At hente fra en fil uden denne omvej...?
Fra : Yocal

Dato : 17-04-02 17:06

Hejsa.

Hvis sUserFile eksisterer skal teksten fra denne (ALTID kun een linje) og
gemmes i sDeletedUser. (hvorefter at filen slettes)...

Hvordan gøres dette? Jeg har lavet det således, meeeen, det er ikek rigtig
holdbart, vel? :)

-----------------
If FileExists(sUserFile) then begin
memo1.Lines.LoadFromFile(sUserFile);
sDeletedUser := memo1.Lines.GetText;
ShowMessage(sDeletedUser);
DeleteFile(sUserFile);
End;
-----------------

// Yoc.

Fra : Casper A. Hansen

Dato : 18-04-02 10:30

"Yocal" <swdata@image.dk> wrote in message news:<3cbd9d5e$0$247$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> gemmes i sDeletedUser. (hvorefter at filen slettes)...
>
> Hvordan gøres dette? Jeg har lavet det således, meeeen, det er ikek rigtig

Nedenstående koder er utestet:

Du kunne bruge string list eks:

wList := TStringList.Create;
wList.LoadFromFile(wUserFile);
sDeletedUser := wList.Text;
wList.Free;

så slipper du for den visuelle component.

Du kunne også bruge en stringstream eks:

wStream := TStringStream.Create('');
wStream.LoadFromFile(wUserFile);
sDeletedUser := wStream.String;
wStream.Free;

/Casper

Fra : René Jensen

Dato : 18-04-02 18:25

Yocal wrote:

> [...]
> gemmes i sDeletedUser. (hvorefter at filen slettes)...
>
> Hvordan gøres dette? Jeg har lavet det således, meeeen, det er ikek rigtig

Vha. ren kode, kan du få første linie fra en nedenstående funktion - der
returneres en tom streng, hvis filen ikke kan åbnes:

function ExtractFirstLine(const FileName: string) : string;
var
f: TextFile;
s: string;
begin
AssignFile(f, FileName);
{$I-}
Reset(f);
{$I+}
if IOResult = 0 then
Readln(f, s)
else
s := '';
Result := s;
end;

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"