Datoer
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 20-04-02 09:46

Hej alle !

Jeg har et lille problem som jeg tror nogen kan svare på.

Jeg skal have trukket 2 datoer fra hinanden, f.d. 210302 - 220102 eller
120203 - 051202.
Hvorledes kan dette lade sig gøre, således at jeg får antal dage mellem de 2
datoer, udregningen
behøver ikke være så nøjagtig at der skal tages hensyn til skudår.
m.v.h.
ole j

Fra : Neo.dk

Dato : 20-04-02 10:28

"Ole J. Hansen" <ojh@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
2
> datoer, udregningen
> behøver ikke være så nøjagtig at der skal tages hensyn til skudår.

Prøv at kigge på den her - måske kan du bruge den

DateDiff Function Example
This example uses the DateDiff function to display the number of days
between a given date and today.

Dim TheDate As Date ' Declare variables.
Dim Msg
TheDate = InputBox("Enter a date")
Msg = "Days from today: " & DateDiff("d", Now, TheDate)
MsgBox Msg
vh neo.dk

Fra : Preben Nørgaard

Dato : 20-04-02 15:35

Du kan udmærket bruge Datodiff; men dine datoer skal være skrevet på samme
format som det korte format, som er angivet under internationale settings.
Hvis der her er angivet amerikansk standard mm-dd-yyyy, skal du bruge dette
format.

Mvh Preben

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 21-04-02 00:03

Preben Nørgaard skrev:
> [...]
settings.
> Hvis der her er angivet amerikansk standard mm-dd-yyyy, skal du

Hvad har datoformatet med DateDiff at gøre?

DateDiff tager to datoer som argument (plus et eller flere andre
argumenter), og den slags er der allerede taget hånd om i VB ved at
typen Date findes. DateDiff virker således altid - uanset hvordan man
nu ønsker at skrive sine datoer.

Det er selvfølgelig rigtigt, at når man vil konvertere en streng
indeholdende en dato til type date, så skal man passe på med at
formaterne skal passe sammen, men det er der vel ikke noget nyt i?

-------
Tomas

Fra : Ole J. Hansen

Dato : 21-04-02 22:09

> [...]
>
> Jeg har et lille problem som jeg tror nogen kan svare på.
>
> Jeg skal have trukket 2 datoer fra hinanden, f.d. 210302 - 220102 eller
SNIP....

Tak for gode svar, nu har jeg fået det til at virke.

ole j