/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tændrørsproblemer - håber jeg
Fra : Pein


Dato : 18-04-02 22:29

Min enduro DT'er (Yamaha DT125R) blev klar til lørdagens løb - troede jeg.
Men den vil ikke køre ordentligt.

Handlingsforløb på ca. 5 minutter:
1) Starter og tøffer fint i tomgang, men skiftevis dør og kører når den
kommer lidt op i fart.
2) Får efterhånden problemer med at starte. Der kommer et par knald
(uafbrændt benzin) under kørsel, som i øvrigt går rigtigt dårligt.
3) Kan ikke engang starte mere. Når den tænker på at gå i gang, kommer der
nogle knald igen.
4) Kigger til tændrøret. Det er vådt.

Kan sådan et tændrør godt pludselig stige af?

Det er et NGK BPR9ES. Manualen foreslår også en Nippon Denso W27ESR-U.
Hvilket et skal jeg vælge?
Kan det være et andet problem end tændrøret?

(jeg gider snart ikke flere problemer lige nu, men der er ikke noget der
hedder "gider ikke", og der findes ikke problemer, kun opgaver...).

P.f.t.
Pein
(der håber DT'eren er klar lørdag morgen kl. 03:30, for da kører jeg afsted
til enduroløb).




 
 
Jonas Holt (18-04-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 18-04-02 23:04

> Kan sådan et tændrør godt pludselig stige af?

Ja

> Kan det være et andet problem end tændrøret?


Det lyder mere somom den står helt åndssvagt i tænding. Måske ankerpladen
sidder løs?

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Søren Lindholt (18-04-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 18-04-02 23:15



"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:qSGv8.31152$567.1289676@news000.worldonline.dk...

> (jeg gider snart ikke flere problemer lige nu, men der er ikke noget der
> hedder "gider ikke", og der findes ikke problemer, kun opgaver...).
>
Det er hurtigt og billigt at skifte tændrør og hætte. Der kan også være
kommet vand i karbunaden. Tap indholdet af.
Er der gnist på tændrøret? Husk god stelforbindelse, da boksen kan blæse
hvis der ikke er det når man træder.
Hvad har du i tanken? Er der karburatorsprit i?

En herre hvis efternavn begynder med A. har jo gennem tiderne ført korstog
med NGK men jeg har ikke haft særlige problemer med dem, og undre alle
omstændigheder skulle t nyt da være til at starte med. Er du sikker det
hedder: BPR9ES, ikke kun BR9ES ??

Ellers ring til Jan eller mig eller de andre i morgen, så brainstormer vi...

mvh Søren



Jon Larsen (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 19-04-02 06:24



> En herre hvis efternavn begynder med A. har jo gennem tiderne ført korstog
> med NGK men jeg har ikke haft særlige problemer med dem, og undre alle
> omstændigheder skulle t nyt da være til at starte med. Er du sikker det
> hedder: BPR9ES, ikke kun BR9ES ??
>
>xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Og jeg tror nok, at når Armands tid i korstoget er forbi, vil jeg forsætte
hvor han slap... Har ikke haft andet end probs. med NGK indtil videre... Men
sker det en dag at jeg bliver overrasket, så skal i nok få det at vide....


--
MVH
Jon Larsen
Gixxer 250 ( In desperat need of karb-adjustments. men a' har squtte en
vakum dims, hvad med en "censorered"-forlænger ???
Odense
"Før var jeg forvirret.. Det er jeg også nu, bare på et højere plan"
"Støtter foreningen til tyngdelovens ophævelse"



Pein (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 19-04-02 14:33

"Søren Lindholt" wrote ...
>
> Hvad har du i tanken? Er der karburatorsprit i?
>
Næh, men jeg tror heller ikke der er vand.

> Er du sikker det hedder: BPR9ES, ikke kun BR9ES ??
>
Nej

Nå, jeg må ud at købe et par tændrør. Kun 13 km. til nærmeste forhandler
(Rydberg).

/Pein



Mads Lund (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 19-04-02 13:07

Nu skal jeg jo nok ikke spille klog (når man lige selv har lavet en brøler
af rang) men tjeck lige om du har vand i tanken. KTM'en kom til at gå som en
drøm efter vandet blev tappet af tank og karburator. Og så i med et nyt
tændrør (uanset mærke) så tror jeg din lille DT snurrer igen.

Mads Lund
ZX9R
GS750
KX500
KTM300
WR200
RS125



Søren Lindholt (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 19-04-02 14:12


Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in article
> ZX9R
> GS750
> KX500
> KTM300
> WR200
> RS125
>
Orv mand det er 2775 cc i alt... tænk en gang...

Søren
6T650
JAWA500
XT350
WR200
DT125
YZ125
kun 1950cc hmm. må tælle noget mere med:
Ekstra DT125R motor: 125
Ekstra XT350 motor: 350
Briggs & Stratton 3.5: 300?
Grrr. stadig kun 2725... må ud og købe noget mere...


Pein (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 19-04-02 14:31

"Søren Lindholt" wrote ...
>
> Briggs & Stratton 3.5: 300?
> Grrr. stadig kun 2725... må ud og købe noget mere...
>
Tæl bilen med, så er den røv barberet.
(Du har jo alligevel fat i en Briggs & Stratton ting)

/Pein
TransAlp + DT125R = 725
Og så er der også bil, knallert og plæneklipper



Søren Lindholt (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 19-04-02 23:32

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> Tæl bilen med, så er den røv barberet.
> (Du har jo alligevel fat i en Briggs & Stratton ting)
>
nja, men så tæller han bare også sin med - nej vent, det er jo en diesel, så
det tæller vel ikke??

S.



Mads Lund (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 22-04-02 08:14


"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> wrote in message
news:01c1e7a3$c9f09fc0$b07610ac@pc4148...
>
> Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in article
> > ZX9R
> > GS750
> > KX500
> > KTM300
> > WR200
> > RS125
> >
> Orv mand det er 2775 cc i alt... tænk en gang...

Shit, Jan er ved at arrangere noget bytteri med KTM'en og en 250 crosser, så
jeg taber lidt momentum i konkurrencen.

Men jeg har jo Hill climber projektet i baghånden, og den vil jo give et +
på 750 (og min suki er faktisk en 850)

Mads Lund
Tonsvis af skrammel der ikke kan køre



Søren Lindholt (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 22-04-02 20:34

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse
news:HKOw8.11$V_6.1337@news.get2net.dk...
> Shit, Jan er ved at arrangere noget bytteri med KTM'en og en 250 crosser,

> jeg taber lidt momentum i konkurrencen.

Og så kom jeg i tanke om at vi jo er distanceret mindst 3-4 gange af en hvis
samler i den Lundske familie....
Selvom vi lagde alt vores junk sammen kunne vi ikke samle en brøkdel af Far
Torbens junk ...

S.
Junksamler







Mads Lund (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 23-04-02 15:23

> Og så kom jeg i tanke om at vi jo er distanceret mindst 3-4 gange af en
hvis
> samler i den Lundske familie....
> Selvom vi lagde alt vores junk sammen kunne vi ikke samle en brøkdel af
Far
> Torbens junk ...

Det er jo så dejligt at have ham i familien, så kan man jo med god
samvittighed nævne at man kun har 6 motorcykler, og at de 4 ikke kan køre.
I hans tilfælde er tallene nærmest 12 stk (ca da det er lidt svært at bevare
et køligt overblik over indholdet i værkstedet) og 6 der ikke kan køre.

Mads Lund




Claus Rittig (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 23-04-02 16:34

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse
news:N6ex8.89$Nw.2578@news.get2net.dk...

> > Selvom vi lagde alt vores junk sammen kunne vi ikke samle en brøkdel af
> Far
> > Torbens junk ...

> Det er jo så dejligt at have ham i familien, så kan man jo med god
> samvittighed nævne at man kun har 6 motorcykler, og at de 4 ikke kan
køre.
> I hans tilfælde er tallene nærmest 12 stk (ca da det er lidt svært at
bevare
> et køligt overblik over indholdet i værkstedet) og 6 der ikke kan køre.

Ja, han er godtnok svær at hamle op med!
Og det er tydeligt at se på ham, at jo mere legetøj man har, jo sjovere har
man det!

Rittig
(Med aaaaaalt for lidt legetøj)



Claus Rittig (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 19-04-02 16:09

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse
news:pLTv8.53$or4.3273@news.get2net.dk...

> Mads Lund
> ZX9R
> GS750
> KX500
> KTM300
> WR200
> RS125

DISKET for BLÆR!
Du har jo ikke en WR200! Du har ikke engang set den samlet!

Rittig
Næh, du - mit værksted rummer:
GS500
XLR600
EXC380
DT125
KX250
GSX600F
XR250
= 2705cc ... Nåja, det er da tæt på.
Men nu skal jeg også snart have ny motocrosser



Lars Henrik (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Lars Henrik


Dato : 19-04-02 18:42



Claus Rittig wrote:

> "Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse
> news:pLTv8.53$or4.3273@news.get2net.dk...
>
> > Mads Lund
> > ZX9R
> > GS750
> > KX500
> > KTM300
> > WR200
> > RS125
>
> DISKET for BLÆR!
> Du har jo ikke en WR200! Du har ikke engang set den samlet!
>
> Rittig
> Næh, du - mit værksted rummer:
> GS500
> XLR600
> EXC380
> DT125
> KX250
> GSX600F
> XR250
> = 2705cc ... Nåja, det er da tæt på.
> Men nu skal jeg også snart have ny motocrosser

en Husky 610'er måske ??? = en rigtig MX'er
Lars H team-sneglefart.dk


Claus Rittig (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 19-04-02 21:11

"Lars Henrik" <lars-h@team-sneglefart.dk> skrev i en meddelelse
news:3CC056F1.4C06A886@team-sneglefart.dk...

> > Men nu skal jeg også snart have ny motocrosser

> en Husky 610'er måske ??? = en rigtig MX'er

Nul!
Jæ ku godt overtales til en KTM EXC400 eller EXC520, men det er også de
eneste 4-taktere der kunne tænkes indkøbt til min maskinpark. Men jeg er
lidt træt af 4-takt efter mange, mange år på de cykler. Aller helst ville
jeg have en fiks lille EXC200, men vi får se. Når man har min størrelse er
en 610 lidt en supertanker på en racerbane.
Og se hvordan det gik stakkelse Ronni: En forkert prut, og han var stradet i
samme sving de næste 24 omgange! Næh du, 2-takt, det tænder hver gang.

Rittig



Lars Henrik (21-04-2002)
Kommentar
Fra : Lars Henrik


Dato : 21-04-02 19:41



Claus Rittig wrote:

> "Lars Henrik" <lars-h@team-sneglefart.dk> skrev i en meddelelse
> news:3CC056F1.4C06A886@team-sneglefart.dk...
>
> > > Men nu skal jeg også snart have ny motocrosser
>
> > en Husky 610'er måske ??? = en rigtig MX'er
>
> Nul!
> Jæ ku godt overtales til en KTM EXC400 eller EXC520, men det er også de
> eneste 4-taktere der kunne tænkes indkøbt til min maskinpark. Men jeg er
> lidt træt af 4-takt efter mange, mange år på de cykler. Aller helst ville
> jeg have en fiks lille EXC200, men vi får se. Når man har min størrelse er
> en 610 lidt en supertanker på en racerbane.
> Og se hvordan det gik stakkelse Ronni: En forkert prut, og han var stradet i
> samme sving de næste 24 omgange! Næh du, 2-takt, det tænder hver gang.
>
> Rittig

av, næsen for langt fremme igen !!, 1-0 til skovracerne, men stakkels Ronni er
også kun en stor knægt, vi voksne laver ingen forkerte prutter.....KTM'erne er
ikke noget dårlig valg, desværre slår også de, forkerte prutter.

Lars H




Claus Rittig (21-04-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 21-04-02 21:34

"Lars Henrik" <lars-h@team-sneglefart.dk> skrev i en meddelelse
news:3CC307A0.794F8B12@team-sneglefart.dk...

> av, næsen for langt fremme igen !!, 1-0 til skovracerne, men stakkels
Ronni er
> også kun en stor knægt, vi voksne laver ingen forkerte
prutter.....KTM'erne er
> ikke noget dårlig valg, desværre slår også de, forkerte prutter.

Jeps, jeg har årelang erfaring i 4-takt og forkerte prutter.
Så du iøvrigt Bo Vang oppe i det gamle start-sving? Prut, sagde det, og det
var nok det der kostede ham en samlet sejr over Almar, for han var en smule
hurtigere.
Men en rådden start og en uheldig prut, og så var Almar for langt foran.
Men for HULEN de giver gas, de knejter!

Rittig



Søren Lindholt (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 19-04-02 23:35


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse > DISKET for
BLÆR!
> Du har jo ikke en WR200! Du har ikke engang set den samlet!
>
> Rittig
> Næh, du - mit værksted rummer:
> GS500
> XLR600
> EXC380
> DT125
> KX250
> GSX600F
> XR250
> = 2705cc ... Nåja, det er da tæt på.
> Men nu skal jeg også snart have ny motocrosser
>
DISKET for SNYD, det er jo ikke dine allesammen! Hvis jeg skulle tælle alt
med i mit værksted kom jeg tæt på 10 liter, også selvom Honda 1.1 er solgt.

S.



Claus Rittig (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 20-04-02 11:50

"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc09b5f$0$209$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> DISKET for
> BLÆR!
> > Du har jo ikke en WR200! Du har ikke engang set den samlet!
> >
> > Rittig
> > Næh, du - mit værksted rummer:
> > GS500
> > XLR600
> > EXC380
> > DT125
> > KX250
> > GSX600F
> > XR250
> > = 2705cc ... Nåja, det er da tæt på.
> > Men nu skal jeg også snart have ny motocrosser
> >
> DISKET for SNYD, det er jo ikke dine allesammen! Hvis jeg skulle tælle alt
> med i mit værksted kom jeg tæt på 10 liter, også selvom Honda 1.1 er
solgt.

Jo, ja, men det er vel ikke ejendomsretten der er så vigtig, er det? Det er
vel brugsretten der er vigtigst?
Nå, okay, skal jeg kun tælle mine egne med, så ser det ikke så imponerende
ud, jeg gør jo mest i små cykler.

Rittig



Armand (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-04-02 22:12


Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en
news:pLTv8.53$or4.3273@news.get2net.dk...
> Nu skal jeg jo nok ikke spille klog (når man lige selv har lavet en
brøler
> af rang) men tjeck lige om du har vand i tanken. KTM'en kom til at gå
som
> en drøm efter vandet blev tappet af tank og karburator.

Forårsklassikeren der rangerer højere en "Paris-Roubaix":
Vand i karburatoren!

--
Armand.



Armand (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-04-02 17:45


Pein <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en
news:qSGv8.31152$567.1289676@news000.worldonline.dk...
>
> Kan sådan et tændrør godt pludselig stige af?
> Det er et NGK BPR9ES.

Pein!
Er du blot ude på at prøve på at skabe endnu en mega-tråd?

Selvfølgelig er NGK'ere noget lort.
Imod dem der endnu(!) ikke har oplevet problemer med NKG-rør har jeg før
ytret at JEG ikke turde stå på Nordkap med NGK'ere i topstykket, og nu
er dine så pludselig stået af for første gang - Heldigvis var det
tilsyneladende i hjemmets arne :-/

>Manualen foreslår også en Nippon Denso W27ESR-U.
> Hvilket et skal jeg vælge?

Behøver jeg at svare??

> (jeg gider snart ikke flere problemer lige nu, men der er ikke noget
der
> hedder "gider ikke", og der findes ikke problemer, kun opgaver...).

Du hjalp dig selv bedre over dette, ved ikke at have haft NGK i
overhovedet

--
Armand.






Claus Rittig (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 19-04-02 22:45

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:a9q035$11ss$1@news.cybercity.dk...

> > Kan sådan et tændrør godt pludselig stige af?

Ja!

> Selvfølgelig er NGK'ere noget lort.

Jah, sikkert - men jeg er nu ret sikker på at andre tændrør også kan stå af.
Vi der kører race på 2-takt har altid et ekstra rør med i værktøjskassen.

Rittig



Søren Lindholt (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 19-04-02 23:38


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse Jah,
sikkert - men jeg er nu ret sikker på at andre tændrør også kan stå af.
> Vi der kører race på 2-takt har altid et ekstra rør med i værktøjskassen.
>
Ja, til 12 kroner stykket er det sku ikke noget man gider bekymre sig om...
Og vi der kørte Triumph med dårlig magnettænding kørte altid med 2x2 tændrør
i lommen... nu den er tiptop og har kørt med samme NGK (!!) rør i 2-3 år er
det også overstået...

S.



Charlie (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Charlie


Dato : 20-04-02 09:13

Hvorfor kører du med racerrør på en 175 cc gademodel (ES = Racerør) ?? de
står af pludeselig. Køb samme rør med uden s til sidst, så tøffer du i
længere tid.

Charlie


Søren Lindholt <lindholt@person.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc09c06$0$210$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse Jah,
> sikkert - men jeg er nu ret sikker på at andre tændrør også kan stå af.
> > Vi der kører race på 2-takt har altid et ekstra rør med i
værktøjskassen.
> >
> Ja, til 12 kroner stykket er det sku ikke noget man gider bekymre sig
om...
> Og vi der kørte Triumph med dårlig magnettænding kørte altid med 2x2
tændrør
> i lommen... nu den er tiptop og har kørt med samme NGK (!!) rør i 2-3 år
er
> det også overstået...
>
> S.
>
>



Søren Lindholt (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 20-04-02 14:46

"Charlie" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc12256$0$78750$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvorfor kører du med racerrør på en 175 cc gademodel (ES = Racerør) ?? de
> står af pludeselig. Køb samme rør med uden s til sidst, så tøffer du i
> længere tid.
>
> Charlie
>
Det kan jeg godt svare på: Det er fordi det ER til race. Jeg havde overset
det, så det kan endnu bedre være det der er galt med nielses maskine. Nu må
vi bare håbe Niels får kørt noget, der er nemlig i dag der er scansign
enduro på Sjælland. Jeg ville godt have kørt det, men jeg er dælme så
nærrig/fattig for tiden...



Rune Soegaard Larsen (21-04-2002)
Kommentar
Fra : Rune Soegaard Larsen


Dato : 21-04-02 19:24

Charlie wrote:

> Hvorfor kører du med racerrør på en 175 cc gademodel (ES = Racerør) ?? de
> står af pludeselig. Køb samme rør med uden s til sidst, så tøffer du i
> længere tid.

"ES" i "BR9ES" står altså for længden af gevindet på tændrøret og typen af
elektroden.

B = 14mm gevind
R = radiostøjdæmpet
9 = varmegrad
E = 19mm gevind
S = Standard elektrode (2.6mm)

/Rune

Pein (21-04-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 21-04-02 21:06

"Rune Soegaard Larsen" wrote ...
>
> "ES" i "BR9ES" står altså for længden af gevindet på tændrøret og
> typen af elektroden.
>
> B = 14mm gevind
> R = radiostøjdæmpet
> 9 = varmegrad
> E = 19mm gevind
> S = Standard elektrode (2.6mm)
>
Jeg fik et rør uden "R", hvilket nok ikke betyder noget til det jeg skal
bruge det til: kun ræs og lidt transport mellem prøverne.

Og den kører som den skal.

/Pein



Claus Rittig (21-04-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 21-04-02 21:36

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:DWEw8.1515$HZ2.73943@news000.worldonline.dk...

> > R = radiostøjdæmpet

> Jeg fik et rør uden "R", hvilket nok ikke betyder noget til det jeg skal
> bruge det til: kun ræs og lidt transport mellem prøverne.

Det kan nu sagtens være et problem!
Radiostøjdæmpning er nemlig også noget man bruger for ikke at forvirre en
elektronisk styring af udstødningsport eller lignende, men hvis dne kører
som den skal, så er der jo ingen grund til panik.

Rittig



Michael Frederiksen (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 20-04-02 21:29


"Søren Lindholt" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc09c06$0$210$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse Jah,
> sikkert - men jeg er nu ret sikker på at andre tændrør også kan stå af.
> > Vi der kører race på 2-takt har altid et ekstra rør med i
værktøjskassen.
> >
> Ja, til 12 kroner

hvor køber du rør?
Min forhandler kræver den ublu og svinske pris af hele 39,- PER RØR!!


--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P



Claus Rittig (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 20-04-02 22:15

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:kmkw8.94$wh5.6168@news.get2net.dk...

> > Ja, til 12 kroner
>
> hvor køber du rør?
> Min forhandler kræver den ublu og svinske pris af hele 39,- PER RØR!!

Aalborg off-road mc Klub.
Tændrør: 12 kr.
Gear-olie: 25 kr. / liter
Dæk: 350 kr./stk.

Det er en god ide at være med i en klub.

Rittig




Armand (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-04-02 22:14


Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
news:a9q035$11ss$1@news.cybercity.dk...
>
> .......JEG ikke turde stå på Nordkap med NGK'ere i topstykket, og nu
> er dine så pludselig stået af for første gang -

Dine?
DIT, selvfølgelig!

--
Armand.



Jon Larsen (21-04-2002)
Kommentar
Fra : Jon Larsen


Dato : 21-04-02 08:09



>
> Selvfølgelig er NGK'ere noget lort.
>xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Du har min fulde støtte Armand.. Osse selv om jeg stadig har NGK-rør i.. men
de er da ikke stået af endnu

--
MVH
Jon Larsen
Gixxer 250
Odense
"Før var jeg forvirret.. Det er jeg også nu, bare på et højere plan"
"Støtter foreningen til tyngdelovens ophævelse"




Mads Lund (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 22-04-02 10:21

> Selvfølgelig er NGK'ere noget lort.

Tja tjo muligvis. Men jeg vil æde min gamle knæforbinding på at det oftere
er tændingen der sucks.

Og bare som en rød klud, så har KTM'en netop busted et Denso rør efter ca 15
min kørsel, men så havde jeg heldigvis et NGK på lager, så kørte den igen



Mads Lund
Ninja9RT




Lars Henrik (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Lars Henrik


Dato : 22-04-02 20:47



Mads Lund wrote:

> > Selvfølgelig er NGK'ere noget lort.

ikke nødvendigvis, jeg har kørt cross siden '95 , først på 2-takt siden på
4-takt, dog kun på hobbyplan men har altid kørt med NGK rør uden problemer.
Lars H team-sneglefart.dk

>
> Tja tjo muligvis. Men jeg vil æde min gamle knæforbinding på at det oftere
> er tændingen der sucks.
>
> Og bare som en rød klud, så har KTM'en netop busted et Denso rør efter ca 15
> min kørsel, men så havde jeg heldigvis et NGK på lager, så kørte den igen
>
>
> Mads Lund
> Ninja9RT


Armand (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-04-02 19:06


Lars Henrik <lars-h@team-sneglefart.dk> skrev i en
news:3CC468B5.90C669B1@team-sneglefart.dk...
> Mads Lund wrote:
>
> > > Selvfølgelig er NGK'ere noget lort.

Fejlcitat!
Det er ikke sikert at Mads gider lægge ryg til mine radikale udtalelser!
:-/

> ikke nødvendigvis, jeg har kørt cross siden '95 , først på 2-takt
siden på
> 4-takt, dog kun på hobbyplan men har altid kørt med NGK rør uden
> problemer. Lars H team-sneglefart.dk

Jeg har også kørt godt og vel 100.000 km på min tidligere 900'er Ninja

NGK'ere, endsamt hvad jeg måtte have brugt på mine tidligere modeller.
Men siden jeg første gang stod ved siden af min svoger da hans GSXR åd
sine fire (hundedyre) dobbelt-elektrodede NGK'ere med et: *plut* , har
jeg oplevet stedse flere og flere NGK-tragedier: Først og fremmest
omkring de
dobbelt-elektrodede; og sidenhen hovedsagligt omkring GSXR'ere i alle
størrelser. Min krig imod dem her på gruppen har så siden givet bid
omkring andre tilfælde også

--
Armand.






Armand (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-04-02 19:06


Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en
news:9CQw8.21$V_6.4621@news.get2net.dk...
> > Selvfølgelig er NGK'ere noget lort.
>
> Og bare som en rød klud, så har KTM'en netop busted et Denso rør efter
> ca 15 min kørsel, men så havde jeg heldigvis et NGK på lager, så kørte
> den igen

Jeg hopper ikke på den !

Folk har frit valg af tændrør; men det er mig en glæde at jeg her i
gruppen efterhånden har kunnet hjælpe nogle stykker igennem, for dem,
uoverskuelige trængsler, blot med det simple råd

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408668
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste