Køb af tøj newbie !
Fra : Morten Juel

Dato : 19-04-02 07:20

Hehe nu blev jeg lige graderet til newbie igen )

Min hjelm er over 5år gammel ogt mildest talt udslidt !!
Jeg har ingen MC støvler, og ingen ordenlige MC hansker..

Nu da jeg får den store kværn på gaden, vil jeg sq også ha det andet i orden
for min egen skyld.. men hvad helvede skal jeg købe ??

Hjelm krav: fullface, støjsvag (hehe det vil vi alle ha), og ikke over 2K !
jeg har tænkt på bieffe, man kan få nogle til en 1400,- gad vide om de er
gode !

Hansker krav: vandtæt og sikre ! hvad med dem i MC-nøglen til 595,- de står
under vinter mener jeg..

Støvler krav: vandtæt, og ikke over 1400,- hvad med dem i MC-nøglen helt
nede i venstre hjørne ? de står som tourings støvler !!

Hvad siger i ??

Mvh
Morten
GPZ **som lige skal synes**

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-02 10:58

Gider kun lige kommentere valg af støvler:

> Støvler krav: vandtæt, og ikke over 1400,- hvad med dem i MC-nøglen helt
> nede i venstre hjørne ? de står som tourings støvler !!

Vil selv anbefale Daytona støvler. (www.daytona.de).

Jeg har et par "Daytona arrow sport" (står til 155 euro idag, hos
www.louis.de, hvor jeg selv købte dem - online - for et par år siden).

De har ikke gore-tex membran, men er alligevel gode til at holde vand ude
(lynlåse o.l. er beskyttet med en invendig gummi-membran) - har aldrig haft
våre fødder!!

Der er en del at spare ved at købe dernede, så find evt. ud af hvilken model
og størrelse du skal have og bestil dem så online - kein probleme.. (ud over
at det måske er synd for de danske forhandlere)

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-04-02 16:00

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hansker krav: vandtæt og sikre ! hvad med dem i MC-nøglen til 595,- de
står
> under vinter mener jeg..

Hvis de er varme nok til vinterkørsel, så får du våde hænder om sommeren,
uanset om de er vandtætte eller ej...

Rittig

Fra : Anneli

Dato : 21-04-02 22:26

> Hvis de er varme nok til vinterkørsel, så får du våde hænder >om sommeren,
> uanset om de er vandtætte eller ej...

Jup, det er en rigtig god idé at købe mindst to par handsker, et par rigtig
varme til vinter / ydersæson og et par sommerhandsker.

Stor hilsen Anneli - med tonsvis af handsker til alle tænkelige
vejrsituationer :0)
www.friserverplads.dk/anneli

Fra : Mureren

Dato : 19-04-02 19:41

> [...]
>
> Støvler krav: vandtæt, og ikke over 1400,- hvad med dem i MC-nøglen helt
> nede i venstre hjørne ? de står som tourings støvler !!

"Vi" siger der mangler en rygbeskytter !

Mureren

Fra : Morten Juel

Dato : 19-04-02 20:16

> "Vi" siger der mangler en rygbeskytter !
ja true, jeg har dog en lille en, men jeg får sq ikke brugt den.. ;o(

Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : stange

Dato : 19-04-02 20:04

> [...]
> Støvler krav: vandtæt, og ikke over 1400,- hvad med dem i MC-nøglen helt
> nede i venstre hjørne ? de står som tourings støvler !!

Louis har lige netop nu Daytona Road Star GTX på tilbud til 199,95 euro -
det er da tæt på 1400 kr. Mine egne kører nu på tredje år - og de er stadig
100% vandtætte.

Knud Stange
TDM 850

Fra : Morten Juel

Dato : 19-04-02 20:22

Hmm passer de tyske sko numre med de danske !?
De ser lækre ud
Hvor varme er de ?

Fra : stange

Dato : 19-04-02 23:17

"Morten Juel" <mpOSTEPOP@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm passer de tyske sko numre med de danske !?
> De ser lækre ud
> Hvor varme er de ?

OK - det er nok mere touring en racerlook. Til gengæld var de dejligt varme
på Nordkapturen, og der så jeg alligevel ingen R6´ere.

Læg ét nummer til din normale skostørrelse - så passer de.

Knud