Domaineserver svarer ikke - TeleDK-fejl
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-02-01 15:07

Et par dage har jeg været afskåret fra mail- og internetforvindelse,
herunder Nyhedsgruppen.
Min Free PP ringede pænt op, men så blev der meddelt, at Domaine Server
ikke svarede.
Ved opringning til TeleDK Internetsupport kunne Macmedarbejderen
fortælle, at der var foretaget ændringer uden varsel, hvilket de
ansvarlige også har fået intern skænd for. Jeg fik dikteret nogle nye
cifre til min opsætning. Og nu er jeg på igen.
Det er naturligvis ikke til megen hjælp for dem, der sidder og ikke kan
få forbindelse. Men måske andre vil være med til at sige det videre.

Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-02-01 19:32

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> Det er naturligvis ikke til megen hjælp for dem, der sidder og ikke kan
> få forbindelse. Men måske andre vil være med til at sige det videre.

De har vel ikke anset det som et stort problem, fordi nyere versioner af
både Linux, Windows og Mac OS understøtter dynamisk tildeling af DNS
adresser.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 04-02-01 16:31

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> De har vel ikke anset det som et stort problem, fordi nyere versioner af
> både Linux, Windows og Mac OS understøtter dynamisk tildeling af DNS
> adresser.

Hvoraf man må forstå, at Mac OS 9.04 ikke er en nyere version.

Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-02-01 17:14

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> Hvoraf man må forstå, at Mac OS 9.04 ikke er en nyere version.

Siden version 8.5 har Mac OS understøttet servertildelt DNS (gennem
"DNSPlugin") Hvis man kan rode med sin systemmappe, bør man vel også
vide, hvad man ændrer.

Fra : Martin Edlich

Dato : 04-02-01 22:12

In article <1eoavnw.19pbr3amxnhd4N%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> Hvoraf man må forstå, at Mac OS 9.04 ikke er en nyere version.

Hvoraf man må forstå, at du ikke ved hvad du udtaler dig om.

SVJH er det siden OS 8.5 Mac OS har understøttet dynamisk tildeling af
DNS.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-02-01 00:20

Martin Edlich <newsspam@mail.edlich.dk> wrote:

> Hvoraf man må forstå, at du ikke ved hvad du udtaler dig om.
>
> SVJH er det siden OS 8.5 Mac OS har understøttet dynamisk tildeling af
> DNS.

Til både Knudsen og Edlich: Nej, jeg har ikke den fjerneste idé om, hvad
dynamisk tildeling er for noget. Og jeg har ikke rodet i min
systemmappe, som det antydes. Læs venligst min beskrivelse af, hvad der
skete. Efter at have virket upåklageligt i mange måneder, fik jeg ved
email-opkald pludselig at vide, at Domainserver ikke svarer.
TeleDanmark har erkendt, at det er deres fejl og har hjulpet mig ved at
diktere nogle nye cifre, som jeg har skrevet ind i kontrolpanelet. Det
var det historien handlede om. Og jeg fortalte den straks videre, fordi
jeg troede, at det var sådan noget, man burde gøre i denne nyhedsgruppe
for det tilfælde, at andre skulle være i den samme situation. Men en
anden gang skal jeg nok holde mig tilbage, hvis jeg ikke er 200 % sikker
på at vide, hvad jeg taler om.
Hvis nogen imidlertid kan forklare, hvorfor 9.04 ikke kunne klare det
pågældende problem selv, er de velkomne, hvis det kan ske i en ordentlig
tone.

Ove Steen Smidt

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 05-02-01 01:09

> [...]

> Hvis nogen imidlertid kan forklare, hvorfor 9.04 ikke kunne klare det
> pågældende problem selv, er de velkomne, hvis det kan ske i en ordentlig

Jeg kan ikke 'forklare' det - men jeg kan udtrykke påskønnelse af, at du
skrev om det, idet jeg benytter 7.6.1.
Det undrer mig imidlertid lidt, at jeg ikke har oplevet problemet??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-02-01 01:45

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Det undrer mig imidlertid lidt, at jeg ikke har oplevet problemet??

der er ikke sikkert at den IP adresse på DNS'en der angives dynamisk af
serveren er den samme som den du bruger.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-02-01 01:45

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> Til både Knudsen og Edlich: Nej, jeg har ikke den fjerneste idé om, hvad
> dynamisk tildeling er for noget. Og jeg har ikke rodet i min
> systemmappe, som det antydes.

hmmm, enten har du fjernet "DNS-plugin" ellers har du haft skrevet DNS
adresser i TCP/IP (derved deaktiveres DNS-plugin) på trods af det ikke
er nødvendigt.

Ellers var problemet måske at din udbyders problem var at det var
servertildelingen af DNS der var nede - i så fald hører det hjemme i
dk.edb.internet.udbydere, ikkeher i dk.edb.mac tænk på alle de ISP
basserede fejlmeddelelser vi kunne få her i gruppen.

TDK har endda en en intern driftstatus NG, web sider med driftstatus,
samt en driftstatus mailingliste som alle abonnenter kan tilmelde sig -
Har du tjekket nogle af disse inden du brokker dig og TDK?

Normalt har jeg ingen sympati for for TD eller nogle af deres
afdelinger, der i blandt i særdeleshed TD Internet, men drfor skal de
alligevel behandles nogenlunde rimeligt.

> Læs venligst min beskrivelse af, hvad der skete.

har læst det ellers kunne jeg ikke have svaret.

> Hvis nogen imidlertid kan forklare, hvorfor 9.04 ikke kunne klare det
> pågældende problem selv, er de velkomne, hvis det kan ske i en ordentlig
> tone.

Hmm min første post var efter min menig i en "ordenlig" tone, den anden
var lidt bisk men hvis du læser din egen kommentar til min første post
er det vel meget rimeligt.

i øvrigt se første afsnit.