Focus Target - er den noget værd?
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 18-04-02 16:25

Hej fugle- (og forhåbentlig) kikkertkendere.

Jeg er blevet tilbud et spottingscope af mærket Focus Target 80 mm til
1.000 kr. inkl. stati. Er det et godt køb? Tanken var dels at bruge
den til fuglekigning ude i naturen, dels som udsigtskikkert (fra
lejlighed m. udsigt o. Øresund).
Er der noget særligt, jeg skal være opmærksom på (potentielle defekter
m.v.)

På forhånd tak

Lars

Fra : Paul Nilsson

Dato : 18-04-02 22:03

Hej Lars!

Det er et kanonkøb til prisen!

Du får lysstyrke som de "store" Swarovski 80 /Leica 77
Du får ikke helt "Mercedes" skarphed som disse ud til kan osv. men.........
et 80 skop Focus ligger altså omkring 4-5000 kr og Japanerne er kommet godt
med - du får meget får penge...KØB!!
mvh....Paul Nilsson

ps kig lige i det : er okular ok (uden væs. ridser) er det lyst og klart at
se i - også i siderne....
mekanisk stand - går afst. fokusering godt - prøv fokusering fjern - nær er
det ok .......... så køb..............det er et kup.

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:u2ptbu03ioj95g153vsousp2ni5du8cf3j@4ax.com...

Fra : Jan Jespersen

Dato : 19-04-02 08:43

<lcj@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
> 1.000 kr. inkl. stati. Er det et godt køb? Tanken var dels at bruge
> den til fuglekigning ude i naturen, dels som udsigtskikkert (fra

Som Paul skriver er det rigtig godt køb til den pris, så slå til! Selv et
godt brugt og slidt teleskop af de gode mærker kan du nok ikke finde til
noget der ligner den pris.
Nu skriver du ikke hvilket stativ der medfølger. Men hvis du en dag bliver
rigtig grebet af fuglekiggeriet, vil du givet kunne vinde en masse ved at
købe en godt stabilt stativ, som f.eks. Manfrotto el. lign. Et dårligt
stativ kan ødelægge oplevelsen på selv det dyreste teleskop.
Mvh
Jan