Udlægsproblemer
Fra : MOGP

Dato : 20-04-02 12:39

Jeg har et problem med en der har udlæg(samlet
gæld på ca 250.000,- hvor vi skulle betale
1/5 del da vi hæfter solidarisk) i vores
hus, for 3 mdr. siden fik vi et tilbud på 75.000,-
så var han tilfreds og vi var ude, men nu koster
det mindst 100.000,- for at komme ud(vi har solgt
vores hus) så mit spørgsmål er:
Skal man lade huset ryge på tvang ?
Skal man bare betale ham ???
Kan han bare tillade sig alt ?????
2 andre har betalt 50.000,- hver
MVH Den uheldige

Fra : Peter G C

Dato : 20-04-02 12:54

MOGP <mgm1206@post4.tele.dk> skrev:

[klip]

Det er umuligt at forstå, hvad du skriver.

Kan du ikke beskrive det lidt bedre?

- Ellers vil jeg foreslå, at I søger professionel hjælp. Der er trods alt en
del penge på spil.

/Peter

--
http://www.grauslund.com
- med Mont Blanc-billeder

Fra : Jakob Paikin

Dato : 20-04-02 13:23

On Sat, 20 Apr 2002 13:39:16 +0200, "MOGP" <mgm1206@post4.tele.dk>
wrote:

> [...]
>så var han tilfreds og vi var ude, men nu koster
>det mindst 100.000,- for at komme ud(vi har solgt

Det er temmelig umuligt at give et ordentligt svar med de få og uklare
oplysninger du giver.

Så vidt jeg kan forstå er der udlæg i ejendommen for 250.000 kr. og
der er fem ejere, der antagelig hæfter solidarisk.

>Kan han bare tillade sig alt ?????

En kreditor der har udlæg har krav på sine penge. Hvis kreditor er
villig til at aflyse udlægget og kvittere gælden mod betaling af et
mindre beløb er det nok en fordel for jer, der hæfter for gælden.

Men hvis huset er solgt er det uforståeligt, hvorfor I stadig har et
problem? Medmindre I hæfter personligt for gælden?

Det bedste råd jeg kan give er nok at kontakte en advokat, der kan
gennemgå alle papirerne mv. og på den baggrund give et mere præcist
råd om, hvordan situationen løses bedst.

--
Jakob Paikin

Fra : alexbo

Dato : 20-04-02 19:24

MOGP <mgm1206@post4.tele.dk> skrev

> Jeg har et problem med en der har udlæg(samlet
> gæld på ca 250.000,- hvor vi skulle betale
> 1/5 del da vi hæfter solidarisk)

Nej, her går det galt, I hæfter alle for de 250.000, dvs at hvis du er den
eneste, der har værdier er det dig der skal betale.

> for 3 mdr. siden fik vi et tilbud på 75.000,-
> så var han tilfreds og vi var ude,
det forstår jeg sådan at du har fået et tilbud på at betale 75.000 for at
være ude.

> men nu koster
> det mindst 100.000,- for at komme ud(vi har solgt
> vores hus) så mit spørgsmål er:
> Skal man lade huset ryge på tvang ?
Hvis huset er solgt hvordan kan du så lade det komme på tvang?

> Skal man bare betale ham ???
> Kan han bare tillade sig alt ?????
> 2 andre har betalt 50.000,- hver
dvs at han mangler 150.000, dem har han krav på, hvis tre andre også betalte
50.000 var den hjemme, hvis det ikke er ladsiggørligt, er han nu åbenbart
indstillet på at kræve de 100.000 af dig, og lade de sidste 50.000 være
glemt.,

Hvis du har tilbuddet om 75.000 på skrift, kan du overveje at slå til.

mvh
Alex Christensen