Tjek lige jeres olie !!!
Fra : Lasse Madsen

Dato : 17-04-02 23:40

Hej ...

Ja så skete det utænkelige ... jeg kørte tør for olie trods et olie tjek i
går !
Jeg tror min mc har ædt/smidt gjort olien i morges da der var "mega" kø på
vej ind til aalborg (kommende fra frederikshavn) hvor man måtte file på
koblingen konstant ...

Nåh ... men da man endelig fik fri ved halv fire tiden kørte man hjem ad bag
en bil med hænger med fine 80km/t for at få lidt afslapning .. (sjovt at
gearkassen var begyndt at gå så "hårdt" efter i morges ...) en lastbil kører
ca 2 meter bag ved mig som en sindsyg så jeg beslutter mig for at få lidt
"spille rum" og overhale bilen ... hondaen ned i gear og så ellers bund gas
.... (hmm den kan ikke køre så hurtigt mere) så lige da jeg kom op på siden
af bilen .... "#%"#%#%"#% TIK TIK TIK TIK (metallisk tikkende lyd ) ARGH !
kobling... nødstop knap ... blink af til nødspor og ellers parkere maskinen

jeg står af og inspicere den i et stykke tid uden at kunne se noget galt ...
så åbner jeg for olie påfyldnings "hullet" og der står røg og tåge op ! ...
uhh !

den var totalt tørlagt ! ikke en dråbe i verken motor eller gearkasse ...

Heldigvis valgte hondaen at gå i stå 200 meter før afkørslen til Haahr
benzin ved Hjallerup ... så mig ind og fylde ca 2.5L olie på maskinen og se
om den kunne starte ... og jo minsandten ... så nu kører jeg igen ... (men
området 4500-5000 omd/min) er fuldstændingt smadret ... det lyder som en
gammel diesel fiske kutter hvor det hele er ved at eksplodere ... i et
metallisk tikken ...

Mon det er farligt at køre rundt rundt hvis jeg ellers bare holder mig uden
for de omdrejninger ?

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Jimmi

Dato : 17-04-02 23:50

Det du skal tænke på er at selvom den ikke smider den nye olie øjeblikeligt,
er der stor sansynlighed for at det kan være en pakning der "åbner" når
motoren bliver varm.

Jeg tror så'mn ikke der sker noget ved at køre, udover at du kan have fået
metal spåner i motorhuset, som kan ødelægge resterne. Dette kan muligvis
fixes (dvs. forlænge din motors levetid med en uges tid ) ved at fylde
lidt mere olie på end foreskriften og herefter køre en meget kort tur, tappe
den, og påfylde igen.

/Jimmi

Fra : Lasse Madsen

Dato : 17-04-02 23:54

> [...]
> fixes (dvs. forlænge din motors levetid med en uges tid ) ved at fylde
> lidt mere olie på end foreskriften og herefter køre en meget kort tur,

Bør jeg ´tage bussen til aalborg i morgen så ?
(men det er så dyrt)

M.v.h.
Lasse Madsen
der har fyldt for meget olie på - bare for at være på den sikre side :)

Fra : RacerNiels

Dato : 18-04-02 01:11

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote in message
> Bør jeg ´tage bussen til aalborg i morgen så ?
> (men det er så dyrt)

DYRT??? Hvad er dyrest? En busbillet til Aalborg/retur eller en ny motor??
Bare fordi den kan starte, er det ikke ensbetydende med at den kan køre x
antal km. Gør som Jimmi siger, skift olien+filter igen og se efter om der
ligger spåner i bundkaret. Du kan evt kåbe en magnet og lime på bundskruen -
hvis der skulle komme en spån forbi bliver den opfanget og ikke sendt ud på
endnu en omgang i motoren.

> M.v.h.
> Lasse Madsen
> der har fyldt for meget olie på - bare for at være på den sikre side :)

For meget olie er ikke godt. Motoren kan ikke lufte ud i krumtap huset og
skyder overskydende olie op i luftfilterkassen (på de fleste modeller).
Derfra går turen ud over bagsvinger og baghjul.... det skal nok blive sjovt!

Niels *så hellig at han kunne være en ko i Indien*
XS400-SS *også med olieproblemer, men det er en helt anden sag*

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 18-04-02 19:42

Lasse Madsen wrote:

> tappe
>
> Bør jeg ´tage bussen til aalborg i morgen så ?
> (men det er så dyrt)

I det lange løb bliver det nok den billigste løsning. Jeg ville ikke køre så
meget som en meter på den. Adskil motor. Hellere i går end i morgen. Et kort
svar, men det er min anbefaling.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 18-04-02 00:15

Lasse Madsen <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en

> [...]
.... i
> et metallisk tikken ...
> Mon det er farligt at køre rundt rundt hvis jeg ellers bare holder mig

Plejllejerne er ganske sikkert gået, og du kommer ikke langt inden at
balladen vil være ved alle omdrejninger
I værste fald når du at opleve at nederste plejl-øje splittes og motoren
"sparker et ben ud igennem siden" =

Måske(!) kan man redde situationen ved øjeblikkeligt at få repareret
motoren; men for dit vedkommende er de mest sandsynligt at
krumtap-sølerne allerede har taget skade, hvorved det ikke blot er et
spørgsmål om udskiftning af lejepander

En af lærlingene på arbejde har sært nok været ude for nøjagtigt det
samme på sin GS 500'er - Det kostede ham 13.000,- til montering af en ny
motor!

--
Armand.
(der også selv har haft oplevelsen inde på livet - og dét kostede en

Fra : Lasse Madsen

Dato : 18-04-02 00:39

> Plejllejerne er ganske sikkert gået, og du kommer ikke langt inden at
> balladen vil være ved alle omdrejninger
> I værste fald når du at opleve at nederste plejl-øje splittes og motoren
> "sparker et ben ud igennem siden" =

I dette tilfælde vil den sparke det op igennem tanken (1 cylenderet) ...

Uha uha ... jamen det var jo så mit mc "eventyr" ... øv øv .... nu havde jeg
ellers lige fået den gjort i stand for gud ved hvor mange penge .... (jeg
river snart håret af mig selv)

Nåh men så kan jeg regne ud at jeg nok ikke skal køre de 120Km tur/retur
til/fra arbejde i morgen tidlig ...

nåh men ikke mere mc for mig i denne sæsong så...

m.v.h.
Lasse madsen

Fra : Morten Dahl

Dato : 18-04-02 07:18

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til/fra arbejde i morgen tidlig ...
>
> nåh men ikke mere mc for mig i denne sæsong så...

Ro på Lasse, hvad er det for en 1cyl. honda? såen offroad ting eller hvad?

Tag et kig på

www.mobile.de
www.euromobiles.de under reservedele

og se om ikke du kan finde noget skrammet i tyskland til
hjertetransplationen..

Med Venlig (og medfølende) hilsen

Morten Dahl

Fra : Skolepraktik

Dato : 18-04-02 08:19

> Ro på Lasse, hvad er det for en 1cyl. honda? såen offroad ting eller hvad?

Ikke lige just ...
http://www.vxd.dk/mc1.jpg

Det er (var) en Custom/Sport/Touring et eller andet mc

> og se om ikke du kan finde noget skrammet i tyskland > til
hjertetransplationen..

Fik selv lige samme ide ... så må jeg jo håbe at jeg kan finde en gammel
honda ...

Mon motoren fra en nyere CB250RS passer på min ...
(de nyere er magentil kun lidt design forskel så vidt jeg kan se på
billeder )

m.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Morten Dahl

Dato : 18-04-02 09:58

"Skolepraktik" <skolepraktik@SVARIKKE.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mon motoren fra en nyere CB250RS passer på min ...
> (de nyere er magentil kun lidt design forskel så vidt jeg kan se på

Øhh CB250 er da en 2cyl. og var din ikke kun en 1stamper (stamper og stamper
på en 2½, men ok)

Hvad hedder din helt nøjagtig?

-
Morten

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-04-02 09:57

> Øhh CB250 er da en 2cyl. og var din ikke kun en 1stamper (stamper og
stamper
> på en 2½, men ok)

Hej Morten

En CB 250 er en 1 cyl. Den har godt nok to udstødningsrør, men det er et rør
fra hver udst. ventil.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Morten Dahl

Dato : 18-04-02 10:05

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev i en meddelelse
> stamper
>
> Hej Morten
>
> En CB 250 er en 1 cyl. Den har godt nok to udstødningsrør, men det er et
> [...]

Sorry, kunne bare se to udstødninger ok men så er udvalget jo enormt i
tyskland..

-
Morten

Fra : Hellfire

Dato : 19-04-02 01:05

> rør

> Sorry, kunne bare se to udstødninger ok men så er udvalget jo enormt
> tyskland..
>
> -
> Morten

Jow, RS'eren er en 1 bener. Det er faktisk en lettere oppeppet udgave af
møllen fra en XL250 (mere overkvadratisk, 4 ventiler). Den 2 benede er også
væsentligt ældre...
Ellers en dejlig benzinøkonomisk lille mølle, jeg har haft 2 af dem, begge
gik over 30 km/l (hvis jeg kørte pænt med stort P :o] ). 278 km. på ca. 8.4
liter

Henrik
Som har skiftet de små olieslugere ud med en HELT tæt GSX250ES

Fra : Armand

Dato : 19-04-02 22:33

Hellfire <hepa@tdcspace.dk> skrev i en

>...RS'eren er en 1 bener. Det er faktisk en lettere oppeppet udgave af
> møllen fra en XL250 (mere overkvadratisk, 4 ventiler).

Hvis den er opboret (á "mere overkvadratisk") men bibeholder samme
volumen, må den nødvendigvis også være ændret i slaglængden til den
kortere side - Og så er der principielt snart ikke meget tilbage af
XL'eren :-

--
Armand.

Fra : boe

Dato : 18-04-02 10:05

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> wrote in message
> stamper
>
> Hej Morten
>
> En CB 250 er en 1 cyl. Den har godt nok to udstødningsrør, men det er et
rør
> fra hver udst. ventil.

Det her har vi vist diskuteret før Der findes en 2-cyl. parallel twin
CB250. Se den her: http://www.bikermag.co.uk/Reviews/honda_cb250.htm

Bo, VF1000F

Fra : Hellfire

Dato : 19-04-02 01:12

"Skolepraktik" <skolepraktik@SVARIKKE.dk> wrote in message

> Ikke lige just ...
> http://www.vxd.dk/mc1.jpg

"snip"
Hov, det ligner sq min den gamle, bare med en anden styrkåbe og udstødning
(de trængte nu også til at blive skiftet...), men farven passer....

Henrik
Gix250ES

Fra : Morten Juel

Dato : 18-04-02 08:18

> nåh men ikke mere mc for mig i denne sæsong så...
så lasse nu ramler det for dig !! tag dig sammen !! du må bare æde vandgrød

Utroligt at din sesson er slut allerede nu, min dybeste medføelse !

Mvh
Morten

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 18-04-02 19:45

Morten Juel wrote:

> så lasse nu ramler det for dig !! tag dig sammen !! du må bare æde vandgrød

Og det endda kun hveranden dag.

> Utroligt at din sesson er slut allerede nu, min dybeste medføelse !

Altid trist når den slags sker.

Ib Jakobsen

Fra : Carsten

Dato : 18-04-02 07:23

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en
meddelelse news:a9ktmi$10v3$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> vej ind til aalborg (kommende fra frederikshavn) hvor man måtte file på

Ingen bemærkninger omkring din uheldige situation i øvrigt, men
lige et spørgsmål: Findes der ikke en olielampe på sådan et dyr ?

Carsten

Fra : Skolepraktik

Dato : 18-04-02 08:14

> Ingen bemærkninger omkring din uheldige situation i øvrigt, men
> lige et spørgsmål: Findes der ikke en olielampe på sådan et dyr ?

Nææ og det syntes jeg egentligt også er lidt dårligt nu jeg sidder og tænker
over det ...
da jeg tjekkede olie for ca 2 dage siden

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Skolepraktik

Dato : 18-04-02 09:16

Hej igen ...

Jeg har fundet en donor ...
http://www.euromobiles.de/main/display?id=1079429

og den er endda _MEGET_ billig ...

hvordan får jeg den nemmest hentet hvis jeg vil køre den hjem ... kan jeg få
danske prøveplader til den i tyskland ... min er fuldstændig magentil skal
jeg tage chancen og skrue mine plader på den og køre den hjem ... ???

jeg har ikke mulighed for at hente den på en trailer derfor var det
umildbart nemmest for mig at køre den hjem ...

M.v.h
Lasse Madsen

Fra : Morten Juel

Dato : 18-04-02 09:28

Super.. men tror du ikke at du skulle chekke efter en anden ?! den der
ligger laaaangt nede i .de !! se følgende link.
http://www.shellgeostar.dk/share/Map.asp?SESSIONID={D414031C-B0A5-4916-88AF-
3C12093302DA}&ZoomSet=11

Der er sq langt ned ;o(
Bare et råd.. ellers skal den transporteres herop..

Mvh
Morten **som har hentet sin GPZ i .de **

Fra : Armand

Dato : 18-04-02 17:59

Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> Super.. men tror du ikke at du skulle chekke efter en anden ?! den der
> ligger laaaangt nede i .de !! se følgende link.

> [...]

Selvom jeg har indkopieret hele link'et i OE's adresselinie,strander det

Jeg har ud fra min nysgerrighed dog selv ledt og fundet beliggenheden af
Neuenrade.
Zoom ind til ca. midtvejs og se hvilke veje der er på de tre sider af
byen

--
Armand.

Fra : Søren Jim

Dato : 18-04-02 09:43

> [...]

> jeg har ikke mulighed for at hente den på en trailer derfor var det
> umildbart nemmest for mig at køre den hjem ...

Hejsa
Jeg kom engang til at sætte min egen plade på da jeg hentet en cx'er i
england.............
ingen problemer, jeg tog simpelthen en billig flyver derover og kørte
hjem....
jeg smed stellet ud og beholdte resten.............
Mvh Søren(før CX nu CBR1000F)

Fra : Morten Juel

Dato : 18-04-02 09:47

> Hejsa
> Jeg kom engang til at sætte min egen plade på da jeg hentet en cx'er i
> england.............

heheh kom til, aaarrrggghhhh **snuble** hov nu tabte jeg nummerpladen ned på
mc'en, og der kom jo skruer i pladen i faldet ))

Mvh
Morten

Fra : Søren Jim

Dato : 18-04-02 09:50

> heheh kom til, aaarrrggghhhh **snuble** hov nu tabte jeg nummerpladen ned

> mc'en, og der kom jo skruer i pladen i faldet ))
>
> Mvh
> Morten

Helt Ærligt det var ikke med vilje........armager.............LOL
Søren ))))

Fra : boe

Dato : 18-04-02 09:49

"Søren Jim" <fsgbooking@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hjem....
> jeg smed stellet ud og beholdte resten.............

Det er altså en skidt idé - der vil ingen forsikringsdækning være, og hvis
du bliver skyld i et uheld risikerer du at sætte dig i livslang gæld. Man
skal IKKE tage let på manglende ansvarsforsikring.

Bo, VF1000F

Fra : Søren Jim

Dato : 18-04-02 10:02

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> du bliver skyld i et uheld risikerer du at sætte dig i livslang gæld. Man
> skal IKKE tage let på manglende ansvarsforsikring.

Man kan jo gøre som jeg gjorde, jeg kørte ikke i Dk, chancen for at de
skulle tjekke stel nr ved ulykke i England er lige nul.
Og da det iøvrigt kun var 3 ciffre der var forskelligt (utroligt ik) kunne
der jo være tale om en fejl hvilket er meget normalt i England....:-/
men grundlæggende har du jo ret og jeg tror da heller ikke jeg ville gøre
det igen.....

Mvh Søren (Der overholder alle regler incl. Hastigheds begrænsningerne)

Fra : boe

Dato : 18-04-02 10:07

> Mvh Søren (Der overholder alle regler incl. Hastigheds begrænsningerne)

Er resten af dit indlæg lige så sandfærdigt ?

Bo, VF1000F

Fra : Søren Jim

Dato : 18-04-02 10:18

> "Søren Jim" <fsgbooking@hotmail.com> wrote in message

> Er resten af dit indlæg lige så sandfærdigt ?
>
> Bo, VF1000F

Stortset hmmm Jeg har sgu fået for mange bøder i mit liv :-/
Og jeg tør sgu heller ikke at køre rådent mere, jeg venter pænt til den
Tyske motorvej,
og når der så ingen biler i min vejbane så tør jeg godt og fyre den af, der
hvor jeg bor (Belfast) er der en meget dårlig overlevelses procent for folk
der køre for stækt/råddent :-/

Mvh
Søren (på arb i Dk og som nyder og køre i DK hvor mange billister give plads
og såen)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-04-02 09:46

> jeg har ikke mulighed for at hente den på en trailer derfor var det
> umildbart nemmest for mig at køre den hjem ...

Hvis der er tyske plader på - spørg sælger meget pænt om du må køre den til
grænsen på hans plader og så sende dem retur til ham. Er der ikke det skal
der tyske prøveplader på i tyskland (Igen spørg sælger om han vil være
behjælpelig med det).

Fra grænsen og hjem skal du have danske prøveplader på. På nogle
grænseovergange kan det klare på stedet, men tag en snak med dit lokale
motorkontor. Hvis du på forhånd kan få en kopi af det tyske fahrzeugbrief
kan du det lokale kontor også udlevere pladerne til dig (så det ikke gør
noget at du passerer grænsen klokken lort om natten)

Du kan i princippet også kører den helt hjem på de tyske plader, men da skal
kørslen også anmeldes ved grænsen.

/A

Fra : boe

Dato : 18-04-02 10:17

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:a9m2ph$g82$1@sunsite.dk...
> Hvis du på forhånd kan få en kopi af det tyske fahrzeugbrief
> kan du det lokale kontor også udlevere pladerne til dig

Man bruger jo klistermærker med dato nu om stunder i stedet for plader, så
der er vel ikke noget problem i at få sådan et mærke udleveret hjemmefra?

Bo, VF1000F

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-04-02 10:28

> Man bruger jo klistermærker med dato nu om stunder i stedet for plader, så
> der er vel ikke noget problem i at få sådan et mærke udleveret hjemmefra?

Ja nogle steder - men det hedder stadig en prøveplade selvom det bare er en
klistermærkat .... Og der er da heller ikke noet problem i at have en
"rigtigt" plade med (udover at den ikke kan være i inderlommen). Er man på
god fod med et lokalt værksted kan det også tænkes at du kan låne en
"permanet" prøveplade til hjemkørslen.

/A

Fra : Armand

Dato : 18-04-02 17:50

Skolepraktik <skolepraktik@SVARIKKE.dk> skrev i en
> Hej igen ...
>
> Jeg har fundet en donor ...
> http://www.euromobiles.de/main/display?id=1079429

Det er godt at du selv har et sæde, for sådan et kan ikke holde til at
en ko står på det

--
Armand.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 18-04-02 18:18

> Jeg har fundet en donor ...
> http://www.euromobiles.de/main/display?id=1079429
>
> og den er endda _MEGET_ billig ...

PAS PÅ, det er en 17 hk maskine du har fundet, den burde ha´ 26 hk, find ud
hvorledes den er droslet før du køber.

Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk