Flash af backup
Fra : Thomas

Dato : 18-04-02 18:24

Jeg har lige fået fat i en full flash som jeg skal bruge til en fejl
unlocket 6210er men hvordan gør jeg når jeg skal flashe den ind ? (bruger
Dejan) når jeg trykker write to flash (F2) kan jeg kun indtaste start
adressen men ikke slut adressen ?

Jeg har bare lagt filen (fylder iøvrigt 4mb) i Nk_files mappen som med en
partial flash.

Hvad skal jeg gøre ?

mvh Thomas

Fra : Thomas

Dato : 19-04-02 09:40

De fleste af jer herinde må da vide hvordan man gør ??? er der ingen der
gider at fortælle mig det ?

mvh Thomas

Fra : Cassandra

Dato : 19-04-02 10:34

Hejsa Thomas

jeg kan godt fortælle dig det, når du nu bruger en backup flash så har den
en vis størrelse,
så indtaster du en start adresse, men det vil ikke hjælpe at du indtaster en
slut adresse,
for Dejan vil starte på den adresse du selv angav og blive ved at flashe til
der ikke er mere data i den,
man kan jo ikke fylde 4096 kb ned på 2048kb's plads, derfor ingen slut
adresse

Mvh
"C@ss"

Fra : Thomas

Dato : 19-04-02 10:58

Logisk nok, tak for det. Så jeg skal altså bare flashe den med samme
fremgangsmåde som med en partial ik` ?

mvh Thomas

Fra : Thomas

Dato : 19-04-02 13:25

Nu prøvede jeg at flashe den. Nu kan den godt tænde normalt (før blinkede
den) men der er 2 problemer nu : 1 . den får ikke noget signal 2. man kan
ikke vælge dansk sprog.
Iøvrigt går den også ud en gang imellem nu ?

Er det fordi jeg skal have en dansk backup og ligge ind ?

Fra : Abl

Dato : 21-04-02 09:38

> [...]
> ikke vælge dansk sprog.
> Iøvrigt går den også ud en gang imellem nu ?
> Er det fordi jeg skal have en dansk backup og ligge ind ?

Det er fordi "faid" skal opdateres, der findes sider hvor faid forklares, en
checksum mener jeg.

Og dansk tja det ville være rar at have, der findes forskellige sprog
pakker og A er dansk, men det betyder ikke at tlf. er itu, men at den ikke
er dansk på den

prøv at kik her
http://www.deadmanwalking.de/members/gsm-free/Nokia/eeprom.htm

Allan