Utæt benzinhane på CBR600
Fra : Frank

Dato : 19-04-02 12:46

Min CBR600f2 drypper voldsomt fra benzin hanen og jeg er så på jagt efter et
rep.kit til den, men 2 forhandlere har meldt pas og mener jeg skal have en
ny benzinhane - Pris små 1000 kroner

Nu skal jeg hurtigt indrømme at jeg slet ikke har kigget på problemet endnu,
men hvad har andre gjort - vel ikke betalt for en ny hane ?

/Frank

Fra : Martin Jensen

Dato : 19-04-02 13:56

Hey
Prøv at ringe til vordingborg mc, de har mange brugte dele, også til din.
Tlf: 55370053
mvh
Martin

Fra : Frank

Dato : 19-04-02 21:47

Har snakket med dem her i eftermiddag, men desværre....

/Frank

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-04-02 14:47

On Fri, 19 Apr 2002 13:46:27 +0200, "Frank"
<frankwodstrupsletmig@mail.tele.dk> wrote:

>Nu skal jeg hurtigt indrømme at jeg slet ikke har kigget på problemet endnu,
>men hvad har andre gjort - vel ikke betalt for en ny hane ?

Nej - er du da rigtig rund mand,man køber ikke nye dele til en gammel
CBR600,eftersom det er en af de cykler der er lavet flest af så er der
tonsvis af alle slags dele derude.Kiggede for sjov lidt rundt og Ebley
havde f.eks en til en F3'er til £25 og det er vel ca. prisniveauet man
skal gå efter brugt ... 2-300 kr.

-M

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-04-02 15:57

"Michael K. S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tonsvis af alle slags dele derude.Kiggede for sjov lidt rundt og Ebley
> havde f.eks en til en F3'er til £25 og det er vel ca. prisniveauet man

DET var eddermame dyrt! Der er jo bare gået en pakning!
Det er sikkert en lille O-ring eller en lille papirspakning, jeg tror jeg
gav 8 kr. da pakningen gik på Harley'en.

Rittig

Fra : Michael K. S.

Dato : 19-04-02 17:30

On Fri, 19 Apr 2002 16:56:57 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>DET var eddermame dyrt! Der er jo bare gået en pakning!
>Det er sikkert en lille O-ring eller en lille papirspakning, jeg tror jeg
>gav 8 kr. da pakningen gik på Harley'en.

Det er vel meget muligt,men mit indlæg var baseret på situationen hvis
nu det _ikke_ er,og en helt ny hane skal fremskaffes som antydet af
forhandlererne...ik'

-M

Fra : Frank

Dato : 19-04-02 21:54

> [...]
> Det er sikkert en lille O-ring eller en lille papirspakning, jeg tror jeg
> gav 8 kr. da pakningen gik på Harley'en.

Næhhh... Jeg har skilt lortet ad her til aften, og det er membranen der
styrer vacum-systemet som er utæt og derved løber der benzin ud af
indsugningshullet til vacumhuset. Det vil tager mig 5 minutter at skifte
hvis man kunne få et rep.kit, men 2 forhandlere (den ene Honda) mener IKKE
det kan få til modellen

Jeg har mest lyst til at koble vacum-ventilen fra og så lukke hullet med et
eller andet. Ulempen er så bare at man skal huske at lukke for hanen hver
gang man stopper - Men den vane kan man vel tilegene sig for små 1000 bobs

Hvis jeg kobler systemet fra hvad skal jeg så gøre ved vacumslangen som
kommer fra kaburatoren ? Lukke den til eller laden den suge luft ?

/Frank

Fra : Allan Bojesen

Dato : 20-04-02 07:49

"Frank" <frankwodstrup@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis man kunne få et rep.kit, men 2 forhandlere (den ene Honda) mener IKKE

Ved at kigge i Max katalog er der ganske rigtig ikke et rep. kit til din.
Men der er billeder af de forskellige varianter til andre modeller, og kan
du så ikke finde et der ser ud til at passe, og evt. modifisere det sidste.
Priserne ligger på 100,- til 130,-.

Allan Bojesen

Fra : Frank

Dato : 20-04-02 08:00

> [...]
> Men der er billeder af de forskellige varianter til andre modeller, og kan
> du så ikke finde et der ser ud til at passe, og evt. modifisere det

Muligvis - men hvad er Max ? Et katalog eller en url ?

/Frank

Fra : Frank

Dato : 20-04-02 08:20

Nåååååhhhh - Så gik der et lys op for mig - Sidder med MC-nøglen og finder
der MAX.

/Frank

Fra : Allan Bojesen

Dato : 20-04-02 08:32

> Nåååååhhhh - Så gik der et lys op for mig - Sidder med MC-nøglen og finder
> der MAX.

LOL

Allan Bojesen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 20-04-02 08:29

> Muligvis - men hvad er Max ? Et katalog eller en url ?

Max er importør af uoriginale reservedele og leverer til de fleste
mc-forretninger i DK. Han udgiver hvert år et katalog på 500 sider med alle
reservedele, så man kan se hvad der kan fås til ens model og hvad det
koster. Kataloget kan fås i de fleste mc-butikker.
www.maxmcimportas.dk

Allan Bojesen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 20-04-02 08:33

"Allan Bojesen" <aboje@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> www.maxmcimportas.dk

Ups - der er ikke oprettet en webside endnu!!!!

Allan Bojesen

Fra : Armand

Dato : 20-04-02 09:43

> [...]
> indsugningshullet til vacumhuset.
> Jeg har mest lyst til at koble vacum-ventilen fra og så lukke hullet

Fornuftigt alternativ, i det mindste i den periode det måtte tage at
finde et rep-kit eller en brugt hane!
Læg dog lige mærke til at der er en lille "flække" i pakfladen på den
ene side af membranen, og at denne vil lække med bensin ifald at du kun
blokerer for vacuum-stutsen
Lidt flydende pakning burde kunne lukke dér :-/

> .......Ulempen er så bare at man skal huske at lukke for hanen hver
> gang man stopper

- - - - Og at man kører på "reserve" permanent!

> Hvis jeg kobler systemet fra hvad skal jeg så gøre ved vacumslangen
som
> kommer fra kaburatoren ? Lukke den til eller laden den suge luft ?

Endelig ikke!
"falsk luft" kan være årsag til alt fra dårlig motorgang og sammenbrud
á smeltede stempler =
Hvis ikke der er en tilsvarende stuts (der er afblændet med en
gummitut), som du kan føre slangen over i ,og derved forbinde pågældende
to stutse (og det er der som jeg husker det ikke(!)), kan du blot skrue
en passende bolt ned i slangeenden (evt. korte den op først) som prop!

--
Armand.

Fra : Frank

Dato : 20-04-02 19:49

> [...]
> blokerer for vacuum-stutsen
> Lidt flydende pakning burde kunne lukke dér :-/

Udført ! Done ! Færdig arbejde ! Og det virker upåklageligt - Fuck vacum
ventiler

Takker for hjælpen.

/Frank
CBR600

Fra : Mørch

Dato : 19-04-02 15:20

Jeg skiftede pakningerne på min gamle Gpz750. Repkit

_Moerch