Faldgrupper ved køb af MC uden afgift?
Fra : Jens Pedersen

Dato : 17-04-02 15:39

Jeg overvejer at købe MC af forhandler, der importerer MC'er fra Tyskland.
Det er meningen, at jeg selv skal stå for indregistreringen, men har ikke
prøvet det før og er derfor lidt usikker. Hvad mon der kan være af problemer
i det? Sælger har synet MC'en og fået en foreløbig værdiansættelse fra
toldvæsenet og påstår nu, at dette depositum reelt skal opfattes som et max.
beløb, således at man aldrig kan blive afkrævet flere penge, men i bedste
fald få penge tilbage. Er dette rigtigt?

Er der nogen der vil dele deres erfaringer vedr. registreringsafgiften?

Mvh. Jens

Fra : Carsten

Dato : 17-04-02 16:04

Denne site (som jeg intet har med at gøre) forklarer
det hele meget godt:

http://www.julsbaek.dk/registrering.htm

Carsten

"Jens Pedersen" <jens.pedersen@ericsson.dk> skrev i en
meddelelse news:a9k1au$e95$1@newstoo.ericsson.se...

Fra : S.G

Dato : 17-04-02 19:24

> [...]
> fald få penge tilbage. Er dette rigtigt?
>
> Er der nogen der vil dele deres erfaringer vedr. registreringsafgiften?

Næ, men hvad med at du hentede dernede selv.. Så sparer du jo nok en del..
Se på www.mobile.de og www.motoscout24.de
få at få et indtryk af priser, du finder nok hurtigt ud af at de koster for
meget herhjemme uden afgift

Fra : Armand

Dato : 17-04-02 23:43

S.G <diller@mbox301.get2net.dk> skrev i en

> [...]
> del..
> Se på www.mobile.de og www.motoscout24.de
> få at få et indtryk af priser, du finder nok hurtigt ud af at de

"Hørt"!

--
Armand.

Fra : Jens Pedersen

Dato : 18-04-02 12:43

Tak for rådene. De ser unægteligt billigere ud i Tyskland, men så har man jo
også besværet med at få MC'en fragtet herop....

/Jens

Fra : S.G

Dato : 18-04-02 17:28

> Tak for rådene. De ser unægteligt billigere ud i Tyskland, men så har man
jo
> også besværet med at få MC'en fragtet herop....

Næ.... du fatter telefonrøret og ringer rundt til at par speditører..
Jeg fik en mc hjem sidste år, det kostede fra sydtyskalnd 1500,- og så var
den leveret til min adresse 2 dage efter

Fra : Mogens Dammand

Dato : 17-04-02 22:44

Ang. afgift kan jeg fortælle dig at jeg fik en efterregning på 1800,- hvor
jeg havde betalt 27200,- i dep.

Det værste er, hvis der er pant i cyklen. Hvor man kan undersøge det ved jeg
ikke, men den Tyske pantefoged kan jo stå foran din dør en dag. Formodentlig
gik min handel godt, jeg har da ikke set ham tyskeren endnu.

Held og lykke

Mogens
Transalp
DMCN#559