udstødning til yamaha dt 125 lc søges
Fra : Oxford Morris

Dato : 19-04-02 06:44

udstødning til yamaha dt 125 lc 1982 søges.
Hvis der er nogen der ved hvor man kan købe sådan en fætter, gerne
uoriginal. Hvad er prisen for sådan et komplet sæt??

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-04-02 16:03

"Oxford Morris" <oxford1954@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> udstødning til yamaha dt 125 lc 1982 søges.
> Hvis der er nogen der ved hvor man kan købe sådan en fætter, gerne
> uoriginal. Hvad er prisen for sådan et komplet sæt??

Jeg vil lige advare mod Giannelli og Polini tun udstødninger til bemeldte
model, dem har jeg prøvet, og den kører ualmindelig ringe med dem! De
flytter topydelsen op på 14.000 rpm, men den kan kun løbe 10.000 rpm, så den
bliver bare rigtig træls at køre (træk-området er snævert nok på den i
forvejen).

En original koster 2200,- (sidst jeg tjekkede), men den er der også en del
mere gods i end de uoriginale jeg har set, så den holder også bedre.

Rittig

Fra : oxford

Dato : 20-04-02 08:36

> [...]
>
> En original koster 2200,- (sidst jeg tjekkede), men den er der også en del
> mere gods i end de uoriginale jeg har set, så den holder også bedre.

Hej Claus.

Det er jeg rigtig ked af at hører, for min er nemelig udstyret med sådan en
Giannelli.
Jeg var oppe i det lokale mc center, og de fortalte at en ny org. kostede
3000,- og det var kun for
den del uden dæmper.
Det kunne være at jeg skulle lave en presse og en form, og så sysle lidt med
at lave en kopi af en org.
Det ville være rart hvis der var en gut der havde en gammel hullet en
liggende, som man kunne tage mål
efter.
Jeg har også fået samlet ledningerne rigtigt nu hvor jeg fik det diagram af
dig.

M.v.h Flemming

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-04-02 11:48

"oxford" <oxford.1954@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jeg rigtig ked af at hører, for min er nemelig udstyret med sådan
en
> Giannelli.

Nåja, hvis du har kunnet køre med den indtil nu, så kan du vel også leve med
den de næste par år? Jeg synes bare ualmindelig lidt om den
motorkarateristik cyklen får med sådan en.

> Jeg var oppe i det lokale mc center, og de fortalte at en ny org. kostede
> 3000,- og det var kun for
> den del uden dæmper.

Ja, men til gengæld koster en DEP dæmper i alu kun ca. 600,- så vidt jeg
husker, og den er både flot, tyst og let.

> Det kunne være at jeg skulle lave en presse og en form, og så sysle lidt
med
> at lave en kopi af en org.

Slet ikke nogen dårlig ide!

> Jeg har også fået samlet ledningerne rigtigt nu hvor jeg fik det diagram
af
> dig.

Glimrende. Nu går jeg også ud og samler min færdig, så om et par timer kører
jeg på motorcykel igen!

Rittig

Fra : oxford

Dato : 20-04-02 20:59

> [...]
med
> den de næste par år? Jeg synes bare ualmindelig lidt om den
> motorkarateristik cyklen får med sådan en.

måneder siden var den i en kasse. Den skulle lige have et nyt stempel og så
en tur i en drejebænk (altså cylinderen hehehe..)

> Ja, men til gengæld koster en DEP dæmper i alu kun ca. 600,- så vidt jeg
> husker, og den er både flot, tyst og let.

tænker mere nu her jeg skal til syn.

Mvh. Flemming

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-04-02 21:52

> måneder siden var den i en kasse. Den skulle lige have et nyt stempel og

> en tur i en drejebænk (altså cylinderen hehehe..)

Nå... Døm selv, men jeg synes de tun-potter er noget rigtigt bæ!

> tænker mere nu her jeg skal til syn.

Link? Øh-bøh, Søren Lindholdt - den der web-shop du handler ved i england,
de har dem vist, kan du ikke lige forsyne os med et link?
(DEP er engelske og dem har jeg meget gode erfaringer med)

Rittig

Fra : Søren Lindholt

Dato : 21-04-02 10:10

> Link? Øh-bøh, Søren Lindholdt - den der web-shop du handler ved i england,
> de har dem vist, kan du ikke lige forsyne os med et link?

Ja ja Claus Rittitgtg hehe det skal jeg nok... jeg har fået tilbud på DEP
fra:

Moto-Ward ltd
117 Brighton road
Surbiton
Surrey
KT6 5NJ
TEL +44 [0]208-399-0630
FAX +44 [0]208-296-0704
MOTOWARD@cs.com , ingen hjemmeside endnu

Sælger DEP. Pris til WR200:
FRONT PIPE £175.00
SILENCER £75.99
Jeg ved dog ikke om de har dem til DT125LC. men prisen er jo stadig slem i
forhold til hele mcens værdi...

mvh S.

Fra : oxford

Dato : 21-04-02 23:00

"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra:
>
> Moto-Ward ltd
> 117 Brighton road
> Surbiton
> Surrey
> KT6 5NJ
> TEL +44 [0]208-399-0630
> FAX +44 [0]208-296-0704
> MOTOWARD@cs.com , ingen hjemmeside endnu
>
> Sælger DEP. Pris til WR200:
> FRONT PIPE £175.00
> SILENCER £75.99
> Jeg ved dog ikke om de har dem til DT125LC. men prisen er jo stadig slem i

2.117,55 kr. og 919,50 kr. omregnet plus forsendelse og evt. told.
Tjahh. Det løber hurtigt op. Det kan være jeg skulle prøve at lappe lidt på
den gamle, og så sælge svinet. Eller hva´?? Er den bedre end for eksempel en
yamaha dt 175 fra 95 med helt ny udstødning til 10000 kr synet?
Jeg ved godt at den ikke er vandkølet, men den har da yvps system. Eller er
det bare noget gejl?

Flemming

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-04-02 16:04

> 2.117,55 kr. og 919,50 kr. omregnet plus forsendelse og evt. told.
> Tjahh. Det løber hurtigt op.

Ja, det løber da lidt op.

> Det kan være jeg skulle prøve at lappe lidt på
> den gamle, og så sælge svinet. Eller hva´??

Det ville jeg gøre. Eller bide tænderne sammen og købe en original eller
DEP.

> Er den bedre end for eksempel en
> yamaha dt 175 fra 95 med helt ny udstødning til 10000 kr synet?

Det er svært at svare på, det afhænger meget af standen på de to cykler.

> Jeg ved godt at den ikke er vandkølet, men den har da yvps system. Eller
er
> det bare noget gejl?

DT175MX har IKKE ypvs ventil, de luftkølede Yamaha modeller er fra før
udstødningsventilernes tid, altså ÆLDRE modeller end din DT125LC.

Rittig

Fra : oxford

Dato : 22-04-02 22:38

Hvad jeg finder ud af ved jeg ikke rigtigt endnu, men hvis den ellers går
rimeligt, så beholder jeg den nok.
Hvad benzin/oktan er bedst til sådan en model 82??

Jeg takker for hjælpen.

Flemming

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-04-02 16:31

> Hvad benzin/oktan er bedst til sådan en model 82??

Det billigste! (Husk det skal være blyfri).

Jeg er nu glad for min, den er billig at reparere på (bortset fra
udstødningen) og den kan bruges til lidt af hvert.

Rittig