Ikke en dag uden gnøf - var (Dyb dyb dyb
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 19-04-02 12:18

En af de famøse G3'ere vil nu efter at have fået et 10/100 MB net i ikke
længere gå på nettet, men den kan fint kommunikere med de øvrige Mac'er
??!!

Arrrgghhh !

Sætter de netværks stikket tilbage i det indbyggede netværkskort så
virker det hele.........

Ideer ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-04-02 12:21

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> [...]
> ??!!
>
> Arrrgghhh !
>
> Sætter de netværks stikket tilbage i det indbyggede netværkskort så

Check om "default gateway" for TCP/IP protokollen er sat. Det lyder
som om den stadig peger på det interne netkort, hvor pakkerne bare
forsvinder.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-04-02 17:48

In article <1faw26v.1ax8a15srmsyiN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Ideer ?

Har du sat TCP/IP til at forbinde via det nye kort?

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 20-04-02 09:13

> Har du sat TCP/IP til at forbinde via det nye kort?

Ja, alt er som du skulle være, men alligevel virkede det ikke. De 2
beige G3'ere står næsten ved siden af hinanden så jeg kunne blot checke
om alt stod ens på dem og det gjorde det. Maskinerne er konfigureret
fuldstændig ens.

Efter at have slettet TCP/IP præferencerne, og derneæst konfigureret
TCP/IP manuelt i stedet for DHCP, så virkede det. Nu virker alt og det
hele spiller præcist som jeg havde planlagt fra start.

Man bliver klogere hver dag.

Martin der står noget til dig i receptionen på Rosenørns Allé.

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-04-02 09:28

In article <1faxo6m.spf7kwh07glgN%jesper@gylling.net>,
> [...]

> TCP/IP manuelt i stedet for DHCP, så virkede det. Nu virker alt og det
> hele spiller præcist som jeg havde planlagt fra start.

Prøvede du at sætte den til DHCP efter du havde slettet preferencerne?

> Man bliver klogere hver dag.

Nogen dage føler jeg nu at jeg er blevet dummere.

> Martin der står noget til dig i receptionen på Rosenørns Allé.

Nej hvor tarveligt, nu kan jeg dårligt vente med at komme på arbejde
igen - det er unaturligt.

[Tak].

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 20-04-02 09:43

> Prøvede du at sætte den til DHCP efter du havde slettet preferencerne?

Det overvejede jeg, men da det nu virkede, så tænkte jeg; if it works
don't fix it ! og jeg har brugt lang tid på det nu. Men ja jeg var
nysgerrig.

> Nogen dage føler jeg nu at jeg er blevet dummere.

Tænker du på alle de ting man finder ud af at man ikke ved........ Ja så
føler man sig måske dummere dag for dag, men bliver klogere ! Det var en
god sætning.

> Nej hvor tarveligt, nu kan jeg dårligt vente med at komme på arbejde
> igen - det er unaturligt.
>
> [Tak].

No problem.

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-04-02 10:05

In article <1faxpn5.lyvvdz15y1sg7N%jesper@gylling.net>,
> [...]

> Det overvejede jeg, men da det nu virkede, så tænkte jeg; if it works
> don't fix it ! og jeg har brugt lang tid på det nu. Men ja jeg var

Det kan jeg godt forstå, og jeg tror det havde virket.

> Tænker du på alle de ting man finder ud af at man ikke ved........ Ja så
> føler man sig måske dummere dag for dag, men bliver klogere ! Det var en
> god sætning.

Nøeh, den slags får mig ikke til at føle mig dum, bare uvidende. Det jeg
tænker på, er såkaldt "tunge brugere", som, ligemeget hvordan de får
noget forklaret, alligevel ikke fatter en disse.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-04-02 11:08

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> tænker på, er såkaldt "tunge brugere", som, ligemeget hvordan de får
> noget forklaret, alligevel ikke fatter en disse.

Alt under 100 kg er sjusk.

Bortset fra det. Findes der et program der ligner Winzip til OS X?
Jeg forsoeger mig med Mozilla som postprogram (til mine
hoejtraffikslister) og Mozilla er ikke sat op til at spise ZIP-filer
som undertiden dukker op enten direkte eller i links. Da jeg ikke er
superbegejstret for den maade StuffIt virker paa, ville et winzip
lignende program vaere ideelt.

Findes det? Versiontracker havde nogen forslag men jeg synes ikke
beskrivelserne passede. Jeg vil ikke have et tab-filen-paa-mig
program, men et jeg kan bruge som Helper i Mozilla.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-04-02 12:01

In article <kkhem6fzsw.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Findes det? Versiontracker havde nogen forslag men jeg synes ikke
> beskrivelserne passede. Jeg vil ikke have et tab-filen-paa-mig
> program, men et jeg kan bruge som Helper i Mozilla.

Findes Stuffit Expander ikke til OS X?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-04-02 12:49

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Findes Stuffit Expander ikke til OS X?

Jo, og IE bruger den ogsaa flittigt. Jeg vil bare gerne have ngoet
hvor jeg har samme styr over det som i WinZip, istedet for at den bare
plastrer min harddisk til med filer.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-04-02 12:54

In article <kkr8lad20e.fsf@mimer.null.dk>,
> [...]

> Jo, og IE bruger den ogsaa flittigt. Jeg vil bare gerne have ngoet
> hvor jeg har samme styr over det som i WinZip, istedet for at den bare

Hvad er det helt nøjagtig for funktioner du savner?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-04-02 13:04

> Hvad er det helt nøjagtig for funktioner du savner?

Jeg vil gerne have et program som kan startes af Mozilla (dvs noget
kommandolinie noget formentlig) naar jeg henter en fil, og som giver
mig et vindue over de filer der er i, uden at pakke dem ud foerst.
Gerne som et Finder vindue, saa jeg kan hive ting ud der fra, eller
lignende.

Den nuvaerende taktik som IE betjener sig af, nemlig at hente ned i
flere kopier som StuffIt dernaest straks pakker ud alle sammen hvis
man kommer til at klikke en ekstra gang, er jeg traet af.

Jeg vil ogsaa godt vaere fri for selv at skulle tabe filen ovenpaa
ikonen, hvis det er muligt.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 20-04-02 16:10

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> [...]
> mig et vindue over de filer der er i, uden at pakke dem ud foerst.
> Gerne som et Finder vindue, saa jeg kan hive ting ud der fra, eller

Du kan få nogenlunde samme funktionalitet med StuffIt Deluxe (altså ikke
den gratis expander). Jeg mener dog kun at avancerede ting som
tilføjelse og fjernelse af filer til eksisterende arkiver virker med
native filformatet .sit.

> Den nuvaerende taktik som IE betjener sig af, nemlig at hente ned i
> flere kopier som StuffIt dernaest straks pakker ud alle sammen hvis
> man kommer til at klikke en ekstra gang, er jeg traet af.

Med ovennævnte skal du så ind og ændre en hel del helper apps.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt. Ikke kun Tuborg har noget i gære.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-04-02 12:54

> [...]

> beskrivelserne passede. Jeg vil ikke have et tab-filen-paa-mig
> program, men et jeg kan bruge som Helper i Mozilla.

Jeg er ike helt sikker på hvad du vil have da jeg ikke kender winzip,
men et tab-filen-på-mig program er oftes det bedste som helper program.

Har du kigget på OpenUp?

< http://softrak.stepwise.com/display?pkg=790&os=20>
--
Michael Tysk-Andersen
74 kg og slusket

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-04-02 16:17

In article <kkhem6fzsw.fsf@mimer.null.dk>, "Thorbjørn Ravn Andersen"
<ravn@mac.com> wrote:

> Findes det? Versiontracker havde nogen forslag men jeg synes ikke
> beskrivelserne passede. Jeg vil ikke have et tab-filen-paa-mig
> program, men et jeg kan bruge som Helper i Mozilla.

"stuffit deluxe" og "zipit", henholdsvis koebeware og shareware.