Bindingsperiode. Hvad er lovligt?
Fra : Martin Mathiesen

Dato : 18-04-02 22:45

Hejsa!

Lige et spørgsmål!

En af mine venner har været så uheldig at tegne et abonnement i et fitness
center. Men nu efter ca 4 måneder, hvor personen er blevet træt af træningen
viser det sig at der er en bindingsperiode på et helt ÅR!

Er det virkeligt lovligt? Jeg mener... Telefonselskaber må maks binde i 6
måneder. Er det samme ikke gældende for fitness klubber?

På forhånd tak!

Venlig Hilsen
Martin Mathiesen

Fra : Henning Makholm

Dato : 18-04-02 22:55

Scripsit "Martin Mathiesen" <martin@esenet.dk>

> Lige et spørgsmål!

... som er set før.

> [...]
> fitness center. Men nu efter ca 4 måneder, hvor personen er blevet
> træt af træningen viser det sig at der er en bindingsperiode på et

"Viser sig"? Hvis han ikke har fået det at vide før han indgik
aftalen, binder det ham ikke.

> Er det virkeligt lovligt?

Hvis det derimod på forhånd har været en betingelse for aftalen at den
var uopsigelig de første 12 måneder, så gælder det vilkår selvfølgelig.
Aftaler skal holdes.

> Jeg mener... Telefonselskaber må maks binde i 6
> måneder. Er det samme ikke gældende for fitness klubber?

Nej, 6-måneders-reglen er jo netop en SÆRregel for netop teleselskaber.

--
Henning Makholm "Jeg kunne ikke undgå at bemærke at han gik på hænder."