Gearkassen problemer... :(
Fra : Hans Thulin

Dato : 17-04-02 16:04

Da jeg her til morgen skulle nyde min ny-erhvervelse, gav den dag nogle
grimme hvæs fra sig...

Da jeg vill sætte den i 1., lød det som om jeg smadrede tandhjulene (måske
lidt overdrevet)... Som om jeg gjorde det uden brug af kobling...
Da den havde trillet et par 100m (var blevet lidt varmere), og det igen blev
tid til 1., var der ingen ting.

Har det noget at gøre med at den står i N natten over ?
Det var fugtigt til morgen ?
Slidt kobling ?
Bare noget man skal leve med ?

Hvad er det der er galt?

--

_____________________
Hans Thulin

Fra : S.G

Dato : 17-04-02 19:22

> Bare noget man skal leve med ?
Kold olie..... sikkert..
Men 1. gear kan godt lyder fælt nogle gange..
lev med det...
Det vigtige er at du laver et hurtigt skift, og ikke trykker langsomt.
Skulle du trykke langsomt (gælder egentlig i alle gear) risikerer du at
slide siderne på gearhjulene, det kommer i sidste ende til at betyder den
ikke vil blive i gear når du kører

Fra : Armand

Dato : 17-04-02 23:44

S.G <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en

> Kold olie..... sikkert..
> Men 1. gear kan godt lyder fælt nogle gange..
> lev med det...

Jes Vestervang har for nyligt anbefalet at man forsøger sig med at give
gas et par gange efter at man har koblet ud (hvorved at koblingspladerne
kan bringes til at slipe hinanden!), og umiddelbart derefter sætter i
gear!

Men ellers er problemet forårsaget af at olie er til biler der ikke har
koblingen liggende i motorolien.
Shells MC-olier er blevet anbefalet som ophævendende denne tendens -
Prøv derfor en af deres ved næste (snarlige?) olieskifte hvis Jes' trick
ikke rækker!

--
Armand

Fra : RacerNiels

Dato : 18-04-02 01:25

"Hans Thulin" <noway@microsoft.com> wrote in message

> Hvad er det der er galt?

Husk også at kontrollere at kæden ikke er for stram. For stram kæde kan
resultere i svære gearskift og et ordentlig hop ved indlægning af 1. gear.

Niels
XS400-SS

Fra : Hans Thulin

Dato : 18-04-02 15:43

Tak skal i allesammen have....

Jeg er sikker på at det bare var mig som var lidt for forsigtig da jeg satte
den i gear.
NU kan jeg sove roligt igen :)

--

Hans Thulin

Fra : Savini

Dato : 18-04-02 21:43

Det samme her for jeg tror jeg har samme "problem". Det skal dog siges at
jeg tror jeg er for forsigtig for selv om jeg har kørt et stykke tid giver
den stadig et "smæld" som om nogle slog motoren med en jern stang.

Thomas