Hvordan Analog melde optaget når der tales~
Fra : Michael Pedersen

Dato : 17-04-02 19:37

Hej

Jeg har et lille problem

Jeg vil gerne have det sådan at når der tales på en linie, så skal der
meldes optaget når en anden ringer på samme tid, og ikke som nu hvor hvis
jeg har taget isdn telefonen så ringer de analoge, og omvendt.

Jeg har følgende konf.

Bredbånd med skillefilter
ISDN2
NT boks af den gamle slags (siemens)
På den ene udgang fra NT boksen har jeg et Lasat Speed II med 1 analog linie
aktiveret, med 2 analoge telefoner på (linie 2 er disablet)
På den anden udgang fra NT boksen har jeg en ISDN telefon Ascom 133

Sønnen skal nok snart have sin egen telefon, og så bliver det nok nødvendigt
med 2 linier, så derfor har jeg beholdt ISDN.

Hilsen Michael

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-04-02 21:10

"Michael Pedersen" <mfp@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvis
> jeg har taget isdn telefonen så ringer de analoge, og omvendt.

De analoge telefoner kan ikke vide at du snakker i ISDN-telefonen (de
kan forsøge at sjusse sig frem til det, men kan ikke få sikker
information på nogen pæn måde)
Eneste løsning er et ISDN-omstillingsanlæg.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Michael Pedersen

Dato : 18-04-02 15:44

Tak Martin