Farven på en Progressbar... Og meget mer~
Fra : Mads M N.

Dato : 19-04-02 11:05

Hej NG

Jeg har fundet f.eks. et eksempel på hvordan man ændrer farven på en
progressbar. Det indebærer en sendmessage med farven til Pr.Barens
handle.

Jeg forstår godt hvorfor og hvordan det virker, men hvordan dælen
finder man ud af hvad for nogle messages & parametre man skal sende
til de enkelte komponenter?

/MNM

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 20-04-02 11:54

"Mads M N." <waup@punkass.com> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår godt hvorfor og hvordan det virker, men hvordan dælen
> finder man ud af hvad for nogle messages & parametre man skal sende
> til de enkelte komponenter?

Kig i messages-unitten. Der findes både de egentlige windowsmessages, men
også de mere komponent-specifikke messages, f.eks EM_xx der relaterer til
editbokse, CB_xx der relaterer til combokse og så fremdeles. I de fleste
tilfælde kan du slå betydningen og brugen af disse komponentmessages op i
windows-hjælpen, der imho er ganske glimrende til formålet.