Kylling i Cola
Fra : Tus

Dato : 18-04-02 04:27

Er der nogen der har opskriften på: "Kylling i Cola" og hvordan smager det.
Hilsen Tus

Fra : Rune Laursen

Dato : 18-04-02 05:56

Tus wrote:

> Er der nogen der har opskriften på: "Kylling i Cola" og hvordan smager
> det. Hilsen Tus

Den version jeg smagte her i dk er altså ikke noget særligt:
http://opskrifter.sol.dk/samlingen/o0830234.html.
Det var mere for at genopleve smagen af rejse.
Men den jeg improviserede på en tur i skoven i Perú, var meget lækker ;).
Der findes utallige varianter af denne "ret". Så søg fx på google.com efter
nogle selv. Jeg synes dog det er spild af både cola og kylling.........

Mvh. Rune

Fra : Ben Knudsen

Dato : 18-04-02 10:42

nygaard-hansen@post.tele.dk writes:
>hvordan smager det

Det smager fælt. Har prøvet. For et par dage siden var der en række
udmærkede tips til at marinere kylling. Brug et af dem i stedet.

Mvh Ben

Fra : Camilla Larsen

Dato : 18-04-02 13:43

Glæsels grillkogebog..."Brug låget" har en rigtig god opskrift der
sagtens kan laves i ovnen.

Camilla
--
Camilla

Fra : Annika Leth-Olsen

Dato : 28-04-02 20:46

Hej Tus
Jeg har denne opskrift og det er altid en succes.
mvh Annika

Coca-Cola Kylling

Ingredienser
4 Kyllingebryst (eller andet Kylling)
1 Dåse Coca-Cola (0,33 liter)
2 dl Heinz Ketchup
1 Løg - hakket
1-2 Fed knuste Hvidløg
2 tsk. Oregano
evt. Chilipeber
Smør eller Olie

Brun Kyllingstykkerne og læg til siden. Løget svitses i Fedtstoffet.
Coca-Cola, Ketchup, og Krydderierne hældes over og bringes i kog, hvorefter
Kyllingen kommes i. Kog med Låg på i ca. 25 Minutter og uden Låg i
yderlige 20 minutter. Brug evt. Maizena til at jævne Sovsen.

Serveres med Ris.

Fra : Flemming

Dato : 29-04-02 17:34

Hej Annika
Det blev også en stor succes hjemme hos os her til aften. Tak skal du have

M.v.h.
Gitte Jahns

Fra : jesper

Dato : 03-05-02 19:30

"Annika Leth-Olsen" <alo@private.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har denne opskrift og det er altid en succes.
> mvh Annika
> Coca-Cola Kylling

Har lige prøvet opskriften. Den smager bemærkelsesværdigt lidt af cola, men
utroligt meget af en almindelig sur-sød sovs. Og det er jo heller ikke så
dumt

Jesper