Telefonsvarer og fax på samme linie
Fra : Thomas Hyldgaard

Dato : 20-04-02 06:09

Har nogen erfaring med ovenstående ?

Jeg tænker på om en fax kan skelne et indgående opkald (fra en person) og
viderestille det til telefonsvarer.

Fra : Sørensen

Dato : 20-04-02 07:06

"Thomas Hyldgaard" <thomas@klassisk.dk> skrev i en meddelelse
> Har nogen erfaring med ovenstående ?
>
> Jeg tænker på om en fax kan skelne et indgående opkald (fra en person) og
> viderestille det til telefonsvarer.

Min telefax Cannon fax-T11 har udgang til telefonsvarre og indstillinger for
do, så det skulle vel kunne køre sammen, (Det skal siges at det er en alm.
billig fax til 1300kr.)
De fleste faxmaskiner kan selv sortere fax og tale opkald, men systemet
virker dog ikke 100%, Få ISDN med et gratis nummer til faxen, DET virker.

vh.
Sørensen

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 20-04-02 09:34

> De fleste faxmaskiner kan selv sortere fax og tale opkald, men
systemet
> virker dog ikke 100%, Få ISDN med et gratis nummer til faxen, DET
virker.

Helt gratis er det vel ikke, mener det koster ~25 kr/kvartal.....

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-04-02 09:40

"Poul Bundgaard" <poul.bundgaard@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Helt gratis er det vel ikke, mener det koster ~25 kr/kvartal.....

Første ekstra nummer er gratis.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 20-04-02 09:56

> Første ekstra nummer er gratis.

Aha - så lærte jeg også noget i dag

Fra : KsNa

Dato : 20-04-02 20:05

--
Mvh.
Kim

> Aha - så lærte jeg også noget i dag

Så har da ikke været spildt.

Mvh.
Kim

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 20-04-02 09:51

Den 20/04-2002 klokken 08:05, skrev "Sørensen" <no@i.dont>
i <3cc10544$0$246$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> [...]
> De fleste faxmaskiner kan selv sortere fax og tale opkald, men systemet
> virker dog ikke 100%, Få ISDN med et gratis nummer til faxen, DET

Eller abonnér på nummerbestemt ringning. Så reagerer faxen kun på den type
ringning, der gælder den, - og 'tager røret' før den eksterne
telefonsvarer går i gang.

Jeg har selv lige været igennem denne øvelse, da jeg måtte kvitte min ISDN
til fordel for ADSL. (Kunne desværre ikke have begge dele, p.g.a.
dårlig liniekvalitet).
Det kostede bare en ny telefon og faxmaskine

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Kasper L

Dato : 04-07-02 23:13

Nogle fax maskiner kan lytte med på linien sådan at når telefonsvareren
tager røret så lytter faxen efter toner fra en evt fax i den anden ende hvis
den hører en fax så afbrydes forbindelsen til svareren og faxmodtagelsen
starter.

Telefonsvareren skal forbindes gennem faxen - faxen skal indstilles til
denne funktion. Jeg mener at det er en meget normal funktion på faxen men
jeg kan ikke huske hvad det kaldes. Det har fungeret glimrende her hos mig
inden jeg fik en linie kun til faxen.

Mvh

Kasper L

Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk> skrev i en