De satans bøtter....
Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 19-04-02 00:36

Hej Alle!

Jeg har lige købt hus pr. 1/2, og har brugt et par weekender til at rive
omkring 75 trillebøre mos og blade op fra græsplænen, herefter har den fået
en god gang NPK gødning, og det er så mit håb at græsset kan kvæle resten af
mosset i løbet af sommeren hvis jeg slår det på klipperens højeste
indstilling.

Men nu hvor der er kommet gang i det hele ser jeg til min store fortvivlese
at der er masser af mælkebøtter og andet skrammel i græsset også, plænen er
ca 3-4 år gammel og omkring 1000 kvm.

Hvordan kommer jeg dem lettest til livs og får en flot plæne igen. ?

P.S. Det er min første plæne, og jeg har ikke noget imod at slå den med min
nye Klippo PRO S OHV klipper hver uge eller oftere, og jeg var godt klar
over at gødningen ville have denne bagdel, der for mig indtil videre ikke er
så slem endda.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Peter Andersen

Dato : 19-04-02 05:02

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> wrote in message
> [...]
er
> ca 3-4 år gammel og omkring 1000 kvm.
>
> Hvordan kommer jeg dem lettest til livs og får en flot plæne igen. ?

Det letteste er ikke altid det klogeste. Det letteste er at bruge plænerens
eller andet, det klogeste er at alliere dig med en køkkenkniv og gå i gang
fra enden af og luge det hele op.
Men hva... vi får jo godt vejr i næste uge, så det er bare at gå i gang.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-04-02 08:01

On Fri, 19 Apr 2002 06:01:30 +0200, "Peter Andersen"
<peterandersen@mespilus.dk> wrote:

> [...]
>eller andet, det klogeste er at alliere dig med en køkkenkniv og gå i gang

Hovhov - det letteste er at lade mælkebøtterne stå - de springer snart
ud og det er da at syn der vil noget Jeg går i hvert fald bare og
venter på at den smule græsplæne vi har tilbage skal blive gult - af
mælkebøtter.

>Men hva... vi får jo godt vejr i næste uge, så det er bare at gå i gang.

Ja, 18--20 grader, det lyder jo godt

http://www.gartneriet.dk

Fra : Peter Andersen

Dato : 19-04-02 21:52

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> wrote in message

> [...]
> ud og det er da at syn der vil noget Jeg går i hvert fald bare og
> venter på at den smule græsplæne vi har tilbage skal blive gult - af

Ihh, ja. jeg glæder mig også.. jeg luger heller ikke mælkebøtter, så kan man
rigtig se foråret kommer

Fra : H. Olesen

Dato : 20-04-02 22:12

Tihi Mads, du er lige så forudsigelig som M@rk

--
mange havehilsener Helle
http://www.havesiden.dk

Fra : V.B:K.

Dato : 21-04-02 09:43

Den eneste "ordentlige" blomst jeg har på min grund er netop mælkebøtten.
Det er også den eneste.
Al ære og respekt for den.
Se et pragteksemplar her :
http://www.lur.dk/botte/botte.jpg
og forstå hvorfor.

Vagn

Fra : H. Olesen

Dato : 21-04-02 18:04

On Sun, 21 Apr 2002 10:42:30 +0200, "V.B:K."
<hjermbo@fjernworldonline.dk> wrote:

>Den eneste "ordentlige" blomst jeg har på min grund er netop mælkebøtten.
> [...]

Wau, med dit nye kamera, tror jeg at alt kan blive flot

Fra : Jens Peter Sørensen

Dato : 19-04-02 21:42

Køb en sæk strø salt og læg en "knivspids" ned i midten af hver mælkebøtte,
efter få dage er den
gået ud og kommer ikke igen.

MVH

Jens Peter