priser på ny MC uden afgift ?
Fra : Kenneth Egholm

Dato : 20-04-02 13:59

Er der nogen der ved, hvor meget MC'er koster fra ny, uden afgift ?

(jeg tænker på, hvis man nu fik en træls skade, der løber op i en del penge,
kan det så ikke betale sig at man køber en ny MC magen til sin egen, og så
skifter alle dele pånær stellet ?)
- Hvis man altså ikke har kasko m.v.

Specielt, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor meget en ny Fazer 600
koster ?

--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk

Fra : Albert

Dato : 20-04-02 14:04

vel ca. 40.000kr. Var det ikke smartere så at finde en 98/99 i tyskland
for en 20.000 ?

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 20-04-02 14:11

Et gæt, ville være lige under halvdelen af nyprisen.

--
Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/

Fra : Razer

Dato : 20-04-02 14:18

> [...]
> skifter alle dele pånær stellet ?)
> - Hvis man altså ikke har kasko m.v.
>
> Specielt, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor meget en ny Fazer 600

Eftersom at de afgifter de pålægges en motorcykel i henhold til min
mekaniker løber op i 240% af nypris er det jo bare at regne tilbage.

Thomas--ZX-10

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-04-02 15:12

On Sat, 20 Apr 2002 14:58:57 +0200, "Kenneth Egholm"
<kenneth@egholmnet.dk> wrote:

>Specielt, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor meget en ny Fazer 600
>koster ?

En 2002 Yamaha Fazer koster 109.998 kr på gaden,hvilket uden
registreringafgift svarer til en pris på 45.312 kr incl moms og 36.250
kr. ex moms.

-M

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 20-04-02 15:20

> Specielt, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor meget en ny Fazer 600
> koster ?

Jeg ved ikke lige hvad en ny Fazer koster uden afgift, men da jeg købte min
XJ 600 S (som er ca. 25-30k billigere) betalte jeg 29.680 kr. for cyklen og
49.899 i afgift. Suk.

Tony
XJ600S '01

Fra : Ole Baun

Dato : 20-04-02 16:14

"Kenneth Egholm" skrev i en meddelelse news:a9rom9$rkd$1@sunsite.dk...
> Er der nogen der ved, hvor meget MC'er koster fra ny, uden afgift ?

Ja.
MC guiden, (årligt tillæg til Touring Nyt), siger:
(Pris - 19.500) : 2,8 + 13.200 = prisen uden afgift, men inkl. moms.

> Specielt, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor meget en ny Fazer 600
> koster ?

OK, vi prøver:
Yamaha FZS 600 Fazer (årgang 2002) pris kr. 109.998
(109.998 - 19.500) : 2,8 + 13.200 = 45.521 (før afgift).

Michael K. S. når i et andet svar frem til 45.312, (hvordan ved jeg ikke),
men de par hundrede kr. gør vel ikke den store forskel.

Ole Baun

Fra : Michael K. S.

Dato : 20-04-02 16:32

Beregningsgrundlag : http://www.magnus.dk/ajour/satser/opslag/r002.htm

>men de par hundrede kr. gør vel ikke den store forskel.

Næppe

-M

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 20-04-02 16:43

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message

> Beregningsgrundlag : http://www.magnus.dk/ajour/satser/opslag/r002.htm

> Næppe

Udemærket, tak for alle svarene...

Jeg havde også gættet på godt 40 af de brede

--
MVH Kenneth Egholm
Yamaha FZS 600 fazer

www.RaptorMC.dk