Hjælp til nfs
Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 19-04-02 11:44

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-04-02 12:41

In article <Pine.LNX.4.21.0204191241120.26221-100000@dirac.dina.kvl.dk>,
"Thomas S. Iversen" <thomassi@dina.kvl.dk> wrote:

> Efter jeg har fået min Performa 475 på nettet med et netkort ville jeg
> godt have at den kunne tilgå min filserver (der kører nfs og samba).
> Hvordan gør jeg det lettest? Findes der nfs eller samba clienter til
> en mac? Eller skal jeg installere en ny protocol på min linux
> filserver? AppleTalk!?

Jeg kan ikke huske om der findes en NFS klient til Mac OS 7&8 (68k), hvis der
goer, er der tale om komerciel software. SMB klienter findes i form af
Dave som vist i en tidlig version kan koere paa 68k.

For 475'erens vedkommende er det nok lettest at forurene din *nix
maskine med netatalk (appletalk og filserver), som findes til de fleste
nix'er. Vaer opmaerksom paaa at mange mac filer er to grenede, saa en
server boer have en partition med et filsystem der underst'tter
flergrenede filer. Programmer og binaere mac filer vil g[ i stykker
hvis du flyttes til et ext, fat eller ufs filsystem.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 19-04-02 13:55