Tempeltræ
Fra : Kristina Høeg

Dato : 18-04-02 17:57

Jeg er igang med at lave en ønskeseddel, og ville gerne ønske mig et nyt
træ. Jeg ville gerne ønske mig et tempeltræ (ginko biloba), men jeg ved ikke
hvordan det ser ud!!? Er det et flot træ - en pryd for haven, eller er den
ikke for køn? Hvor findes der eventuelt et billed?

Fra : Finn

Dato : 18-04-02 18:06

"Kristina Høeg" <andrea@NOTnypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan det ser ud!!? Er det et flot træ - en pryd for haven, eller er den
> ikke for køn? Hvor findes der eventuelt et billed?

Hej Kristina

Jeg håber linket virker
http://www.hort.uconn.edu/plants/g/ginbil/ginbil1.html

Jeg synes det er et flot træ, men det er smag og behag.

Mvh. Finn

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 18-04-02 21:27

> Jeg synes det er et flot træ, men det er smag og behag.

Jeg syntes, at det er et utroligt flot træ. Vi fik et på en tidligere
ejendom. Men, det vokser meget langsomt. Har du overvejet en Lind i stedet?

/Kim

Fra : Kristina Høeg

Dato : 18-04-02 21:43

> ejendom. Men, det vokser meget langsomt. Har du overvejet en Lind i
stedet?

Og hvordan ser den så ud... Er den da specielt flot at se på? Sorry - jeg er
totalt nybegynder...!

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 18-04-02 22:39
Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 27-04-02 18:25

Kristina Høeg wrote:

> Og hvordan ser den så ud... Er den da specielt flot at se på? Sorry -
> jeg er totalt nybegynder...!

Hvis du vil plante lind, skal du først lave en plan over din park. Lad os
sige, at parken er på 20 hektar og fra hovedbygningen skråner ned mod en sø.
Så tager lindetræer sig godt ud ude ved siderne eller som solitærtræer. De
gør sig også godt når der går mindre hjorteflokke rundt under dem.
Hva'? En parcelhushave? Så skal du blive LANGT borte fra lind og holde dig
til gingkoen.

Poul Erik Jørgensen
--
Remove YYY from my email-address before emailing me.
Enlevez YYY de mon adresse email pour me contacter.

Fra : Popeye

Dato : 25-04-02 14:38

Jeg har selv et lille tempeltræ, og som nogle af de andre indlæg beskriver
er det langsomt voksende. En lille sjov ting, som nok kommer bag på mange,
er at det rent faktisk er et nåletræ, hvor nålene blot er "vokset sammen"
til blade!

Torben