nummerviser
Fra : Kim Frandsen

Dato : 19-04-02 13:52

Hej,

Jeg har lige fået en nummerviser af mærket Doro X5, men jeg kan ikke få
lortet til at virke, og inden jeg prøver fejlservice igen, vil jeg lige
prøve her.
Jeg ER tilmeldt Vis Nummer, og jeg har ADSL og ISDN via TeleDanmark og
mit ISDN-modem er af mærket Eicon Diva.
Jeg har prøvet at sætte nummerviseren i røven af stikket fra
skillefilteret og så telefonstikket uden på.
Jeg har prøvet at sætte nummerviseren i phone2-stikket på mit
ISDN-modem, uden effekt.
Ifølge fejlservice skulle jeg kigge på opsætningen af mit ISDN-modem før
jeg ringede igen, og jeg har hentet nyeste firmware til det, version 2.6
fra Eicons hjemmeside.

Det skal nævnes at jeg lige ifølge min storebrors råd har sat
nummerviseren til i NT-boksens andet hul, hvor der vist står s-bus, men
om det virker finder jeg ud af næste gang nogen ringer til mig, tvivler
dog.
--
Live Long And Prosper,
Kim Frandsen - kim-frandsen@fabel.dk - ICQ# 9569527

Fra : Thomas-Jensen

Dato : 19-04-02 14:47

Doro X5 er en ANALOG nummerviser, så den skal sidde efter dit modem, eller i
en ab port hvis du har en af de nye NTab bokse på din forbindelse.

Hvis du har en ISDN telefon kan du jo teste om TDC i det hele taget har
slået Vis Nummer til, og bare fordi det virker på et nummer er det ikke
sikkert at de har husket at aktivere det på alle numre.

Eicon Diva kender jeg - heldigvis - ikke.

Mvh
Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-04-02 16:54

"Thomas-Jensen" <tkjSSLLEETT@tdc-broadband.dk> wrote in message

> Hvis du har en ISDN telefon kan du jo teste om TDC i det hele taget har
> slået Vis Nummer til, og bare fordi det virker på et nummer er det ikke
> sikkert at de har husket at aktivere det på alle numre.

Eller man kan bruge et eller andet kommunikationsprogram, der kan aflæse
numre fra modemmet...

Fax programmet RVS, kan fx aflæse ud og indgående kald. Det er dog et Zyxel
Omni LCD

Prøv evt dette:

http://www.tucows.com/preview/197762.html

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-04-02 16:59

> Prøv evt dette:
>
> http://www.tucows.com/preview/197762.html

Hmm, prøvede det lige selv... Spændende program

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-04-02 15:44

"Kim Frandsen" <kim-frandsen@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har prøvet at sætte nummerviseren i røven af stikket fra
> skillefilteret og så telefonstikket uden på.

Det var næppe smart. ISDN kører ved højere spænding end analoge linjer,
så dette kan have brændt modtager-kredsløbet i nummerviseren af.

> Jeg har prøvet at sætte nummerviseren i phone2-stikket på mit
> ISDN-modem, uden effekt.

dette er det korrekte.

> Det skal nævnes at jeg lige ifølge min storebrors råd har sat
> nummerviseren til i NT-boksens andet hul

Lige så galt. Det er en analog nummerviser og skal følgelig have analog
snitflade. Det finder du kun bag på Eicon Divaen

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : KsNa

Dato : 19-04-02 18:48

> Jeg har prøvet at sætte nummerviseren i phone2-stikket på mit
> ISDN-modem, uden effekt.

Hvorfor port2 ? Er det den port dine telefoner er tilsluttet til ? Hvis
port2 ikke er i brug vil den jo heller ikke vise nummer. Det kunne også være
at din EiconDiva var så gammel at der kun er 24V på analogportene, så vil
det ikke virke.

Mvh.
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-02 20:49

Du skal lige ind og åbne port 2, det gør du med det med følge program til
modemet

SB

Fra : Sørensen

Dato : 20-04-02 08:07

> [...]
være
> at din EiconDiva var så gammel at der kun er 24V på analogportene, så vil

Jeg har kørt med nummerviser på den gamle DIVA, det eneste problem var at
jeg skulle skifte batterier i nummerviseren hver 3. måned (duaracell) og det
er jo en udskrivning.
´Siden har jeg kørt LASAT og NT-AB uden problemer.

vh.
Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-02 08:42

> [...]
> jeg skulle skifte batterier i nummerviseren hver 3. måned (duaracell) og

Det problem har jeg også, ikke med at de skal skiftes men at jeg skal taste
alle nr ind igen, min er sådan at jeg kan skrive et nr ind med navn, når
personen så ringer så står navnet der !!!!!

> ´Siden har jeg kørt LASAT og NT-AB uden problemer.

Det kører jeg også med

mvh SB

Fra : KsNa

Dato : 20-04-02 20:02

> [...]
det
> er jo en udskrivning.
> ´Siden har jeg kørt LASAT og NT-AB uden problemer.

Der er nogle få nummervisere der virker på de gamle EiconDivaer, så du er
heldig at du har en der virker.

Mvh.
Kim

Fra : Mark Beaumont

Dato : 20-04-02 23:54

KsNa wrote:
> Der er nogle få nummervisere der virker på de gamle EiconDivaer, så
> du er heldig at du har en der virker.

Hvad er definitionen på hvornår Eicon Diva er ny eller gammel.

Vh Mark

Fra : Sørensen

Dato : 21-04-02 00:52

"Mark Beaumont" <news-apr-maj-02@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er definitionen på hvornår Eicon Diva er ny eller gammel.
>
> Vh Mark

Det kan ses ud af serienummert, tjek evt. lasat`s hjemmeside eller opasia.

vh.
Sørensen