problemer med s3 savage4 på ECS K7S5A
Fra : Thomas

Dato : 18-04-02 11:45

Hej

Jeg har lige samlet en computer med et ECS K7S5A bundkort og et Inno3d s3
savage 4 graffikkort. Drivere til graffikkort og til AGP-porten er
installeret. Jeg bruger win98SE. Windows vil kun køre i 640x440 opløsning og
med 16 farver. Hvis jeg forsøger at sætter favedybden eller opløsningen op
fryser systemet efter genstart umiddelbart inden windows er startet helt op.
Er der nogen der har nogle gode ideer til en løsning?
Håber nogen kan hjælpe.

Venlig hilsen
Thomas

Fra : sfinks

Dato : 18-04-02 12:32

On Thu, 18 Apr 2002 12:44:51 +0200, "Thomas" <thomas.heath@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>fryser systemet efter genstart umiddelbart inden windows er startet helt op.
>Er der nogen der har nogle gode ideer til en løsning?

Der er nogle sis-agp-vxd drivere her:
http://www.ecs.com.tw/download/download.htm

Grafikken er ikke onboard, kan jeg forstå, - men hvis den er, skal man
tildele video-ram i bios, da denne stjæles fra system-ram.

640x440 og 16 farver, tyder på at driverne slet ikke accepteres
(installeres), - det er jo bare standard VGA.

Kig i kontrolpanel, under installerede programmer og driver er
installeret og i device manager. Højreklik på baggrund og se under
Avanceret om ikke det bare er standard VGA driver, der er installeret.

Der er også nogle Inno3d drivere her:
http://www.inno3d.com/drivers_3.html

mvh

John

Fra : Martin K

Dato : 18-04-02 12:41

Ikke fordi det gør noget, men den korrekte opløsning hedder 640x480

--
Martin K

Fra : Peter Schrøder

Dato : 18-04-02 13:45

"Thomas" skrev...
> [...]
> fryser systemet efter genstart umiddelbart inden windows er startet helt

Måske installationen af dit nye grafikkort fik
smidt din skærm-driver ud? Kig under skærm
i enhedshåndtering og se hvad der står under
egenkaber for skærm. Hvis der bare står plug-and-play
skærm, skal du måske installere skærmdrivere igen.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : [5250] Jens

Dato : 23-04-02 00:07

Thomas wrote:
> [...]
> fryser systemet efter genstart umiddelbart inden windows er startet helt op.
> Er der nogen der har nogle gode ideer til en løsning?

Check i BIOS om den er sat til at tildele en IRQ til grafikkortet;
"Assign IRQ for VGA" plejer den at hedde.

Tit&ofte vil driveren ikke være med til det, hvis der ikke er en IRQ til
grafikkortet.