Åben et program uden det ses... how?
Fra : Yocal

Dato : 17-04-02 18:10

Hej

Hvordan åbner jeg et program (fra et andet program) så det ikke ses åbent.
Kan man ikke bruge SW_HIDE? I shellexecute?

ShellExecute(0,'open','fil.exe','','',SW_HIDE);

Hvis man kan - hvorfor kan jeg så ikke få det til at virke?

2. spørgsmål går på at jeg efter 10 sekunder gerne vil have lukket dette
vindue. Det kan jeg gøre på hvilken måde?

Det er noget med at ShellExecute returnerer en eller anden værdi - den skal
jeg så bruge til at lukke det med - men helt præcist hvordan?

Pfh. tak.

// Yoc.

Fra : René Jensen

Dato : 17-04-02 21:06

Yocal wrote:
> [...]
>
> ShellExecute(0,'open','fil.exe','','',SW_HIDE);
>
> Hvis man kan - hvorfor kan jeg så ikke få det til at virke?

Jeg kan godt, det er muligvis fordi du ikke har givet et handle til
parent window, brug følgende:

ShellExecute(Handle, PChar('open'), PChar('notepad.exe'), nil,
PChar('C:\TEMP'), SW_HIDE);

Det virker med Delphi 6 og Windows 2000 ...

> 2. spørgsmål går på at jeg efter 10 sekunder gerne vil have lukket dette
> vindue. Det kan jeg gøre på hvilken måde?

Uden lige at have et præcist svar, ville jeg gætte mig til noget med at
sende en besked (message) til vinduet, mener at det hedder noget ala
SW_CLOSE. -Prøv evt. at kigge lidt tilbage i nyhedsgruppen, der var en
som skrev en stump kode til at flytte/resize et andet vindue, eller kig
på GetClassName o.lign. funktioner.

> Det er noget med at ShellExecute returnerer en eller anden værdi - den skal
> jeg så bruge til at lukke det med - men helt præcist hvordan?

Mener kun at ShellExecute returnere en fejlkode (af typen integer), hvor
0 er selvf. en success.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 18-04-02 15:40

> Mener kun at ShellExecute returnere en fejlkode (af typen integer), hvor
> 0 er selvf. en success.
Returværdi på 32 eller under er fejlkode, alt over er et process ID

Thomas