Støjsvag server søges
Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 19-04-02 09:54

Hejsa
Jeg har gennem 1/2 års tid haft en 256/256 ADSL forbindelse.

På denne har jeg koblet en server, primært web hvorpå min hjemmeside ligger.
Det kører på en gammel notebook på 133 Mhz Pentium med 1,2 gb harddisk og
24mb ram.
Dette setup kører som sådan nogenlunde, baseret på Debian Linux.

Jeg oplever dog til tider at serveren går i stå, måske PCMCIA netkortet der
i sin tid var meget billigt.
Jeg har også fornemmelsen at en hurtigere maskine vil give bedre svartid, da
256kb kan trække mere.

Derfor overvejer jeg at købe en ny maskine til dette behov.
Serveren skal stå i min stue, hvorfor den skal være meget støjsvag, det vil
desuden også være rart at den ikke fylder ret meget. Jeg har anden arbejdspc
så serveren skal bare stå og summe, tændt 24 timer i døgnet. Er der nogen
der har en anbefaling på hvad jeg skal gå efter, uden at det koster en
formue???

Mvh
Torben

Fra : Klavs Klavsen

Dato : 19-04-02 13:01

Torben Schou Jensen wrote:
> [...]
> arbejdspc så serveren skal bare stå og summe, tændt 24 timer i døgnet. Er
> der nogen der har en anbefaling på hvad jeg skal gå efter, uden at det
100% lydløs - se på www.intercom.dk - de har en vandkølet pc kaldet CALM.
for tæt på lydløs - men du kan samle selv - se på www.webconsult.dk - de
forhandler noisecontrol.de's produkter. BIG ATX kabinettet med Magic
Fleece, og Whisper box bagpå skulle gerne få dig ret godt derhenad..

--
Regards,
Klavs Klavsen

-------------| This mail has been sent to you by: |------------
Klavs Klavsen - Open Source Consultant
kl@vsen.dk - http://www.vsen.dk

Get PGP key from www.keyserver.net - Key ID: 0x586D5BCA
Fingerprint = A95E B57B 3CE0 9131 9D15 94DA E1CD 641E 586D 5BCA
--------------------[ I believe that... ]-----------------------
It is a myth that people resist change. People resist what other
people make them do, not what they themselves choose to do...
That's why companies that innovate successfully year after year
seek their peopl's ideas, let them initiate new projects and
encourage more experiments. -- Rosabeth Moss Kanter

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 22-04-02 10:55

"Klavs Klavsen" <kl@vsen.dk> wrote in message

> [...]
> forhandler noisecontrol.de's produkter. BIG ATX kabinettet med Magic
> Fleece, og Whisper box bagpå skulle gerne få dig ret godt derhenad..

Jeg takker for det gode råd.
CALM SG-3 virker som noget af det jeg kan bruge, prisen er desuden heller
ikke afskrækkende.
Mvh
Torben

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-04-02 00:44

On Fri, 19 Apr 2002 14:00:51 +0200, Klavs Klavsen <kl@vsen.dk>
wrote:

> 100% lydløs - se på www.intercom.dk - de har en vandkølet pc kaldet CALM.

Desværre er deres hardware ikke rigtig tidssvarende, synes jeg.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Ivar

Dato : 19-04-02 22:15

Torben Schou Jensen skrev:.

> Serveren skal stå i min stue, hvorfor den skal være meget støjsvag, det vil
> desuden også være rart at den ikke fylder ret meget.

Hvis du kan klare dig med under 300MHz er det intet problem at
få en 0 dB server. Find et kort med fx Geode-cpu der accepterer
flash-kort som harddisk. Hvis det er store data-mængder, må
du bruge en harddisk, så er det selvfølgelig ikke 0 dB mere

C. Thiim har en, der dog ikke bruger alm. flash-kort
http://www.thiim.com/asp/vare.asp?vnr=36598&snavn=2MBE&kat=industri
du skal også bruge noget ram, en strømforsyning (højest sandsynligt kun 5V
med en effekt 4 gange så stor som en oplader til mobil-telefon)
DiskOnChip eller harddisk og et kabinet - der kan være en skotøjs-æske.

Det fylder ikke noget hvis det ikke skal være standard bundkort og
ikke GHz processor.

Advantech har nogle fine kort, fx
http://www.advantech.com/products/PCM-5822.asp
på 145 x 102 mm til CompactFlash kort og et typisk
strømforbrug på 7,5 W.

Ivar

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 23-04-02 12:08

Jeg har igår besluttet mig og bestilt en CALM SG-3 hos
http://www.intercom.dk.
Tak for henvisningen.
Mvh
Torben