Word til Mac kan ikke laese alle word doku~
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-04-02 10:02

Jeg smed lige et brevpapir efter den direkte fra en PC. Vupti, bum, "Word sluttede uventet".

Spørgsmålet er så om det gør Word mere eller mindre sikkert.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-04-02 10:20

In article <kkofgggiz4.fsf@mimer.null.dk>, "Thorbjørn Ravn Andersen"
<ravn@mac.com> wrote:

> Jeg smed lige et brevpapir efter den direkte fra en PC. Vupti, bum,
> "Word sluttede uventet".

Ofte skyldes det en korrupt skrift eller en skrift-ID konflikt. Det kan
selvfoelgelig ogsaa skyldes et ugyldigt stinavn til en linktek billede.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-04-02 10:22

"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> writes:

> Ofte skyldes det en korrupt skrift eller en skrift-ID konflikt. Det kan
> selvfoelgelig ogsaa skyldes et ugyldigt stinavn til en linktek billede.

Det _kunne_ Word jo være så venlig at sige til mig istedet for bare at
blive sur og gå sin vej.

Det er garanteret skrevet i en C variant.

Tjah. Ulykker kan man ikke lave.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-04-02 12:44

In article <kk4ri8avrn.fsf@mimer.null.dk>, "Thorbjørn Ravn Andersen"
<ravn@mac.com> wrote:

> Det _kunne_ Word jo være så venlig at sige til mig istedet for bare at
> blive sur og gå sin vej.

Tjek at du ikke har den samme skrift installeret i de forskellige
skriftmapper. Vaer opmaerksom paa at dit classic miljoes skrit mappe
scannes for skrifter, ogsaa selvom classic ikke er bootet.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-04-02 12:53

> [...]

> skriftmapper. Vaer opmaerksom paa at dit classic miljoes skrit mappe
> scannes for skrifter, ogsaa selvom classic ikke er bootet.

Oeh. Det forstod jeg ikke.

Har du ioevrigt hugget mit tastatur?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-04-02 13:23

In article <kklmbjaos3.fsf@mimer.null.dk>, "Thorbjørn Ravn Andersen"
<ravn@mac.com> wrote:

> Oeh. Det forstod jeg ikke.

Du har fire forskellige skiftmapper: en i /System/library, en i /Libray,
en i ~/Library og en i /Systemmappe. Du har sikkert den samme skrift
installeret flere steder.

Jeg kan ikke paa staaende fod huske hvilken skrift der driller hvis man
ikke flytter rundt paa skrifterne efter installation af Office. Start
med at fjerne ikke systemskrifter fra /Systemmappe, soerg dernaest for at
der ikke er engangere i /Library og ~/Libary

> Har du ioevrigt hugget mit tastatur?

ja, jeg har problemer med tastatur layoutet i YDL 2.2, men kun i Gnome,
ikke i KDE eler i textmode ?? Det er mildt sagt irriterende. Deuden kan
jeg ikke hitte ud af hvor jeg aendrer cursorens indstillinger saa jeg
umotiveret begynder at skrive der hvor musen har fokus.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-04-02 14:26

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Det er garanteret skrevet i en C variant.

C# ??

Der var engang udgave af word, tror det var version 5, som man mente var
skrevet delvist i visualbasic. Den kørte ihvertfald noget trægt!
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-04-02 15:02

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) writes:

> C# ??

Det har de ikke kunne nå.

> Der var engang udgave af word, tror det var version 5, som man mente var
> skrevet delvist i visualbasic. Den kørte ihvertfald noget trægt!

Og når man så tænker på at Astrid har en Word 6 der kører problemfrit
på hendes 4 Mb 486'er. Argh. Øv.

Men hva, hvis folk er vant til at det trækker hele maskinen med ned,
så er det jo et fremskridt. Øv. Hvor bliver OpenOffice dog AF.

Men så er det godt man har varm the og chokoladesmåkager.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-04-02 16:29

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Hvor bliver OpenOffice dog AF

Du kan jo prøve ThinkFree Office i mellemtiden. Den lever dog vist ikke
helt op til dens navn.

http://www.thinkfree.com
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-04-02 16:36

> Du kan jo prøve ThinkFree Office i mellemtiden. Den lever dog vist ikke
> helt op til dens navn.

Hvorfor ikke? Er det Think, Free eller Office det kniber med?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-04-02 20:58

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Hvorfor ikke? Er det Think, Free eller Office det kniber med?

Free!
--
Michael Tysk-Andersen