Ægypten - Hotel Shedwan Golden Beach?
Fra : Conni & Svend

Dato : 17-04-02 17:13

Er der nogen der har været i Ægypten i Hurghada med Falk Lauritsen rejser
og boet på Hotel shedwan Golden Beach - var det godt eller, er byen værd at
besøge - eller er det kun bade ferie. Vi er mor - far, og 3 drenge på 2,8 og
10 år.
Vi påtænker at tage afsted her i starten af maj og håber vi ikke ser nogle
kugler komme flyvende fra Israel.

Gode råd høres gerne, vi har aldrig været i Ægypten.

Mange Hilsner
Conni

Fra : Wheeler

Dato : 17-04-02 20:51

Jeg forstår egentlig slet ikke at folk har lyst til denne destination, hvor
kvinden betragtes som et 2. rangs menneske uden rettigheder, og hvor
(næsten) alt det som normalt er en af glæderne ved at have fri og holde
ferie enten ikke kan opdrives eller skal nydes med mistroiske øjne - som var
man dybt kriminel.......

Hvis I har været i Tyrkiet - så er det det rene vand ift. Ægypten

Men bortset fra det så er vandtemperaturen ved Golden Beach ideel...

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 18-04-02 13:06

"Wheeler" <jdb@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
var
> man dybt kriminel.......
>
> Hvis I har været i Tyrkiet - så er det det rene vand ift. Ægypten

Det er forhåbentlig overvejelser man har gjort sig inden man besluttede sig
for at tage til Egypten. Alkohol bør ikke indtages offentligt, topløs
badning er en dårlig ide, og kvinder bør klæde sig konservativt når de
færdes i byen. Det er vel almindeligt kendt. Kan man ikke affinde sig med
det, bør man tage til Mallorca, Tenerife, Rhodos el. lign.

> Men bortset fra det så er vandtemperaturen ved Golden Beach ideel...

I det hele taget er der meget ideelle temperaturer både i og uden for
vandet. Fantastisk sted (ikke hotellet, men landet) med en utroligt
spændende kultur.

Kennet

Fra : John K

Dato : 18-04-02 15:05

> [...]
> (næsten) alt det som normalt er en af glæderne ved at have fri og holde
> ferie enten ikke kan opdrives eller skal nydes med mistroiske øjne - som

Sikke dog en gang vås. De har andre normer og en anden kultur end vi har -
men det er ikke ensbetydende med at vores normer er de eneste rigtige.
Og hvor mange danskere kigger ikke på udlændinge (folk der er mørkere i
huden end os selv) som om de er kriminelle.

> Hvis I har været i Tyrkiet - så er det det rene vand ift. Ægypten

På turiststederne er det helt sikkert - ja.

Mvh

John K

Fra : Peter Myrup

Dato : 23-04-02 20:09

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> huden end os selv) som om de er kriminelle.

> På turiststederne er det helt sikkert - ja.

Hejsa

Jeg var i Hurgada i to døgn på gennemrejse for ca 3 år siden, efter at ha
været i både cairo og luxor. Og Hurgada er nok det sted i Ægypten der er
MINDST berørt af ægyptiske normer og traditioner. Det er i bund og grund en
by for turister. hvilket man også hurtigt ser.
Byen er som ikke noget specielt, den virker mest som en samling hoteller i
en ørken.
Men det skal da siges at der ikke er mere end 250 km til Luxor, hvor der
bla. er kongernes dal og dronningernes dal, et flot tempel samt mulighed for
sejlads på nilen.
Selv var jeg der midt i Juni måned, og da var varmen ulidelig. Så det kan
anbefales at i læser lidt om stedet og klimaet.

mvh Peter M