Vurdering ved told og skat
Fra : anrs

Dato : 17-04-02 16:06

Er netop hjemvendt fra vurdering ved Told og Skat og undres over
arbejdsgangen herved.
For 4 uger siden indsendte jeg en forespørgsel angående afgift på min
Triumph RS årgang 2000 med 2200 kørte km. En uge senere får jeg besked om at
indbetale depositum jvf forespørgslen - hvilket jeg straks gør. Jeg bliver
nu indkaldt til vurdering den 17 (idag)hvor den endelige afgift skal
fastsættes.
Jeg tænker glad "nu skal der bare plader på og så kører det bare" - men nej,
vælger jeg at sætte plader på nu, unddrager jeg mig retten til at få penge
tilbage (hvis vurderingen er under det betalte depositum), mens jeg stadig
skal betale ekstra (hvis vurderingen er over depositum).

Det det er det fandens i denne sag er, at mine abstinenser efter at køre MC
nu er så store at de overskygger min evne til at tænke klart.
Fordi: selvom jeg har været til vurdering idag - går det mindst 14 dage
inden jeg modtager svar fra told og skat.(hvis jeg mener jeg kan spare nogle
moneter og venter på den endelige vurdering)
Problem: venter jeg 14 dage og vurderingen bliver højere end det indbetalte
depositum, kunne jeg lige så godt købe plader i morgen. Jeg kan simpelthen
ikke bære at blive "snydt" for 14 dages MC kørsel.

frustreret anrs
Triumph Sprint RS
(godt det er regnvejr)

Fra : Benjamin Sørensen

Dato : 17-04-02 16:21

Hej NG

Den tur var jeg også igennem med min Ducati Paso 750 fra USA......

Depositum lød på 79.000,- og jeg fik samme besked som du har fået af
T&S.....

Jeg kunne bare ikke vente og tog chancen, ved endelig vudering kom den ned
på 52.000,- for en maskine jeg havde betalt 40.000,- dkr for i Boston

Det skal lige siges at det ER en chance man tager, men jeg har endnu ikke
hørt at T&S har forlangt flere penge end depositumet.......

Held & lykke med din beslutning og vi ses da snart derude om det bliver i
morgen eller om 14 dage

Venlig hilsen
Benjamin Sørensen
Ducati 996 "på plade"

Fra : anrs

Dato : 17-04-02 16:27

> [...]
>
> Det skal lige siges at det ER en chance man tager, men jeg har endnu ikke
> hørt at T&S har forlangt flere penge end depositumet.......

forstår jeg dig rigtigt: Du "tabte" 79000-53000 = 26000 !!

anrs
Triumph Sprint RS

Fra : Benjamin Sørensen

Dato : 17-04-02 22:00

Hej igen

Dipositum 79.000,-
Minus
Endelig vudering 52.000,-
----------------------------
Tilbage fra T&S +27.000,-

Mvh.Benja

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 17-04-02 22:15

hvad var det så for en chance du tog?
Mvh
Anders Olesen

Fra : Jørgen Winther

Dato : 17-04-02 22:25

"[8260]Anders Olesen" <9822@nospam.e.iha.dk> wrote in message
> hvad var det så for en chance du tog?

Nu er det jo ikke mig, du spørger, men jeg har den der følelses af, at nu
bliver en enkel sag da efterhånden gjort et nummer for kompliceret

Altså, hvis nu Told & Skat skulle finde på at afkræve manden en horribel
mer-regning, så var det være ærgeligt, når mc'en hvade fået plader på! Det
ville ikke længere være muligt at sige nej tak, og så bare få depositummet
tilbage.

--
Jørgen
CB 750 F

Fra : Benjamin Sørensen

Dato : 17-04-02 22:32

Ja nu tror jeg vist heller ikke at den kan skæres bedre ud end nedenstående

Mvh. Benjamin
Duc 996

Fra : anrs

Dato : 18-04-02 06:32

"Benjamin Sørensen" <post@benja.dk> skrev i en meddelelse

> Ja nu tror jeg vist heller ikke at den kan skæres bedre ud end
> [...]
Afsted til Motorkontoret - det kan kun gå for langsomt!

anrs

Fra : anrs

Dato : 18-04-02 09:47

> Afsted til Motorkontoret - det kan kun gå for langsomt!
>
> anrs

det er hermed gjort - hvor er det dejligt (og trist at jeg har mistet noget
af sæsonen på dumhed)

anrs
Nu med nummerplade Triumph Sprint RS

Fra : Claus Rolsted

Dato : 18-04-02 15:02

> det er hermed gjort - hvor er det dejligt (og trist at jeg har mistet
noget
> af sæsonen på dumhed)
>
> anrs
> Nu med nummerplade Triumph Sprint RS

Og hvad så med regnvejret? Det gør måske ikke noget alligevel?

--

mvh. Claus Rolsted - eeeeelsker regnvejr
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort

Fra : Benjamin Sørensen

Dato : 18-04-02 17:52

Hej anrs

Tillykke med din plade og din lækre maskine

Mvh. Benjamin Sørensen

Fra : Benjamin Sørensen

Dato : 17-04-02 22:22

Hej Anders.

At sætte plader på cyklen inden endelig vudering !!!

Mvh. Benja

Fra : Mogens Dammand

Dato : 17-04-02 22:36

> Det skal lige siges at det ER en chance man tager, men jeg har endnu ikke
> hørt at T&S har forlangt flere penge end depositumet.......

Jamen så skal jeg da gerne være den første til at fortælle dig det.
Sidste sommer købte jeg en Transalp fra Tyskland og skulle indbetale 27200,-
i dep. og fik en efterregning på 1800,-.
Ikke noget stort beløb, men det kan lade sig gøre

Mogens
Glad for min TA

Fra : Grunnet

Dato : 17-04-02 16:57

> [...]
> tilbage (hvis vurderingen er under det betalte depositum), mens jeg stadig
> skal betale ekstra (hvis vurderingen er over depositum).

Er det ikke sådan at du får penge retur hvis de vurderer den lavere, men ved at indregistrere den nu mister du retten til at få det indbetalte depositum retur (bordet fanger), og herved fraskriver dig muligheden for at fortryde indregistreringen, og sælge cyklen uden afgift, hvis vurderingen ligger højere end det indbetalte depositum.

Hilsen Steen
GL500 SilverWing '84
CB400N '82
grunnet@12mail.dk
http://home.12mail.dk/~grunnet (Intet om MC)

Fra : Søren N

Dato : 17-04-02 17:11

Det er også min erfaring...
M.v.h
Søren Nistrup
Gpx 750R

Fra : Teo

Dato : 17-04-02 18:39

<<<<<<<<<<<<<
[...]
<<<<<<<<<<<<

Præcis!

mvh
Teo

Fra : anrs

Dato : 17-04-02 18:50

"Teo" <teo@ii9stud1.iprod.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indregistreringen, og sælge cyklen uden afgift, hvis vurderingen ligger

Er det virkeligt sandt, har jeg allerede forspildt 3 uger, hvor jeg burde
have drønet rundt. Det er dog en rigtig god lærestreg ifht. at høre med det
ene øre og konkludere med begge ben. Jeg finder et endeligt svar når Told og
Skat åbner i morgen -> fluks Told og Skat og forhåbentligt over på den anden
side af gaden (motorkontoret). Mange tak for åbning af øjne
anrs
Triumph Sprint RS

Fra : Jørgen Winther

Dato : 17-04-02 20:12

> [...]
anden
> side af gaden (motorkontoret). Mange tak for åbning af øjne

Hvad øh, Anders, ud over alt besværet med at købe sådan én Danmark hvad
sparer man så i grunden ved selv at importere?

--
Jørgen
CB 750 F

Fra : anrs

Dato : 17-04-02 20:48

"Jørgen Winther" <jwi@condia.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hvad
> sparer man så i grunden ved selv at importere?

Hvem siger at jeg har importeret?
Sagen er den, at jeg købte i efteråret uden afgift i danmark. Det var
alligevel ikke vejr til at køre og jeg var usikker på om jeg kunne få
RS'eren til den favorable pris her til foråret. Jeg skulle samtidig ikke
betale renter af et kæmpebeløb i det foregående halve år + banken var
nemmere at overtale.
Det er ikke sikkert at forklaringen er specielt fornuftsbaseret, men det er
den forklaring jeg bruger overfor mig selv, når jeg bøvler med Told og Skat,
Motorkontoret, Synshallen....
Set i bakspejlet var det vist ikke nogen helt god idé - selvfølgelig
afhængig af Told og Skat's vurdering (der kunne måske hentes et økonomisk
incitament)

anrs
Triumph Sprint RS

Fra : Jørgen Winther

Dato : 17-04-02 21:14

> [...]
> afhængig af Told og Skat's vurdering (der kunne måske hentes et økonomisk

Interessant idé! Er det meget udbredt?

Man risikerer jo naturligvis, at prisen falder til foråret, eller at Told &
Skat vurderer på en fordyrende måde, men ellers kan jeg da kun se en enkelt
større problem ved fremgangsmåden: Hvordan holder man sådan en kværn
forsikret, når den ikke er indregistreret?

--
Jørgen
CB 750 F (og hvem ved - måske en dag en Triumph?)

Fra : anrs

Dato : 17-04-02 21:32

> "anrs" <anrs@vip.cybercity.dk> wrote in message
>
> Interessant idé! Er det meget udbredt?

Ingen anelse

> [...]
> større problem ved fremgangsmåden: Hvordan holder man sådan en kværn
> forsikret, når den ikke er indregistreret?

Angående prisen var min vurdering at de resterende RS'ere nok skulle ryge
ret hurtigt efter de var blevet nedsat. Jeg troede absolut ikke på
yderligere nedsættelse. De blev ganske rigtigt ikke nedsat, men til gengæld
fås de stadig hos forhandlerne.

Jeg har ikke haft problemer med forsikringen. Først i Tryk senere i
Lærerstandens brandforsikring - begge stilstandsforsikringer.

> --
> Jørgen
> CB 750 F (og hvem ved - måske en dag en Triumph?)

Ja - det er ikke så tosset endda.

anrs
Triumph Sprint RS

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 17-04-02 21:43

Hvordan har du egentlig fået kørt så mange kilometer uden plader?
Dette har tit undret mig i forbindelse med de mange (danske) cykller, der
handles uden afgift.
Mvh
Anders Olesen

P.S. fed cykel

Fra : anrs

Dato : 18-04-02 06:31

"[8260]Anders Olesen" <9822@nospam.e.iha.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan har du egentlig fået kørt så mange kilometer uden plader?
> Dette har tit undret mig i forbindelse med de mange (danske) cykller, der
> [...]

Ja det er jo et ganske polemisk spørgsmål. Man kunne forestille sig at nogen
har lusket nogle km på prøveplader. Ellers ved jeg det ikke.

anrs
Triumph Sprint RS

Fra : Morten C.

Dato : 18-04-02 23:06

[...]

Nej.... Når du indbetaler dep. bliver du spurgt efter om du vil lade det
samme beløb indgå som endelig vurdering.
Siger man nej, skal man stille til endelig vurdering senest 21 dage efter.
Hvis man så har valgt at sætte plader på som mig inden den endelige
vurdering - så får man enten en check eller et girokort - i mit tilfælde en
pæn check på 7200 .-) efter vurderingen...

/MOrten C.
Turku, Finland

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 17-04-02 20:50

Hello i gruppen!

Jeg kan ikke lade være med at blande mig i diskussionen. Er det
forholdsvis nye regler, eller gælder det kun motorcykler?
Sidst på sommeren - jeg husker ikke lige præcis hvornår - 2001 indbetalte
vi depositum på en brugt indført VW, som straks blev indregistreret på gule
nummerplader. Grundet travlhed kom den først til endelig vurdering i
November, og i Januar 2002 modtog vi tilbagebetaling - 10% af depositum.
Jeg mener heller ikke at huske, at jeg skulle have haft den slags
problemer, hvad angår motorcykler, men det kan selvfølgelig være
erindringsforskydning.

Palle on "BSA T-BOLT"