Ny harddisk i Powerbook G3 Lombard
Fra : Jakob Færch

Dato : 02-02-01 23:19

Hej

Jeg har en Powerbook G3 Lombard, som jeg er vældig glad for. Men
harddisken er for lille, og derfor vil jeg købe en ny intern harddisk.

De eneste harddiske, jeg har kunnet finde deciderede beskrivelser af at
sætte i en Powerbook G3 er IBM's travelstar serie.

Jeg tænkte, at der måske var nogen, der havde erfaringer med at udskifte
den indbyggede harddisk i en Lombard:
- Findes der andre mærker, der laver 2,5" harddiske, der er små nok (det
gør der vel?)
- _Skal_ man bruge en harddisk med 4200 rpm, eller kan man gå højere op
uden at frygte for varmeudvikling eller lignende?

Med venlig hilsen
Jakob Færch

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-02-01 01:40

In article <jakobf-0FD5ED.23190502022001@news.sunsite.auc.dk>, Jakob
Færch <jakobf@fjern-dette.daimi.au.dk> wrote:

> Jeg har en Powerbook G3 Lombard, som jeg er vældig glad for. Men
> harddisken er for lille, og derfor vil jeg købe en ny intern harddisk.

Sig endelig til hvis du vil af med den gamle for en rimelig pris.

> De eneste harddiske, jeg har kunnet finde deciderede beskrivelser af at
> sætte i en Powerbook G3 er IBM's travelstar serie.

Meget fine diske...

> [...]
> den indbyggede harddisk i en Lombard:
> - Findes der andre mærker, der laver 2,5" harddiske, der er små nok (det

De fleste større fabrikanter har dem i sit sortiment.

> - _Skal_ man bruge en harddisk med 4200 rpm, eller kan man gå højere op
> uden at frygte for varmeudvikling eller lignende?

Det er nok bedst at holde hastigheden nede pga strømforbrug, støj og
varme. Du vil heller ikke få det helt store ud af et øget omdrejningstal.

--
MVH
Martin Edlich