TVOUT
Fra : ScooterHead

Dato : 18-04-02 14:51

Hej NG

Har et TVout kort - (men har ikke prøvet det endnu), og har overvejet at
trække et kabel fra min PC og ca. 15m hen til mit TV er der for langt - vil
det virke - og hvad med lyden . ?

Hilsen
--
/ScooterHead

Fra : Martin Møller

Dato : 18-04-02 15:18

"ScooterHead" <batteries@ping.dk> skrev i en meddelelse news:a9mivh$2cmf$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> trække et kabel fra min PC og ca. 15m hen til mit TV er der for langt - vil

Er det en s-vhs udgang (et rundt stik med en masse små huller) skal dit tv understøtte s-vhs - enten via særskilt s-vhs indgang
eller via scartindgang. Tv med 2 scart indgange understøtter typisk s-vhs i den ene. Læs manualen til dit tv.

Er det tv-out (et rundt hul) skal du have fat i et tv-out kabel specielt beregnet til dette.

For at få lyd med over skal du have en minijack adapter til at stikke ind i dit lydkort. I den anden ende af minijack adapteren skal
du indsætte et 2xrca stereo kabel. Det kabel skal så indsættes i rca indgangene på dit tv eller hvis dit tv understøtter s-vhs via
scart skal det indsættes i en scart adapter. Scart adapteren har indgange til både tv-out (gammeldags billedoverførsel) s-vhs og rca
stereo.

Martin

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-04-02 15:31

> [...]
> og har overvejet at trække et kabel fra min PC og ca.
> 15m hen til mit TV er der for langt - vil det virke - og

Ja, forudsat du har TV-out på grafikkortet.

Har dit TV SVHS indgang?

Kabel for billede (SVHS kabel):
<http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=2>

Kabel for lyd:
<http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=5>

Understøtter dit TV ikke SVHS indgang, skal du bruge
denne adapter:
<http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=10>

/Mikael

Fra : Michael Aggerholm

Dato : 19-04-02 09:38

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Understøtter dit TV ikke SVHS indgang, skal du bruge
> denne adapter:
> <http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=10>

Husk det er converteren du skal købe, ikke adapteren (rigtigt link, forkert
benævnelse!!), hvis dit tv ikke understøtter SVHS. AV-Supply sælger begge
slags, og de ligner hinanden til forveksling, men der er stor forskel, da
adapteren lader SVHS sigealet gå uberørt igennem, mens converteren omformer
det til composite signal.

Mvh Michael

Fra : Esben

Dato : 18-04-02 16:22

> [...]
>
> Har et TVout kort - (men har ikke prøvet det endnu), og har overvejet at
> trække et kabel fra min PC og ca. 15m hen til mit TV er der for langt -

Virker fint her med 20m kabler - et coaxialt composite til billede og et
mikrofonkabel til lyd.

--
Esben

Fra : Martin Møller

Dato : 19-04-02 00:51

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "ScooterHead" <batteries@ping.dk> skrev i en meddelelse

> vil
>
> Virker fint her med 20m kabler - et coaxialt composite til billede og et
> mikrofonkabel til lyd.

Men har du kun SHVH udgang og dit tv ikke undertøtter SVHS vil du under
aller omstændigheder kun modtage et sort/hvid signal.

Martin

Fra : Michael Aggerholm

Dato : 19-04-02 09:40

"Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Men har du kun SHVH udgang og dit tv ikke undertøtter SVHS vil du under
> aller omstændigheder kun modtage et sort/hvid signal.

Medmindre man anskaffer sig den Scart konverter, som Mikael nævnte
tidligere.

Mvh Michael

Fra : ScooterHead

Dato : 19-04-02 08:10

Tak for hjælpen venner - jeg blev straks meget klogere