Billig telefon til afsendelse af SMS'er fr~
Fra : Henning Petersen

Dato : 18-04-02 09:45

Hejsa!

Er der nogen som kan anbefale en billig telefon, som udelukkende skal
bruges i forbindelse med tilkobling til en PC?

Det eneste (endnu - man ved jo aldrig) telefonen skal bruges til, er
afsendelse og modtagelse af SMS'er fra/til et program jeg skriver til
den. Derfor er mine krav til dyret følgende:

   1) serielt interface til RS232
   2) god dukumentation på styringen (gerne via AT komandoer)
   3) stabiliteten. Ikke noget med at telefonen dør sporatisk.
   4) PRISEN

På længere sigt kunne det være sjovt at få den koblet på vores IP
telefoni-system, men det er vist et større projekt.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Deaster

Dato : 18-04-02 13:55

Henning Petersen wrote:
> [...]
>
> På længere sigt kunne det være sjovt at få den koblet på vores IP
> telefoni-system, men det er vist et større projekt.

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror Nokia 7110 kan det der.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Henning Petersen

Dato : 01-05-02 22:50

On Thu, 18 Apr 2002 14:54:48 +0200, "Deaster" <frankatcia@hotmail.com>
wrote:

Undskyld mit sene svar

> Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror Nokia 7110 kan det der.

Naaaah, 1000 som jeg kunne finde den til brugt er nu lige i
overkanten.

Er der noget som har erfaringer med hvordan den er at kommunikere med
ved rs232 (direkte, ikke via et stor flot grafisk program - den skal
kobles til en server, til at levere diverse informationer
automatisk/on request)

Hvad med dokumentation?

Fra : Rune Nicolajsen

Dato : 02-05-02 13:35

> [...]
> ved rs232 (direkte, ikke via et stor flot grafisk program - den skal
> kobles til en server, til at levere diverse informationer

Hvis du finder ud af noget fornuftigt ang. ovenstående, må du meget gerne
give besked, da jeg er interesseret i noget lignende.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Fischer

Dato : 18-04-02 20:29

> [...]
> 2) god dukumentation på styringen (gerne via AT komandoer)
> 3) stabiliteten. Ikke noget med at telefonen dør sporatisk.

Jeg plejer at anbefale Ericsson SH888. Den har indbygget modem og er
bundsolid.
Med fokus på pkt. 4, vil du kunne få en brugt SH888 til ikke alt for mange
penge.
Fordelen er, at den originalt altid blev solgt med serielt kabel, så det
følger ofte med hvis man køber en brugt.

Problemerne kommer måske i pkt. 2.
Hvis du spænder telefonen serielt sammen med en PC, så kan du via en IR
driver og Ericsson Mobile Office Suite (gratis SW) sende og modtage SMS uden
problemer.

Jeg har lavet et par sporatiske forsøg på at få telefonen til at sende SMS
uden om Ericsson programmet, men har ikke haft held endnu.

*Fischer

Fra : Henning Petersen

Dato : 01-05-02 22:52

On Thu, 18 Apr 2002 21:28:59 +0200, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:

Undskyld mit sene svar

> Jeg plejer at anbefale Ericsson SH888. Den har indbygget modem og er
> bundsolid.
> Med fokus på pkt. 4, vil du kunne få en brugt SH888 til ikke alt for mange
> penge.

Hvad er pris-niveauet på sådan en fyr?

> Fordelen er, at den originalt altid blev solgt med serielt kabel, så det
> følger ofte med hvis man køber en brugt.

Lyder fornuftigt.

> Jeg har lavet et par sporatiske forsøg på at få telefonen til at sende SMS
> uden om Ericsson programmet, men har ikke haft held endnu.

Det er absolut et krav, da den skal koblet til en server, som skal
sende og modtage sms-erne

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-05-02 23:48

Henning Petersen <henning.petersen.020501@hpc.dk> wrote:

>Hvad er pris-niveauet på sådan en fyr?

Ellers mener jeg faktisk, at en gammel Nokia 2110i kan sende SMS
via et serielt kabel. Men det kan måske knibe at finde kablet.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Fischer

Dato : 02-05-02 05:21

> Hvad er pris-niveauet på sådan en fyr?

4 - 500 vil jeg tro.

> Lyder fornuftigt.

SMS

> Det er absolut et krav, da den skal koblet til en server, som skal
> sende og modtage sms-erne

Det kan helt sikkert lade sig gøre, men jeg tror bare det vil kræve en vis
indsats at få det til at virke.

Jeg har selv en SH888, så hvis du vil lave noget research, vil jeg vil gerne
afprøve diverse ideer for dig, inden du selv skal ud og investere.
Kontakt mig evt. pr. mail: express@get2net.dk

*Fischer

Fra : Henning Petersen

Dato : 15-05-02 22:01

Sendt både til news:dk.teknik.telefoni.mobil og "Fischer"
<express@get2net.dk>

On Thu, 2 May 2002 06:20:49 +0200, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:

> mange

> 4 - 500 vil jeg tro.

Det lyder umiddelbart ikke helt ved siden af.

> [...]
>
> Jeg har selv en SH888, så hvis du vil lave noget research, vil jeg vil gerne
> afprøve diverse ideer for dig, inden du selv skal ud og investere.

Meget gerne.
Jeg har brug for at kunne sende og modtage SMS direkte vi fx AT
komandoer, så hvis du kan sende og modtage den fx via hyperterminal er
at i den fineste orden.

Hvis du kunne lokkes til at checke om det er muligt, ville det være
rigtig godt.

Fra : ASC

Dato : 16-05-02 13:19

> [...]
> at i den fineste orden.
>
> Hvis du kunne lokkes til at checke om det er muligt, ville det være

Vær opmærksom på, at hvis der er megen SMS trafik (såvel ind- som udgående)
på samme telefon, så kan der opstå forsinkelser. Jeg mener dette skyldes,
at de fleste telefoner prioritere afsendelse af SMS'er højere end
modtagelse.
Løsningen kan være, at man modtager og sender på 2 forskellige telefoner.

ASC
- som udtaler sig som privatperson - ikke som SONOFON ansat

Fra : Henning Petersen

Dato : 17-05-02 00:48

On 16 May 2002 12:19:10 GMT, "ASC" <ASC@Sonofon.DK> wrote:

> [...]
> modtagelse.
> Løsningen kan være, at man modtager og sender på 2 forskellige telefoner.

Ok. Tak for den oplysning.

- og lidt inside-information: Jeg har netop skiftet fra DHCP til
PPPoE, og det virker