Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
digital kamera???
Fra : Peter Bech Jørgensen

Dato : 20-04-02 10:47

Hejsa,
Jeg håber en eller anden vil give mig en ide til kvalitet af digital kamera
jeg skal bruge. Jeg er konsulent for et amerikansk firma som producerer
polish produkter til alle typer gulve - bringer holdbarhed og glans i
gulvet. Jeg skal strikke en reference mappe sammen med før- og efter
billeder. Vi skal ikke tage detaljer som sådan - bare et godt før og efter
billede som så printes ud på foto papir. Er der en der har et godt forslag
som opfylder mit behov. Jeg har ladet mig fortælle man minimum skal ha 2.1
pixels. Jeg ved ikke en skid om det selv, og håber derfor en af jer vil være
mig behjælpelig.
Jeg ser frem til at høre fra jer. På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Peter Bech Jørgensen
e-mail: jorgensen@pioneer-eclipse.com

Fra : Per Madsen

Dato : 20-04-02 16:51

Køb det med flest megapixels i forhold til hvad du må bruge af penge,
billederne bliver noget flottere hvis du har 4 eller 5 megapixels. Jeg har
selv et Canon G2 med 4 megapixels, og det tager udmærkede billeder. Hvis du
er interesseret i kvaliteten, kan du kigge på min hjemmeside, og jeg vil da
også gerne sende dig et originalbillede i fuld størrelse, så du selv kan
bedømme kvaliteten.

Per Madsen

Homepage: http://pom.adsl.dk/familie/pom.htm

Fra : Karsten Olesen

Dato : 20-04-02 18:43

"Per Madsen" <per_madsen@(slet parantes)vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:a9s2qb$lhq$1@news.cybercity.dk...

> er interesseret i kvaliteten, kan du kigge på min hjemmeside, og jeg vil
da
> også gerne sende dig et originalbillede i fuld størrelse, så du selv kan
> bedømme kvaliteten.

*****************

Pixels er dog ikke alt.

Jeg har set et Ricoh med 3.3 megapixels,
og alle billeder var meget mørke og "døde".

Et godt objektiv er mange gange mere værd end flere pixels.

Pixels kommer an på, hvor stort billedet skal være, når
du printer ud, eller blæser op i full-screen.

Forskellen er dog tydeligst ved udskrifter.

Jeg kan også sende et billede, taget med mit
ca. 2.5 år gamle Olympus 1.3 megapixel camera...

MVH