Sneglehuscichlider.
Fra : Maria Petersen

Dato : 17-04-02 16:14

Hej.

Er der nogen som kan fortælle mig lidt om neolamprologus brevis?
Jeg har en lille flok, som jeg flyttede over i et akvarie for sig selv
og der svømmede de lystig rundt indtil de pludselig formummede sig væk i
sneglehuse og andre gemmesteder.
Først troede jeg at de var gået til, men nu er de kommet frem igen.

Mvh. Maria

Fra : TinePingvin

Dato : 25-09-02 16:11

"Maria Petersen" skrev d. 17-04-02 16:14 dette indlæg :
> [...]
> sneglehuse og andre gemmesteder.
> Først troede jeg at de var gået til, men nu er de kommet frem igen.

Hej Dy

Jeg har selv Neolamprologus similis og Lamprologus ocellatus som udviser
stort set samme adfærd - ved akvarieskiftet, blev der "rodet" i
hierakiet og faste boligforhold, så dine brevis har sikkert bare skulle
vænne sig til de nye forhold og har nu fundet deres respektive boliger.
Men det skete "pludseligt"? ... det er også sandsynligt at de blev
skræmt af bevægelser uden for akvariet. Og hvis de før har gået sammen
med andre fisk, fungerer disse andre måske som katalysatorer, det er
muligt at selskabet med disse andre har gjort brevis'ene
"anti-skizofrene"..haha..narj... det er jo bare fiske-psykologi. De er
jo lettere at skræmme i de nye uvante omgivelser.....giv dem nogle dage
og se hvad der sker. Hvis det fortsætter, hjælper det måske at flytte
akvariet hen i mere rolig omgivelser, skærpe lidt på lyset etc.
Held og lykke

http://www.kandu.dk/