Andet multimedie
Thumbnails på *.ai-filer i AI10.
Fra : Madsen

Dato : 17-04-02 18:33

Hej,

Er der nogen der har en idé om hvorfor Illustrator 10 gemmer thumbnails
på *.ai-filer i 16 bit farver? Hver gang jeg har gemt en *.ai-fil med
thumbnail slået til, så er ikonet helt sort i WinXP. For at kunne se
thumbnailen korrekt er jeg nødt til at højreklikk på filen og vælge at
jeg vil se ikonet i 24 bit. Kan man få Illustrator til at lave thumb-
nails i 24 bit som standard?

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 17-04-02 19:54

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Er der nogen der har en idé om hvorfor Illustrator 10 gemmer thumbnails
> på *.ai-filer i 16 bit farver? Hver gang jeg har gemt en *.ai-fil med
> thumbnail slået til, så er ikonet helt sort i WinXP.

Er det altid sådan, eller er problemet kun i nogle bestemte filer, eller
er det lige begyndt? Hvis det er et nyt problem har du jo garanteret
prøvet med ny preferencefil?
Jeg har ikke problemet med .ai filer fra Ill. 10 på Mac 9.2.2.

> For at kunne se thumbnailen korrekt er jeg nødt til at højreklikk på filen
> og vælge at jeg vil se ikonet i 24 bit. Kan man få Illustrator til at lave
> thumb- nails i 24 bit som standard?

Den mulighed har jeg tilsyneladende slet ikke.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Madsen

Dato : 17-04-02 20:38

Storm skrev:

> Er det altid sådan, eller er problemet kun i nogle bestemte filer,
> eller er det lige begyndt? Hvis det er et nyt problem har du jo
> garanteret prøvet med ny preferencefil?

Så vidt jeg husker har jeg haft problemet hele tiden med AI10.
Ny præferencefil hjælper ikke rigtig noget. Indtil videre har jeg blot
undladt at gemme med thumbnails slået til på *.eps-filer for her er det
det samme problem. Det ser ikke ud til jeg har mulighed for at slå
thumbnails fra på *.ai-filer dog.

> Jeg har ikke problemet med .ai filer fra Ill. 10 på Mac 9.2.2.

Æv. ;)

> Den mulighed har jeg tilsyneladende slet ikke.

Hos mig ser det sådan her ud når jeg vælger egenskaber for en *.ai
eller *.eps-fil: http://www.wol.dk/~hijklm/illustrator/thumbnails.gif

Jeg har lige opdaget at hvis jeg een gang ændrer en *.ai-fil til 24
bit, så bliver Illustrator ved med at gemme thumbnails som 24-bit, men
har så glemt det igen ved næste genstart. Underlig opførsel.

Madsen.