fra : Jan

Dato : 21-04-02 16:26

Ang. krak.dk

Du kan selv vælge om du vil være på krak.dk eller ej. Så det er nok ikke det
bedste std at søge info hvis du vil være helt sikker...

/Jan

Fra : GJ

Dato : 30-04-02 23:30

Det hedder beskyttet adresse (ved folkeregisteret) og man kan sagtens
få dette. Der behøver ikek være nogen særlig grund.... en overgang var
det næsten et modefanåmen at man skulle have beskyttet adresse.... (i
nogle dele af landet) Men ellers bliver det vidst mest brugt når man
gemmer sig for nogen bad guys *s*

Fra : GJ

Dato : 30-04-02 23:33

Dette er en rigtig god side.....