Er Politikens Løbebog pengene værd?
Fra : OleJ

Dato : 17-04-02 20:30

Jeg kender cykelbogen som er rigtig god, og kunne også godt finde på at købe
løbebogen!

//OleJ

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-04-02 19:57

"OleJ" <ole_jepsen@bigfoot.com> writes:

> Jeg kender cykelbogen som er rigtig god, og kunne også godt finde på
> at købe løbebogen!

Jeg kender ikke bogen, men kan til gengæld anbefale Allan Zachariasen:
"Løberens Abz", som kommer godt rundt omkring rigtig mange spørgsmål i
forbindelse med løb. Alt fra løbe-evangelisme og anektoder, over gode
råd til at komme i gang, afsnt om sko og beklædning,
træningsprogrammer m.m.m. Forfatteren er selv en rå marathonløber, men
begyndere (som jeg selv) kan fint få glæde af den.

Lidt anderledes i stilen er "Kom i løb, mand!" af Jens Hansen, hvor
der er langt stor vægt på at motivere læseren til at motionere. Bogen
læger vægt på at løb er for alle, og forsøger at illustreredet ved
nogle eksempler på forskellige mænd og deres forhold til løb. I samme
bog findes afsnit om træning, teknik udstryk m.m.

-j

--
Josephine Obel i DRs "Profilen"
tirsdag d. 9.04.02 kl. 21:25

Fra : Rundude

Dato : 18-04-02 22:06

hejsa!
Der er også en bog der hedder "løb marathon efter tolv uger" - den kommer
også ind på lidt af hvert - sko, kost, glæde osv. Den er ik helt ny længere
så nogle ting er måske forældet i forhold til sko, men læs den endelig, den
har også to løbeprogrammer, et for den øvede og et for den lidt øvede.
Brugte den selv som en "bibel" til mit første marathon i 1992 - men siden
satte en spritbilist en pinsemorgen en stopper for mit marathonløb (gid
fanden havde den stodder i poloen der knaldede mig ned og kørte sin vej uden
at standse !!!nu kan jeg max løbe 8 km inden smerterne kommer i højre knæ
((()
Men ellers er du velkommen til at skrive for "fif" har trods alt løbet 7
stk! 3 i berlin og 4 i kbh.

Mvh
Rundude

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 18-04-02 23:03

"Rundude" <rundude@ofir.dk> writes:

> [...]
> marathonløb (gid fanden havde den stodder i poloen der knaldede mig
> ned og kørte sin vej uden at standse !!!nu kan jeg max løbe 8 km

Sikke dog en forfærdelig historie. Tillad mig at spørge: Hvornår skete
det? Hvad skete der mere præcis? Og er det en permanent skade?

-j

--
"Bliv brun på på 12 minutter"
reklame for solcenter

Fra : Rundude

Dato : 19-04-02 15:40

var ude at træne søndag morgen 2'en pinsedag (vel ca. 3 år siden - havde
trænet hårdt til at komme under tre timer på WCM 14 dage senere - trænede
25km på 1:43 timer) - løb hjemmefra klokken 9.00 og mindre end 10 min efter
løber jeg (på fortorvet) og en mand, med en passagerer i i bilen, brager ud
i mig fra en sidevej til et villakvarter - heldigvis var jeg jo ikke ret
langt hjemmefra så jeg kom selv hjem og med det samme holdt benet i ro + is
på.
Blev kørt på skadestuen og fik fortalt at det bare var slaget og at det
ville blive sig selv igen.
Jeg kontaktede polititet + forsikringsselskabet for at øre brug af min
fritidsulykkeforskring, men intet kunne gøres da der manglede en synder og
jeg kørte selv rundt i det kvarter og spurgte folk i haverne on de kendte en
eller anden i en guldmetallic polo hit fra sidst i '80erne... uden held.
havde en uge hjemme hvor jeg kun ku humpe rundt (havde heldigvis et sæt
krykker i kælderen (-: ).
Mange besøg hos fysioterapeut og flere hos Eilif Larsen, samt
knæ/ledscanning hos privatlæger (og flere tusind kroner fattigere) må jeg
sande at hvis det nogen sinde skal kunne blive godt igen må der ske
mirakler, men heldigvis kan jeg sa svømme og cykle og løbe indtil 8 km, så
nu er det 1/10 ironman der er det primære og her kan jeg da markere mig ok.

Den 5/4-2001 havde jeg et møde med eilif Larsen og han sagde at han ville
undersøge mig igen hvis jeg kunne fremprovokere smerten i højre knæ. jeg løb
14 km og tog ind til ham og han blev ikke klogere (og har ER god, ingen
tvivl om det!!!) men det kostede 3 dage på langs + at jeg ikke kunne cykle
og svømme i 16 dage
Så nu er det kun det jeg ved jeg kan klare uden at skulle smide min krop på
sofaen efter fysisk aktivitet...
Men hvis der er en i gruppen der har "magiske" fingre og/eller har hørt om
en der kan hjælpe er jeg villig til at prøve alt....
Det var en længere smøre, men det var svært at koge det ned....

med venlig hilsen
Rundude der nu mest cykler

Fra : Ole :-\)

Dato : 21-04-02 06:08

Rundude læs:

Venlig hilsen

Ole

Fra : rundude

Dato : 21-04-02 13:46

sorry, men det drejede sig om minus linier - men taget til efterretning.

mvh
Rundude

OT efterhånden----

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 21-04-02 13:51

"rundude" <rundude@ofir.dk> writes:

> OT efterhånden----

hehe... så skulle du se dk.edb.mac - som ind i mellem er en alternativ
cykel og privatlivsgruppe... Gruppen her oversvømmes ikke just af
indlæg så enkelte OT-indlæg som udspringe af interesse for løb skal
der være plads til.

-j

--
"Bliv brun på på 12 minutter"
reklame for solcenter

Fra : rundude

Dato : 21-04-02 18:32

- godt at høre at det ikke kun er svar fordi man er OT

hygge

Rundude