Æv kan ikke skille gaflen ad ;o(
Fra : Morten Juel

Dato : 20-04-02 09:54

Lorte pis kusse noget ;o(

Jeg skulle jo ha skiftet pakdåser i forgaflen på min GPZ, jeg tog gaflen af
og fjederen ud og Antidive udstyret af.. og så kan jeg ikke kommer længere
den ene bund bold kan ikke rykkes ud af stedet, og den anden drejer bare
rundt ;o( så nu må jeg ligge dem ud til SPHMotor så må de jo lave det ;o((

Skulle bare lige af med mine fustrationer...

Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-04-02 11:42

"Morten Juel" <mpOSTEPOP@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rundt ;o( så nu må jeg ligge dem ud til SPHMotor så må de jo lave det ;o((

Brug en luftnøgle til at afmontere bundboltene, så er det ret let, og ligeså
når du skal samle. Ellers skal du bruge et eller andet specialværktøj til at
holde igen med, og en luftnøgle er alligevel rar at have...

Rittig

Fra : Morten Juel

Dato : 20-04-02 12:04

Hejsa Rittig

Jeg har en luftnøgle men ikke med umbraco ;o((

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-04-02 15:02

> Hejsa Rittig
>
> Jeg har en luftnøgle men ikke med umbraco ;o((

Det gør ikke noget. Du har vel nogle mm toppe til den?
Find en bolt med en størrelse hoved der passer i unbraco'en i bunden af
gaffelbenet - på en DT125R er det en 10mm Unbraco, dvs en 6mm bolt som jo
har 10mm hoved. Svejs en møtrik på bolten, så du har to ender med 10mm
(eller hvad mål der nu lige passer til din) hoved, og sæt så en 10mm top på
luftnøglen, og vupti!

Rittig

Fra : Orla Pedersen

Dato : 20-04-02 17:17

Morten Juel skrev i meddelelsen ...
>Tjaa ville jo nok kunne bruges på den ene, men den anden drejer jo bare
>rundt ;o(

Stop fjederen i igen, og klem benet godt sammen mens Du bruger luftnøglen,
det kan den slet ikke stå for

Sav unbraco nøglen over og sæt den i en top

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 20-04-02 19:31

> [...]
bare
> rundt ;o( så nu må jeg ligge dem ud til SPHMotor så må de jo lave det

Hvortil jeg har ladet fremstille et universelt værktøj til modhold
indvendig i teleskopet.
Sagerne er tænkt som offentligt (D.F.M.) eje, og forsendelsen betales af
den der senest har benyttet værktøjet (bruger står for opbevaring af
værktøjet
og betaler ved videreforsendelsen).
Var det noget?

/
Armand.

Fra : Morten Juel

Dato : 20-04-02 20:16

Avs ja det var en ide hvad har den i bunden ?? eller skal jeg bare prøve
tricket med den oversavede umbraconøgle + trykluft imens fjederen er i ??
Hvad er bedst ? Armand jeg prøver lige den med trykluft og fjederen først..
spørgsmålet er jo så bare hvorn man sætter den på igen )