Instanceof problem
Fra : Ukendt

Dato : 19-04-02 18:41

Hej,

Jeg er fornyeligt blevet kastet ud i et VB-projekt, og må desværre indrømme
at min hukommelse ikke er så god som jeg kunne håbe.

Jeg kan dælme ikke huske, og ej heller finde noget i dokumentationen, om det
er muligt at checke på om en klasse er af en bestemt type.
I java ville man gøre noget lignende :

if( obj instanceof String)
{
bla bla.....
return true;
}

Hvordan gøres det samme i VB ( vel og mærket med en brugerdefineret klasse )
???

Søren Staun Jørgensen

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 19-04-02 21:49

Soren Staun Jorgensen <ssj(at)cadeye(dot)dk> wrote:
> [...]
> return true;
> }
>
> Hvordan gøres det samme i VB ( vel og mærket med en

Hej Søren

I VBA ville jeg bruge operatoren Is
resultat = objekt1 Is objekt2
Is operatoren bruges til at sammenligne to variabler til
objektreference. Så du kan oprette en dummy variabel som du så
tester imod.
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen