Love for teleselskaber
Fra : Fairware

Dato : 20-04-02 09:20

For at definere mit spørgsmål, vil jeg lige komme med en lille forhistorie:

Jeg har kontaktet 4 forskellige teleselskaber:

TDC
Mobilix
Telia
Tele2

For at høre dem, hvilke der var billigst i oprettelse af firma telefon, de
har hver sin pris og konklusionen er, at Telia kun tager 800,- for
oprettelse (alt inkl. iflg. sælger), "fint" tænker jeg og bestiller sådan en
oprettelse, først og fremmest tager det dem 1½ måned at få åbnet min
telefon, dernæst sender de mig en regning på 1720 kr. inkl. moms på
oprettelsen, .....

Nu kommer så mit spørgsmål, kan jeg lade være med at betale den regning, og
insistere på at få beløbet ned til 800,- og hvis ikke så slet ikke betale og
skifte teleselskab ??

Sammy

Fra : Arcana

Dato : 21-04-02 01:44

"Fairware" <Info@fairware.dk> skrev i en meddelelse

> For at høre dem, hvilke der var billigst i oprettelse af firma telefon, de
> har hver sin pris og konklusionen er, at Telia kun tager 800,- for

Hold dig LANGT VÆK fra Telia.
(Se for eksempel hvorfor i indlægget "Jeg er træt af Telia", 21/4-02)

arc@na

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-04-02 09:52

Arcana skrev:

>Hold dig LANGT VÆK fra Telia.

Hold venligst den slags i en eller anden anden gruppe end denne
her. Manden står med en regning som han i hvert fald delvist
skylder, og nu vil han vide hvad han skal gøre. At 'holde sig
væk' fra firmaet er nok det værst tænkelige råd at give.

--
Bertel

Fra : Jakob Paikin

Dato : 21-04-02 10:02

On Sat, 20 Apr 2002 10:19:47 +0200, "Fairware" <Info@fairware.dk>
wrote:

> [...]
>oprettelse, først og fremmest tager det dem 1½ måned at få åbnet min
>telefon, dernæst sender de mig en regning på 1720 kr. inkl. moms på

Der mangler nogle oplysninger i din fremstilling. Hvad bad du om
prisen på? Hvad har du rent faktisk fået?

Jeg tænker her på abonnementstype (analog eller ISDN), motering af
stik og teknikerbesøg i det hele taget.

Har du spurgt Telia hvad begrundelsen er for det højere beløb?

>Nu kommer så mit spørgsmål, kan jeg lade være med at betale den regning, og
>insistere på at få beløbet ned til 800,- og hvis ikke så slet ikke betale og
>skifte teleselskab ??

Det er _ALDRIG_ en god ide blot at undlade at betale en faktura. Det
medfører med sikkerhed, at du får en inkassosag mod dig, hvilket vil
indebære omkostninger og besvær.

Hvis der faktisk er tale om at prisen er "for høj" (dvs. at du fik
leveret lige det du spurgte til), er du nødt til at gøre indsigelse
til Telia. Det bør du gøre i et brev (ikke telefon eller e-mail) og
INDEN betalingsfristen udløber.

--
Jakob Paikin